MotoNews.pl
  

Odgłosy świerszczy z silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie wspomozcie rada...
Jezdze swoja Astra 10 miesiecy i jeszcze nie mialem z nia problemow, wiec nie wiem o co chodzi.
Dzisiaj z komory silnika zaczely mi sie wydobywac dzwieki jakby swierszczy, lub dokladniej takie lekkie tarcie metaliczne przypominajace nienaoliwiony lancuch rowerowy.
Podnioslem pokrywe silnika i widze ze silnik jest z lekka zachlapany jakims plynem - w zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzenia pusto. To pewnie ten plyn tak zapaskudzil silnik...
Nie moglem zlokalizowac tego dzwieku. Czy padla mi pompa wody?
Pomocy...
  
 
Pompa albo któryś z przewodów pękł.
Jeśli przewód i brak błynu to pompa pracuje na "sucho", a to już nie jest dobrze.

pozdr.
  
 
Wyciek wlasnie zlokalizowalem - dwie mikrodziurki na korpusie termostatu Chwilowo zakleilem to tasma izolacyjna, dolalem 1l wody i nie stwierdzilem innego wycieku. Trzeba bedzie chyba wymienic ten korpus...
Martwi mnie natomiast ten metaliczny dzwiek. Wsluchiwalem sie w prace silnika i wyraznie wydobywa sie on z okolic pompy.
Czytalem w watkach o pompie, ze jej zywotnosc to ok. 100 tys km, moja przejechala juz 120 tys wiec moze przyszla na nia pora...
  
 
Wypadałoby ją wymienić
szkoda silnika
kumpla ojciec w x16xel nie wymienił, i 12 tys po wymianie rozrządu pompa się zatarla,auto unieruchomione 200 km od domu o 4 rano
koszt lawety,plus naprawy-2 tys zł

nie ma co żałować tych 100 zl
  
 
Cytat:
Czytalem w watkach o pompie, ze jej zywotnosc to ok. 100 tys km, moja przejechala juz 120 tys



Moja dała radę 96tyś - i myślałem że żaby wożę pod maską
  
 
Cytat:
2006-06-04 15:18:44, Grzesiek pisze:
Wypadałoby ją wymienić szkoda silnika kumpla ojciec w x16xel nie wymienił, i 12 tys po wymianie rozrządu pompa się zatarla,auto unieruchomione 200 km od domu o 4 rano koszt lawety,plus naprawy-2 tys zł nie ma co żałować tych 100 zl


100 zl bym nie zalowal, ale robocizna bedzie kosztowna i tu troche zaluje...
  
 
Witam. A te odgłosy to masz przez cały czas jazdy, bo ja mam podobne, ale tylko rano na zimnym silniku i nie wiem, czy to pasek ślizga czy pomap ???
  
 
Odglosy mam caly czas, kiedys mialem tylko na poczatku zaraz po uruchomieniu silnika...
Dzisiaj zawiozlem autko do mechanika i powiedzial mi, ze ten odglos jest wynikiem zachlapania paska przez plyn chlodzacy, a pompa jest raczej sprawna.
Zobaczymy. Autko zostawilem u miechanika do zrobienia, odbieram je w srode i wtedy dam znac co zrobiono i co to dalo...
  
 
Witam wszystkich. U mnie od kilku dni pojawiły się świerszczenia na zimny silniku i ustają po przejechaniu kilku kilometrów. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, powiedział, że jest tam jakiś zawór "niedopalonych spalin" czy coś w tym stylu. Albo trzeba go przeczyścić, albo jest nieszczelny. Stwierdził, że nie ma się czym martwić.
Czy ktoś słyszał coś na ten temat ??
Pozdrawiam wszystkich.

EDIT: dotyczy ASTRA II 2.0 DTI

[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2006-06-08 17:58:35 ]
[ powód edycji: post dołączony do wątku ]
  
 
Autko z warsztatu odebralem.
Trzeba bylo wymienic termostat, bo tak jak wczesniej pisalem byl dziurawy
Te nieprzyjemne "swierszczenie" spowodowane bylo przez pasek, ktory zostal zachlapany wyciekajacym plynem chlodniczym i wydawal takie dziwne dzwieki. Pasek sie wymienilo i jest teraz spokoj.
A pompa jest na szczescie w porzadku...
Pozdrawiam
  
 
Warto też zwrócić uwage na zawieszenie silnika czy pduszki są całe też miałem podobny problem ze świerszczem i okazało się że walneła mi tylna poduszka silnika