MotoNews.pl
3 Jakby brakowało gazu...Czy to reduktor? (148951/0)
  

Jakby brakowało gazu...Czy to reduktor?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Forumowiczów,

Od półtorej miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 z silnikiem 2,8l. V6 30V. Poprzedni właściciel zamontował do niej instalacje sekwencyjnego wtrysku LPG. Komputer KME, reduktor Autronic 150 KW, wtryskiwacze Matrixa.

Na początku jak auto trafiło w moje ręcze nie chodził jeden wtryskiwacz, no ale z tym sobie poradziłem. Auto jeździło na gazie pięknie, ale przy wyższych prędkościach >180km/h czuć było, że brakuje gazu - przestawało ciągnąć...Na benzynie nie było tego problemu.

Od dwóch dni (stało się to dość nagle) efekt "braku gazu" się znacznie pogłębił. Mianowicie, jak silnik jest zimny czuć, że auto nierówno przyśpiesza...Poprawia się sytuacja, gdy silnik osiągnie ok. 90 stopni C i jedzie się łagodnie…w momencie mocniejszego przyśpieszenia przez chwilę jedzie ok., ale szybko silnik zaczyna słabnąć.

Wczoraj rozebrałem filtr przy reduktorze, przeczyściłem i bez zmian (na oko nie jest zużyty). Podejrzewam zużyty reduktor (choć ma tylko 20 000 km przebiegu) … może jest możliwość jakiejś regulacji reduktora czym można spróbować się poratować przed wymianą…???

No właśnie i jak uważacie? Wymiana czy regeneracja???

Może się mylę, czy może być inny powód jak reduktor?

Z góry dziękuję za rady.

Pozdrawiam,
Damian B.
  
 
Na reduktor to mi nie wygląda (i to przy takim małym przebiegu), raczej wtryskiwacze, chyba bez wizyty u gazownika się nie obejdzie. Można jeszcze podpiąć laptopa (jak masz interfejs i lapka) i sprawdzić co się tak naprawdę dzieje, czy rzeczywiście mieszanka robi się za uboga.
  
 
Heh, wtryskiwacze rozbierałem i czyściłem...

Chcę kupić interface... myślę, że warto zainwestować te kilka złotych ...

A czy reduktor ma jakąś regulację?
  
 
Niestety na sekwencji nie znam się na tyle, żeby coś więcej doradzać . Reduktor, jak każdy ma swoją regulację (chyba , ale mi ktoś zaraz dokopie, że się odzywam, a nie wiem), nie chciałem Cię zostawiać samemu z Twoim problemem, a po lekturze forum (moja wiedza o sekwencji w zasadzie tylko na tym się opiera) widzę, że wtryskiwacze dość szybko lubią padać.
  
 
Dzięki za pomoc ... Doceniam... Niemniej jednak, tak jak wspomniałem przy tym aucie, przy tej instalce miałem dokładnie 2 awarie wtrysków. Pierwsza polegała na kompletnym zaprzestaniu podawania paliwa na jeden cylinder, kolejna na połowicznym (Matrixy maja jakoby 2 małe wtryskiwacze w listwie na cylinder). Uszkodzenie wtryskiwacza zupełnie inaczej wpływało na jazdę. Auto przyśpieszało szarpiąc, a w tym przypadku auto łagodnie przestaje przyśpieszać... W sumie wygląda to tak, że im wyższy bieg, tym przy niższych obrotach auto przestaje ciągnąć.

Pozdrawiam,
Damian.
  
 
Jedyną regulacją reduktora w sekwencji jest jego ciśnienie, niektóre reduktory nawet takiej regulacji nie mają poprostu się ich nie reguluje. Nie wiem co to za reduktor masz u siebie powinien być KME Gold (jeśli masz sekwencje KME ale może ktoś próbował zaoszczędzić i włożył jakiś badziew wtedy rzeczywiście może red paść i nie trzymać ciśnienia) wtedy można by było zwiększyć nieco ciśnienie. Jeśli chodzi o listwe to zmierz jeszcze oporność cewek każda z 4 powinna mieć 5-6 Ohm (środkowe dwa bolce to plusy a 4 pozostałe to "-". Poza tym bez interfejsu chyba niewiele więcej da się zrobić. Problemem może też być brudny filtr fazy lotnej u nas trzeba go zmieniać co 10-15kkm

[ wiadomość edytowana przez: orfeusz dnia 2006-06-07 13:32:12 ]
  
 
Z filtrem fazy lotnej jest tego typu problem, że jest specyficzny.

Ma jedno wejście , dwa wyjścia ... Widział gdzieś ktoś taki?

Pozdrawiam i dzięku orfeusz!
  
 
No właśnie zacznij od wymiany tego elementu nie zaszkodzi a jest najtańszy i bardzo podejrzany Moim zdaniem to winowajca, ponieważ musi zasilić dwie listwy w momencie zabrudzenia spada wyraźnie wydajność filtra i pewnie to jest problemem. Poza tym pisałeś, że ponownie czyściłeś listwe to pewnie wina właśnie zabitego filtra.
Zobacz tutaj
  
 
Hymmm, oczywiście zamówię ten filtr, BARDZO dziękuję.

Jednak sztuka , którą mam w aucie wydaje się być drożna... Może to niezbyt higieniczne, ale dmuchając ustami we wlot...powietrze spokojnie wyplywa obiema końcówkami filtra.

Pozdrawiam,
Damian.

[ wiadomość edytowana przez: westcoastcustom dnia 2006-06-07 14:28:50 ]
  
 
Wybierz z ich oferty odpowiedni filtr ja podałem tylko przykład
Na Allegro też można nabyć filtr fazy lotnej. Nie chodzi o to czy filtr wogóle przepuszcza gaz ale o jego wydajność przy danym ciśnieniu, przecież jakby był całkowicie zablokowany to była by padaka na całego wtedy strach pomyśleć co siedzi w reduktorze
Filtr może być np. zaolejony w moim przypadku tak było, że po pewnym czasie listwa też się zaoleiła i musiałem czyścić wszystko po kolei (a gaziarz zapewniał, że filtr zmienia się co 40kkm). Teraz zmieniam filtry co pół roku i w porównaniu do tego pierwszego zaolejonego są o wiele brudniejsze po krótszym czasie. Stwierdziłem to po rozbebeszeniu zużytych filtrów fazy lotnej oczywiście w celach poznawczych
Tankuje na tych samych stacjach jak widać jakość gazu zmniejsza się proporcjonalnie do wzrostu ceny

[ wiadomość edytowana przez: orfeusz dnia 2006-06-07 15:58:03 ]
  
 
Myślałem, aby zamontować dwa filtry fazy lotnej na każdą strone V6 osobno ... Tylko potrzebowałbym coś w rodzaju trójnika... Szukałem na Allegro, ale nie jestem pewien czego mogę w to miejsce uzyć...

Czy jeśli mój reduktor ma ową regulację ciśnienia (sprawdzę, ale zanim się tam dostanę czeka mnie sporo rozbierania), to czy mogę sobię nią bezkarnie kręcić i testować??

Pozdrawiam,
Damian.
  
 
Bezkarnie raczej nie bo to niesie ze sobą konsekwencje. Ogólnie powinno być ok. 1b ale właśnie w takich przypadkach gdy brakuje gazu ciśnienie się stopniowo podnosi i reguluje instalkę podczas jazdy.
Na początek proponuje jednak zmienić ten filterek bardzo prawdopodobne, że to jego wina bo chyba poprzedni właściciel był zadowolony z instalacji i montażu.
Jeśli chodzi o podwójny filterek to poszukaj na forum ktoś opisywał chyba w omie jakie warunki musi spełniać rozgałęzienie na dwa filterki. Np. tutaj znajdziesz różne trójniki itd.