MotoNews.pl
1 Kontrolka (układ elektroniczny silnika) (148395/0)
  

Kontrolka (układ elektroniczny silnika)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Szukałem na forum ,ale nic konkretnego w tym temacie nie znalazłem .Jaka może być przyczyna co jakiś czas podczas jazdy zapala się kontrolka (układ elektroniczny silnika z piorunem) jak samochód dostanie wstrząsu tzn przejadzie np. przez tory lub jakieś nierówności to gaśnie.
Napewno najlepiej pojechać na Techa, ale może miał ktoś taki przypadek?
  
 
Pewnie Ci coś nie styka...... (bez urazy )
  
 
u mnie od pewnego czasu ,na zimnym silniku zapala się piorunek(raczej mruga przy spadku obrotów)Mechanik powiedział ,że moze to byc sterownik pompy .Ale po sprawdzeniu (przygazowaniu bład nie wyskoczył.Dopiero jak znów silnik był zimny to znów to samo,odczyt bląd sterownik.Co ciekawe juz kiedys miałem przeboje po myciu silnika,zaraz sie ta lampka właczyła i do garazu jechałem skokami.Na drugi dzien jak silnik dobrze obsechł -problem znikł.Co to moze być ,mi to nie przeszkadza ale czy to nie oznaka zbliżajacej sie burzy
  
 
Odczytaj błędy.
Jak ....

wpisz w szukaj błędy albo wal do porad.
  
 
Tylko nie pomyl kodow od TD z kodami od benzyny. Jak nie znajdziesz to wal na priva to Ci wysle "paczuszke" znaleziona czyli kody bledow w wordzie + zdjecie gdzie wcisnac drucik - wszystko co prawda z forum, ale juz razem zlozone i na przyszlosc warto miec cos takiego przy sobie
  
 
Cytat:
2006-06-15 21:45:34, Tom_J pisze:
A co do kodów, w zależności od modułu sterującego mogą się różnić również w dieslach a nikt na to nie zwraca uwagi tylko podaje z rozpędu. A mogą się różnić. Sprawdź jaki masz typ modułu i do niego szukaj kodów!!!!!!!! pozdr.



A nie jest tak ze istnieja dwie wersje tych kodow: to znaczy jedne maja postac kodow dwucyfrowych, a drugie 4 czy jakos tak? Ponoc jednym komputery podaja w jednych kodach innym w innych... Ja mam opisane tylko te kody dwucyfrowe. Tak tez mi wyswietlane sa mrugniecia. Ale ze jeszcze inne roznice by byly to pierwsze slysze...
  
 
Cytat:
2006-06-15 21:58:39, chemik333 pisze:
A nie jest tak ze istnieja dwie wersje tych kodow: to znaczy jedne maja postac kodow dwucyfrowych, a drugie 4 czy jakos tak? Ponoc jednym komputery podaja w jednych kodach innym w innych... Ja mam opisane tylko te kody dwucyfrowe.



i o to chodzi i zależy to od typu modułu sterującego silnika,





[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-06-15 23:01:45 ]
  
 
Ech... no to jezeli tylko to, to niech ludziska poczlapia sobie do samochodow, wcisna spinacze i oblookaja komu sie przyda a komu nie
Nie jest tez w takim razie tak ze kody sie powtorza i moga co innego oznaczac, wiec nie ma co panikowac
  
 
Własnie byłem w aucie
Jak włączyłem zapłon to kontrolka silniczka zgasła jak zwykle i ..... zapaliła sie spowrotem.
Zgasła kontrolka od świec żarowych - zapaliłem silnik
wszystko OK ale kontrolka świeci nadal - ciągle
Nie jeździłem bo po piwku jestem i jutro sie przejadę ale coś jest nie tak.
Próbowałem kilka razy i to samo - świeci ciągle.

Jutro będe sprawdzał co się stało.

A może jakies sugestie??

Zaznaczam się zapala przed zapaleniem silnika.
Jak włączę zapłon gasnie i po sekundzie zapala się znowu i tak juz zostaje.

Pozdrawiam



  
 
Cytat:
2006-06-15 22:25:14, Tom_J pisze:
i o to chodzi i zależy to od typu modułu sterującego silnika, [ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-06-15 23:01:45 ]


Właśnie nie zależy to od modułu strującego silnika.
We wszystkich Oplach od Corsy po Omege kod P0052 będzie oznaczał to samo , kody są przypisane uniwersalnie , jedyna różnica to taka że benzyna posiada kody , których nie posiada diesel i na odwrót , ale tabela kodów jest taka sama do każdego Opla . Co do postaci kodów to każdy ma cztery cyfry ,a nawet litere od P0001 do U2108, wszystko zależy z jakich tabel korzystamy, po prostu niektóre nie uwzględniają zer, a litera oznacza kompa z którego odczytujemy błędy np. ABS , ASB.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-07-23 01:37:51 ]
  
 
Dziś zczytałem błędy
64 - obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1,2,39,14,21 na K70
81 - obieg startu wtrysku , czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa.
Pompę robiłem jakoś w maju i było git do wczoraj.
Teraz tak jakby był sporo bardziej mułowaty, jakby mniej było czuć turbo albo wcale - ale niby gwizga.
Na wolnych obrotach słychać lekki świerkot z pompy.

Miał ktos te błędy??

Można to jakoś zrobić samemu czy do mechanika?
Podłączenia i wszystko ogólne OK na zwenąttrz - żadnych wycieków ani nic.


  
 
OK skoro nikt nic nie wie to jadę do Diesel Servis
  
 
Niestety magik od pomp będzie dopiero w środę
  
 
tez irytuje mnie ta kontrolka silnika z piorunem, zapala sie prawie zawsze podczas pierwszego uruchomienia zimnego silnika, czasanmi przed zapaleniem juz sie swieci, czasami po zapaleniu silnika - wystarczy ze przygazuje do okolo 1,5krpm i gasnie

kontrolka zaswieca mi sie jeszcze podczas jednej sytuacji, gdy jade kilkaset metrow na biegu bez dotykania pedalu gazu, np. przy zjezdzie ze wzniesienia - delikatne musniecie pedalu gazu i kontrolka gasnie

niby w niczym nie przeszkadza, ale denerwuje mnie ta kontrolka :]

PS. silnik 2.0 DTI
  
 
mam podobny problem, tyle ze w benzynce, jak zapalam auto to najpierw gasnie, potem sie zapala , jak sie zapali to zaplon odcinany jest przy 4500 obrotow. pomocy!!!
  
 
i u mnie kontrolka mignie, raczej tylko przy ok 70-90kmh jak puszcze nogę z gazu, w tym czasie jak mignie pedał nie reaguje na gaz, silnik 2,5TD