MotoNews.pl
  

Ustawianie zapłonu na jazde na gazie. Instalacja gazowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
niedawno popsół mi sie aparat zapłonowy kupiłem nowy ale od tamtej potry nie jestem w stanie tak go ustwaic aby silnik chodził równo cały czas na wolnych obrotach pracuje nie równo próbuje go regulować obrotami na parowniku mieszanka gazu i na aparacie i bez efektu i zwiekszyło sie spalanie
  
 
proponowalbym ci ustawic zaplon na benzynie dobrze, a dopiero potem regulowac gaz do niego
  
 
Wyreguluj wstępnie zapłon za pomocą lampy, miernika, czy czego tam chcesz. Jak kręcisz na parowniku, to jak idziesz w lewo to przygasa idziesz w prawo obroty rosna i pozneij znowu przygasa. Ustaw w polowie pomiedzy tymi skrajnymi przygasaniami.

Poluzuj 13-tką aparat zapłonowy i leciutko go obracaj. Jak obroty spadają/stają sie niestabilne to znaczy że cofasz zapłon. Jak obroty rosną/stają się stabilne znaczy że zapłon wyprzedzasz.
Należy trochę wyprzedzić ale o ile? Eksperwymenty. Po troszeczku. Każda Łada ma inaczej. Tylko nie przeginaj. Wyprzedź tyle ile trzeba bo jak za dużo wyprzedisz to silnik straci elastyczność (i tak już niewielką) i będzie szarpał.
  
 
Jak masz klasyczny stykowy aparat zapłonowy to da rade ustawić zapłon na żarówke.
  
 
Próbowałem na słuch ustawić ale cos nie bardzo chyba pojade do zanjomego mechanika on mi kiedys tak fajnie ustawił albo dzisiaj do ojca jade to moze cos wymyslimy razem
  
 
najprostszym sposobem jest albo na kontrolke(zarówke), albo wykrecić swiece z 1 cylindra , albo inna wziąsc, przekrecić wał korbowy tak alby znaki sie pokrywały na korbusie silnika z znakiem na kole pasowym ( pamietaj aby palec rozdzielacza odpowiadał momentowi zapłonu na 1 cylindrze, a nie na 4 { czyli nie był obrócony o 180"). ustaw koło pasowe z wyprzedzeniem na 5 stopni( do gazu proponowałbym 10 stponi go gaz ma mniejsza wartosc cieplna i dłuzej sie spala), a nastepnie włączyc stacyjke, przytkhnac swiece do masy i krecic aparatem przeciwnie do wskazówek zegara i obserwowac jak przeskoczy iskra na swiecy (lub zapali sie żarówka). jak przeskoczy nalezy dokrecic srobe do aparatu i juz po sprawie .

1 ja tak zawsze robiłem po remoncie silników i w razie awarii i działało bez problema( jalepszym wyjsciem dla statycznego ustawiania zapłonu jest w sumie na rozgrzanym silniku)


2. możesz jechac na lampe to jest prostsze i mniej zajmujace czasu.

PS kiedys lamp nie było i jakos auta jeźdxiły wiec zrobisz jak uwazasz.

Pozdrwaiam !!!
  
 
Mam pytanie do andrysa 20 jak zrobiłes ten tylni zderzak sam czy na zamowienie ile cie to kosztowało
  
 
szczerze to nie jest zderzak tylko zwykła rurka , dogieta na banan do karoserii. kosztowało mnie to tylko ok 20zł za rurke i z 40 zl za pochromowanie. a dogiecie sam zrobiłem (nalałem wody zamoroziłem) i na kolanie prawie że wygiołem ).


[ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2007-01-22 17:30:18 ]