Dziwne zachowanie e36 1,8 z gazem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich którzy mogą pomóc!!!

Od kilku dni mam wielki problem z autem a mianowicie:

- po uruchomieniu silnika (benzyna) chodzi normalnie 0,9tys obrotów po ok 10 sek obroty spadają do 0,5tys i zaczyna sie telepotac ok 30 sek poczym znowu wyrównyuje obroty i jest ogólnie ok

- gdybym nie odczekał aż to dziwne zachowanie dobiegnie konca nie da się jechać gdyż puszczenie sprzęgła i dodanie gazu dusi silnik chyba że robię to baardzo delikatnie

nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny (zachowuje się tak samo)

zdaża się również że w czasie jazdy zapalają się kontrolki tak jak po załączeniu zapłonu tak na kilka sekund ale auto pracuje normalnie

całą tą serię zdarzeń zapoczątkowała szybka jazda w głębokich kałużach.... na następny dzien życie zaczęło się walić w związku z felerem mojej ukochanej
  
 
Witaj, przede wszystkim trzeba zacząć od tego, że BMW nie toleruje gazu. Możę być kilka przypadków:
Źle wyregulowany gaz
- Trzaśnięty przepływomierz
- Trzaśnięty czujnik obrotów wału( jeżeli masz problem z odpalaniem)

Proponuję podjechać do ASO BMW na test komputerowy. U mnie taki test kosztuje 150 pln. Daje on bardzo dużo informacji.

Pozdrawiam
  
 
czy sam fakt pisiadania gazu ma wpływ na pracę silnika na benzynie?

z odpalaniem nie ma problemu


[ wiadomość edytowana przez: biernas126 dnia 2006-06-01 21:52:35 ]
  
 
A mi się nie wydaje, że gaz zawinił sam z siebie. Ta telepawka po odpaleniu wskazuje na elektrykę, może silniczek krokowy, może świece lub cewka zapłonowa. Jeśli hulałeś po wodzie to sprawdź pod maską co mogło zamoknąć.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-06-01 21:46:11, jankes_1984 pisze:
Witaj, przede wszystkim trzeba zacząć od tego, że BMW nie toleruje gazu.




Cytat:
A mi się nie wydaje, że gaz zawinił sam z siebie.


Cytat:
Źle wyregulowany gaz



A mi sie wydaje ze gaz nie ma nic do kłopotu Biernasa zresztą on sam nigdzie tego nie napisał

Cytat:
Proponuję podjechać do ASO BMW na test komputerowy. U mnie taki test kosztuje 150 pln

A w innym watku napisałes
Cytat:
Powiem wam, że w brew pozorom części oraz świadczone usługi przez serwis to kwestia dogadania się.



Musze Cie zmartwic bo ja za taki test płac 60zł wiec tak rózowo z tym ASO jednak nie jest

pzdr



[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2006-06-01 23:02:51 ]
  
 
witam

świece mam nowe, kable również, co do gazu to nie mam pewności czy on to powoduje tymbardziej że całe zdarzenie opisuje kiedy auto jest na benzynie a wtedy instalacja gazowa nie steruje jego pracą

chyba że się myle i np regulator wtryskiwaczy używany przy inst gazowych ma jakiś wpływ na ogólną charakterystykę pracy silnika na benzynie
  
 
sprawdz silniczek krokowy
  
 
[2006-06-01 21:46:11, jankes_1984 pisze:
Witaj, przede wszystkim trzeba zacząć od tego, że BMW nie toleruje gazu


Ciekawe podejście do tematu BMW nie toleruje gazu
Aż się zachłystnąłem, mam e34 z silnikiem M50 (plastikowy kolektor) instalacja najzwyklejsza bez cudów z wtryskiem itp. Przejechałem juz 50tys na tej instalacji i sprawuje się oki. Rzekłbym, że na gazie lepiej chodzi jak na benzynie.

Typowe podejście mechanika. "BMW nie toleruje gazu." Koń by się uśmiał. Wszedzie gdzie pojadę i zobaczą że jest gaz twierdzą (jeżeli chodzi o pracę silnika - to wina gazu)

Ale.. nie o tym chciałem pisać Miałem takie same problemy ze swoim autkiem (jeszcze przed założeniem gazu) wyczyszczenie przepływki pomogło. Ale ostroznie z tym kiedyś nawet był post na ten temat jak to zrobić.
  
 
Cytat:
2006-06-01 22:53:14, mibhell pisze:
Musze Cie zmartwic bo ja za taki test płac 60zł wiec tak rózowo z tym ASO jednak nie jest pzdr [ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2006-06-01 23:02:51 ]



Ja podałem cenę katologową, jak podałem wcześniej wszystko jest kwestią rabatów.

Ty przyjacielu za test komputerowy zapłacisz 60 na KTS.

Dla informacji wszystkich, ASO BMW używa komputera GT1. KTS przekłamuje poza tym KTS-em nie dostaniesz się w AIRBAG.

Komputer KTS firmy Bosh jest dobry na wykasowanie błędów i to też nie wszystkich do diagnozy się nie nadaje

Pozdrawiam
  
 
miał ktoś z was taki przypadek, że podczas jazdy gasnie cały licznik włacznie z obrotomierzem po czym znów zapalają się kontrolki jak po włączeniu zapłonu

dodam że auto nie gaśnie razem z licznikiem

domyslam się , że gdzieś coś nie dołancza ale może ktoś naprowadzi mnie na źródło problemu ponieważ styki licznika już poczyściłem podobnie jak styki przy komputerze styerującym tym za akumulatorem
  
 
Sprawdź jeszcze styki przy tylnym moście i bezpiecznik odpowiedzialny za licznik.
Pozdrawiam