MotoNews.pl
  

Wałki rozrządu ( pytanie laika)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
koledzy meczy mnie pewien temat, mianowicie oznaczenia walkow rozrzadu np 278 , 333 itd. czy ktos moglby w prosty sposob wytlumaczyc co to znaczy i ktory jest lagodny a ktory ostry??

z gory dzieki za odpowiedzi
  
 
poczytaj archwium i sie dowiesz wiecej niz potrzbujesz
  
 
Cytat:
2006-06-03 22:28:43, GT pisze:
koledzy meczy mnie pewien temat, mianowicie oznaczenia walkow rozrzadu np 278 , 333 itd. czy ktos moglby w prosty sposob wytlumaczyc co to znaczy i ktory jest lagodny a ktory ostry?? z gory dzieki za odpowiedzi




czasy otwarcia, im krotsze tym ostrzejszy walek, ale poczytaj forum jak pat mowi
 
 
Cytat:
2006-06-03 22:43:02, markus-orange pisze:
czasy otwarcia, im krotsze tym ostrzejszy walek, ale poczytaj forum jak pat mowi



oj chyba im dluzszy tym ostrzejszy...

te cyfry np 288 to czas otwarcia zaworow w stopniach obrotu walu korbowego (OWK), czasem podaje sie tez np 310/300 i wtedy pierwsza cyfra to czas otwarcia dolotu druga wydechu

wazny jest czas wspolotwarcia i wznios zaworu ale te dane nie zawsze sa podawane

pozdro

[ wiadomość edytowana przez: MaLi dnia 2006-06-04 00:48:52 ]
  
 
pavlus ci to wytlumaczy najlepiej
  
 
Sprzeczności biorą się ztąd że używacie określenia "ostry"
-Jedni uważają za ostry wałek wyczynowy ( bo się ostro jeździ )
-A inni ten który ma "szpiczaste" krzywki ( bo ma ostre zakończenie krzywki )

Im większy kąt otwarcia zaworu tym wałek jest bardziej wyczynowy - większy jest współczynnik napełnienia (równoznaczny z momentem obrotowym silnika ), ale jednocześnie jego maksymalna wartość przenosi się w górę. Większy moment przy wyższych obrotach to większa moc silnika, przy równoczesnym spadku elastyczności.

Przykładowe czasy:
-250 wałek seryjny
-270 wałek turystyczno-sportowy
-290 wałek rajdowy
-305 wałek wyścigowy
  
 
ponieważ jestem laikiem mam pytanie czy zawsze w każdym wałku wznios krzywki to jest wg wzoru WZNIOS = MAX - MIN, pytam bo mierzyłem wałek szlifowany niby 385 a wzios mi wyszedł taki jak w serii 6,8-6,9, a powinno być chyba 7,2mm ? jak to jest w końcu wałek do dupy czy jakoś inaczej to jest
  
 
nie chce i nie moze być inaczej...
  
 
Cytat:
2006-10-14 12:36:51, snail pisze:
ponieważ jestem laikiem mam pytanie czy zawsze w każdym wałku wznios krzywki to jest wg wzoru WZNIOS = MAX - MIN, pytam bo mierzyłem wałek szlifowany niby 385 a wzios mi wyszedł taki jak w serii 6,8-6,9, a powinno być chyba 7,2mm ? jak to jest w końcu wałek do dupy czy jakoś inaczej to jest

jeżeli waleczek jest urzywkato moze miec troche pozjadane krzywki, nie koniecznie musi byc do d...py.
  
 
jeszcze dochodzi wazny parametr jakim jest kat miedzy krzywkami