MotoNews.pl
  

Cinquecento problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jestem posiadaczem fiata cinquecento 704 z 1996r. Wszystko jest ok, ale mam jeden problem, zdarza sie on nieregularnie, nie cały czas, mianowice podczas jazdy, obojetnie czy silnik jest ciepły czy zimny, zaczyna sie dławić przerywać, czasem nawet zgaśnie, czyszczony był gaźnik, wymieniane filtry, pompa paliwa, nie ma pojecia od czego to moze byc? czy ktos sie spotkal z czyms takim? Czasem np stoje na swiatlach, silnik na loozie, zagrzany 70C, a on nagle zgasnie, nie wiadomo dlaczego.
Dzieki za komentarze pozdrawiam
  
 
kolego ja miałem 1100 cc i miałem podobny problem ale to jednak sporting mianowicie u mnie była sonda lambda czy jak jej tam i to była jej wina nie wiem czy w 704 jest cos takiego .sprawdz przewody od świec(wysokiego napiecia)chyba ze moze cewka pod pewnymi temperaturami jakoś przestaje działąc .Ja proponuje seerwis i pod komputer przynajmniej ja tak robiłem zreszto sam wiesz że wiele może być czynników sprawiających taki problem miałem kiedys dawno temu bisa silnik jak w 700 pamientam ze jest tam taki czujnik nie wiem do czego on był ale skoro był to doczegos był sprawdz go u siebie taki od gaźnika odchodzi rurka do niego i spowrotem .powodzenia najprościej to serwis
  
 
wymien swiece
  
 
Witam kolegów.
W przypadkach, z którymi się spotkałem, najczęsciej problem rozwiązywało:
- standardowo firmowe (ngk, bosch, champion) świece zapł. - różnica cenowa - w porównaniu z "iskrą" - paru złotych (bo tylko 2 szt, ponadto:
1) wymiana kabli wysokiego napięcia - problemy przy ogólnie zwiększonej wilgotności, deszcz, roztopy, wjazdy w kałuże itd.
- jeśli to nie pomożę:
2) wymiana cewki zapłonowej - ogólnie awaryjny elemeny w fiatach cc oraz seicento i podobnych, nawet w silnikach 1100. Komputer na diagnost. nic nie wykazywał - po wymianie cewki na ogół było ok.

A tak poza tym w cc 700 odwieczny komplet pompy paliwowej - dobrze, że sprzedają zestawy naprawcze
Pozdrawiam!!!
  
 
W samochodzie mojej dziewczyny 700 jest tak samo, jak zaczynają się chlodniejsze dni, zimno, duza wilgotność są problemy z utrzymaniem obrotów, gaśnie, potem trudno go odpalić. Jakiś mechanik powiedział ojcu że to problem z paliwem do którego dostaje się woda (ponoć przypadłość układu paliwowego ceinias) Zalecił dolewanie denaturatu do paliwa (denaturat wiąże wode), troche to pomagało. Ale czy do konieczne, czy nie da się przerobić układu pal czy samego gaźnika żeby to naprawić? Ten kłopot pojawił się po paru latach oni mają go od nowości i na początku wszystko było ok

dziękuje za sugestie.
  
 
Zawartość wody w paliwie objawiająca się zaleganiem jej w komoże gaznika może być powodem i często jest, złą pracą termostatu sterującego dopływem powietrza do gażnika znajdującego się w obudowie filtra powietrza. Jeśli temat kogoś interesuje mogę opisać !!!