Sonda lambda nie pracuje na wolnych obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
sonda lambda niepracuje na wolnych obrotach po 1500 obrotów zaczyna pracowac czy mozna cos z tym zrobic?
  
 
Miałem identycznie w mojej omedze, wolne obroty na benzynie ECU nie widziało sondy, na gazie było ok. Na obrotach na obu paliwach było cacy. Przyczyna- przepływomierz powietrza (z klapką spiętrzającą) i wycierające się w nim styki . U Ciebie chyba ciut inaczej jest, bo sonda nie chodzi(?) i inny przepływomierz( z drutem) jest, podaj większe info.
Jaki motor,czy objaw występuje na Pb i na gazie itp...
  
 
Ona jeszcze pracuje na wyzszych obrotach na luzie czasem samochod zagasnie,dostaje drgawek.W drodze tez lubi zgasnac ale zanim to sie stanie zapala sie pomaranczowa kontrolka od silnika a co dziwne komputer niezapisal zadnych bledow.Niemam gazu tylko samo paliwo.A moze ono bylo kiepskiej jakosc i sonda jest zanieczyszczona,mozna ja jakos sprawdzic?
  
 
problemu nie szukaj w lambdzie tylko w innych urządzeniach, przepływomierzu połączeniu TPS i t p Lambda jeżeli na jałowym wskazuje 0 to znaczy że jest za ubogo bo sonda nie jest takim urządzeniem którego działanie zależy od obrotów. Albo działa albo nie.
  
 
Sprawdzić można niewiele, tzn można sprawdzić grzałkę sondy.Czy jak silnik zgaśnie, to łatwo zaskakuje, czy jest zalany paliwkiem?
Sprawdzić należy jeszcze połączenia elektryczne, dokładnie....
Można jeszcze by zobaczyć co się będzie działo po rozłączeniu wtyczki sondy. powinien jako tako chodzić (tryb awaryjny) przy bogatszych spalinach

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2006-06-05 21:27:10 ]
  
 
Po dłuższym zastamowieniu, myślę że sonda może być sprawna, bo ecu nie zarejestrował błędu sondy. Nie zarejestrował też żadnego innego błędu i to jest znacząca wskazówka. Powodem jest zły sygnał najważniejszego czujnika czyli przepływomierza, dopiero całkowity brak sygnału (nie dotyczy układów EOBD , te wykrywają nieprawidłowy sygnał, na podstawie porównywania do innych sygnałów) powoduje zapisanie kodu usterki w sterowniku.
Trzeba zmierzyć sygnał jaki wysyła przepływka do sterownika. Praca dla kumatego mechanika, lub aso (ale tam zaraz zaproponują CI wymianę połowy samochodu)

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2006-06-06 08:32:15 ]