MotoNews.pl
12Cykanie w silniku (14824/267)
  

Cykanie w silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Od dłuższego czasu (prawdopodobnie) w silniku coś mi tyka (dźwięk podobny, jakbyśmy do kręcocego się koła rowerowego przyłożyli kawałek plastiku - dźwięk jest metaliczny).
Dzwięk ten słychać dopiero po przejechaniu kilku kilometrów.
Po odpaleniu zimnego silnika słychać zawory, ale tylko przez 5-6 sekund.
Jeździłem na mobilu 0W40 a obecnie na Lotosie 10W40 i nic się nie zmieniło.
Co jeszcze.
Gdy jadę na poszczególnych biegach ze stałą prędkością to słychać ten dźwięk. Wystarczy lekko odpuścić gaz i dźwięk ten na kilkanaście sekund zanika. Przy przyśpieszaniu nie słychać nasilenia tego dźwieku.

Co to za cholera: pęknięta sprężyna zaworu, samoregulator, wałek rozrządu, prowadnica?

Pozdrawiam
Marek

PS. silnik C16NZ - 170 kkm
  
 
Miałem dokładnie te same objawy i okazało się a właściwie samo wyszło rozsypało się łożysko pompy wodnej.
  
 
łożyska na alternatorze? zdejmij pasek i sprawdz. Przy okazji wykluczysz pompę wspomagania kierownicy. Ciężko coś powiedzieć, nie słysząc tego dzwięku. Rozrząd wyeliminowałeś?
  
 
u mnie też takie cykanie bylo slyszalne ale powod byl zupelnie inny. Tuz przed zima okazalo sie ze to przewody wysokiego napiecia - byl pekniety ten miedzy cewka a aparatem zaplonowym. Po wymianie jak reka odjal.
  
 
Cykanie od kabli jest zdecydowanie cichsze. Jestem przekonany podobnie jak gbos, że jest to element obracający się. Ja podałem fakt jaki miał miejsce u mnie co nie oznacza, że jest to samo u ciebie. Czesto też bywa ale u ciebie raczej odpada skoro wymieniłeś olej bowiem czasami zawieszają się kompensatory luzu zaworów. Tak czy owak musisz sprawdzać przy elementach obracających się.
  
 
Polecam stetoskop.

(czasem "cykają" wtryskiwacze)

Pzdr.
  
 
Dzięki za odpowiedzi.

Wspomagania nie mam.
Spróbuję przejechać się bez paska klinowego. Czym grozi jazda np. przez 10km - oprócz rozładowania aku.
Pompa wodna nie wiem kiedy była wymieniana (co ile trzeba - 60 kkm?).


Pozdrawiam
Marek
  
 
Oprócz łożysk polecał bym sprawdzić elektrozawór od wtrysku
  
 
jeżeli wtryskiwacz, to cykanie by ustało po przełączeniu na LPG
  
 
Z pompami to mogą być dwie sytuacje. Jeżeli silnik nie ma napinaczy paska rozrządu to się myka aż się coś zacznie dziać. W silnikach z napinaczami paska rozrządu spece sugerują wymianę razem z paskiem bo napinacz wpływa na większe zużycie łożyska pompy. Aczkolwiek nie jest to reguła.
  
 
w moim, pomką reguluje się napięcie paska.

Marek
  
 
chyba bez stetoskopu się nie obejdzie, jak slusznie zauważył Prowo
Pzdr
  
 
Prowo masz genialne pomysły. Nie wpadł bym na to. Gdzieś mam stetoskop. Teraz chociaż będzie przydatny.
  
 
Witam,

Już wiem co jest przyczyną stukających zaworów.
Ano za małe ciśnienie na hydralicznych kompensatorach, które jest "gubione" na łożysku głównym. Luz wzdłużny wynosi ok. 2 mm. Wał do wymiany.
Mój mechanik mówił mi że Ople tak mają (robił Kadety, Omegi a teraz dostanie do roboty Vectre).

Pozdrawiam
Marek
  
 
U mnie objawy były podobne tylko że przez krótką chwilę bo coś niedobrego stało sie z tłOkiem na autostradzie przy prędkości 160 km/h efekt był taki jakby ktoś młotkiem walił po silniku. A teraz musiałem kupi9ć drugi silnik bo koszty naprawy były zbyt wysokie. Więc zastanów się dobrze i poradź kilku mechaników.

Grzegorz
  
 
Miałem podobne objawy ale doszedłem co to było - bagnet od oleju suchy ))
  
 
U mnie cykanie wycenił Auto-Aldi na hydrauliczne popychacze zaworów. Ocenił przebieg i zalecił wymianę oleju na mineralny. Wymieniłem, pomogło.
  
 
Witam...
Mam także ten sam problem:
Po odpaleniu silnika cykanie trwa ok 2 sek. następnie gdy silnik zrobi się cieplejszy, podczas dodawania gazu cykanie powraca...
Dolałem niewielką ilość oleju cykanie ustąpiło do tej pory...

O co w tym chodzi ?
Bardzo proszę o jakiekolwiek informacje...
  
 
Jeśli chodzi o cykanie to panowie wyeliminujcie łożyska alternatora bo od nie cykaja tylko wyją jak już są spracowane.
  
 
A ja pojade tutaj z innej beczki, objawy cykania to naprawde nic dobrego, szczególnie jeśli są nieustające - przerabiam to teraz w samochodzie mojej matki - Daewoo nexia 1.5 8v - kadett się kłania co się okazało: Wyrobiony wałek rozrządu przez co nie do końca otwierają się zawory jednego tłoka, a co najlepsze do tego doszło to brak smarowania na tą część wałka. Radze każdemu to sprawdzić, chyba że wolicie jeździć w błogiej nieświadomości iż wasz samochód się kończy