MotoNews.pl
1 Moje auto zjada rzepak :-) (148344/0)

Moje auto zjada rzepak :-)

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam znajomych którzy posiadają auto z silnikami Disla i zamiast ropy do baku ładują tam olej rzepakowy (2 zł za litr) i jeździ auto aż miło Zimą wprawdze leja do baku 50% ropy na 50% rzepaku ale i tak sie opłaca. Moze ktoś z was ma też jakiś z tym doświadczenie bo powiem szczerze ,że jest to dla mnie bardzo interesujące zjawisko.

Poczytaj tutaj z innego forum

pomysł ciekawy, tylko czy mercedes nie ma pompy smarowanej olejem z silnika, oczywiście te starsze a nie ropą ( nie jestem pewien nie jestem mechanikiem ), ponadto jak ma się to do diesla z katalizatorem.

mozna tez zalac opalowke... powodzenia

Co do opałówki to wolę zalać "czerwonym" z pewnego źródła niż syfiastą ropę. Jedem z przykładów jaki mnie spotkał: Autko Ford Scorppio, 2,5TD, jechałem w trasę i zalałem w domu czerwonym i jazda, po trasie musiałem sie zatankować więc zajechałem na Orlen (taki czerwony ale dość mały) i zatankowałem coś co nazywali ropą, autko zaczęło kopcić a dym smierdział "plackami".
Pozdrawiam

uszkodzenie silnika a zwlaszcza pomp wtryskowych wychodzi z czasem, wiem bo kolega jego ojciec i dziadek maja jedna z wiekszych firm regenerujacych pompy wtryskowe do diesli w krakowie na ul brzechwy (panstwo Czekajowie)... widzialem rozebrane pompy po opalowce... ale kazdy robi co uwaza za stosowne.

Cytat:
2006-06-04 23:20:53, k1cyprys pisze:
uszkodzenie silnika a zwlaszcza pomp wtryskowych wychodzi z czasem, wiem bo kolega jego ojciec i dziadek maja jedna z wiekszych firm regenerujacych pompy wtryskowe do diesli w krakowie na ul brzechwy (panstwo Czekajowie)... widzialem rozebrane pompy po opalowce... ale kazdy robi co uwaza za stosowne.

a skąd wiesz że to były po opałówce tak jak napisał misiek1238 kombinowana to jest ropa na stacji a nie olej opalowy a tds jeździ na tym całkowicie normalnie i to przed długie km