| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
McViking Volvo V70 2.5TD kombi Kraków | 2006-06-10 16:42:43 Witam
Czy ktoś z Was mógłby mi udostępnić schemat elektryczny do mojego 1,8td / 1997 bez intercoolera? Dokładnie chodzi o połączenie inteligentnego elektrozaworu pompy wtryskowej Lucas ze sterownikiem EEC V (SAUD 96AB-12A650-HD) i być może jeszcze z czymś. Problem polega na tym, że znalazłem tylko połączenie jednego przewodu (czarno-niebieski), a z elektrozaworu idą dwa. Nie udało mi się znaleźć przewodu (fioletowo-niebieski) wśród przewodów wtyczki komputera i nie wiem gdzie on idzie.
A wszystko wzięło się z tego, że elektrozawór na pompie wtryskowej nie ma sterowania. Gdy się go podłączy pod zawnętrzny przyrząd, który umie go wysterować, to silnik chodzi jak cacko. A gdy elektrozawór jest odłączony lub podłączony swoimi dwoma przewodami to chodzi jak stary Tranzit. ![]() |
McViking Volvo V70 2.5TD kombi Kraków | 2006-06-11 16:02:46 up |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-06-11 18:23:12 Patrzylem u siebie w TD z Intercoolerem. Ale nie bardzo wiem o ktory zawor ci chodzi. Mam u siebie inne kolory kabli
Prawa strona pompy. Do elektrozaworu ocinajacego doplyw paliwa do pompy idzie jedn przewod. Tyl pompy (liczac od przodu auta): Ida dwa kable, dosc grube, jeden idzie do jakiejs wiazki, drugi krotszy idzie na mase pompy (po prawej stronie pompy liczac od przodu). |
McViking Volvo V70 2.5TD kombi Kraków | 2006-06-11 22:25:14
Dwaj różni pompiarze nazwali go dokładnie tak: "inteligentny elektrozawór". Jeden, ten który go wymieniał, ustawił zapłon "po swojemu" czyli tak, że było trochę ciszej, ale według mnie i tak za głośno. W międzyczasie miałem problem z katalizatorem i myślałem, że to była przyczyna głośnej pracy. Okazało się, że nie tylko to. Po miesiącu od usunięcia katalizatora pojechałem więc do drugiego pompiarza (ten był znacznie bliżej) w celu wyregulowania pompy wtryskowej (kąta wtrysku). Po wyregulowaniu zgodnie z zasadami i "na przyrząd" okazało się, że silnik pracuje jak stary Transit. Dalszą historię znacie.
Elektrozawór, o którym piszę jest umieszczony lekko ukośnie z przodu pompy patrząc od przodu auta. Od niego idą dwa cienkie przewody do wtyczki 8-pinowej, do której idą też przewody od potencjometru czujnika położenia dźwigni przepustnicy na pompie wtryskowej. Dalej cała wiązka idzie w kierunku prawego nadkola i ginie w błotniku. Niestety nie udało mi się zlokalizować dokąd dalej idzie. Wiem tylko, że od tej wtyczki do wiązki wchodzą dwa przewody: fioletowo-niebieski i czarno-niebieski. A czarno-niebieski udało mi się zlokalizować na wtyczce komputera EEC-V (SAUD). Według WKiŁ (niestety opisują tylko starszą wersję z małym sterowniczkiem w komorze silnika), od tego elektrozaworu OBYDWA przewody powinny iść do komputera, ale u mnie do wtyczki EEC-V (SAUD) nie dochodzi żaden przewód fioletowo-niebieski.
[ wiadomość edytowana przez: McViking dnia 2006-06-11 22:27:28 ] |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-06-12 11:20:29 Chetnie tez dowiedzialbym sie nieco wiecej na temat diagnostyki tego systemu. Wiec jesli moglbys poslac materialy pod adres darmdoman@tlen.pl to byloby super.
Namiary na speca we wrocku tez by sie przydaly. [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-06-12 11:22:08 ] |
remas MAZDA 6 wrocław | 2008-01-09 22:08:37 oj Kris znowu mamy odmienne zdanie
tzw zawór przestawiacza pracuje inaczej niż zwykły elektrozawór elektrozawór reaguje tylko na dopływ pradu i jego brak a Przestawiacz jest sterowany z kompa i jednocześnie pełni role tak zwanego elektrozaworu przestawienia kąta wtrysku prz różnych obciążeniach silnika wiem bo się doszkoliłem pozdrawiam |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-01-10 10:32:23 Przeczytaj ty uważnie jeszcze raz to co napisałeś. Gdzieś ty sie szkolił chłopie, jak działa ten korektor? Dostaje prąd na cewkę jak jest zimny silnik, wypycha iglicę przestawiającą krzywke w pompie, rozgrzewa się, odcina prąd i iglica wraca......
O jakich różnych obciążeniach ty piszesz, o jakim komputerku??? wiesz z czego składa się komputer??? Popytaj mądrzejszych od siebie kolegów co to są klucze tranzystorowe, będziesz wiedział jaki masz komputer w aucie. Zapytaj jakiegoś automatyka, tylko nie z bożej łaski jak ty, jak działa elektrozawór i pokarz mu ten korektor czy co ci powie.
Nie przy różnych tylko zimnego silnika. Nie ma czegoś takiego o czym ty piszesz, nie wiem chłopie, może przestań palić to co palisz.... Nie rób wody z mózgu komuś kto się na tym nie zna. Nie pisz rzeczy o których nie masz bladego pojęcia, potem ludzie jeżdżą po warsztatach, szukają dziury w całym i płacą za to słono, zastanawiając się przy tym nad nie stworzonymi rzeczami. |
remas MAZDA 6 wrocław | 2008-01-10 20:36:43 Słuchaj mądralo ja cię nie obrażam
poprostu węź książkę i zobacz o korektorze przy obciążonym silniku pisałem o silniku 1.8 TD Endura DE a nie o zwykłym TD jak byś coś wiedział to rozróżniłbyś zasadniczą różnice między tymi silnikami Endura jest w pełni sterowana przez komp a zwykły TD niestety nie a różnice są takie ENDURA DE posiada przepływomierz wtrysk sterujący zawór przestawiacza (zwykły tego nie posiada) elektrozawór STOP zamontowany wewnątrz pompy a nie na zewnątrz jak w zwykłym TD potencjometr oraz silnik krokowy odpowiedzialny za wyrównanie obrotów silnika podczas jego obciążenia np: klima , wetylator itd to ty poczytaj temat to zobaczysz o jaki silnik chodzi a wode to ty lejesz. a jak elektrozawór stop działa tak samo jak korektor to ja jestem chińczyk i palę zioło cały czas. Masz może kompleks zwykłego TD więc nie pisz o silniku którego nie posiadasz ni nie miałeś z nim problemu po drugie to widzę że tylko osoby i miejsca polecane przez ciebie są najlepsze prorok jesteś czy co, bo jak prorok to podaj mi numery totka W innym wątku pokazałeś swoją wiedzę w sprawdzaniu zaworka zwrotnego w filtrze paliwa to raczej ty powinienes się podszkolic jak nie znasz podstawowego działania zaworka zwrotnego (fizyka na poziomie 8 klasy podstawowej) [ wiadomość edytowana przez: remas dnia 2008-01-10 20:39:02 ] |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-01-10 20:54:34
palisz liście buraczane a tylko zapłaciłeś za zioło
Chodzi o to spryciażu że z pompki ręcznej paliwo nie cofa się do baku, natomiast cofa się z pompy do wkładu filtra paliwa ponieważ na tym odcinku nie ma lub jest wadliwy zwykle montowany fabrycznie zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym pompę. A i wiem jak działają pompki, różnego typu
Polecam pewne warsztaty ponieważ są solidne, nie trzeba do nich jeździć dziesiątki razy z poprawkami itp. itd. czy to coś nienormalnego???? Może dla ciebie.... |
remas MAZDA 6 wrocław | 2008-01-10 21:02:32 jak ten czarny cylinder na przewodie z pompy do pompki jest zaworkiem to ja jestem święty i pale jeszcze liscie kapuściane
sprawdz jak to jest zaworek to dam ci 100 i mówię to teraz oficjalnie mogę się z tobą założyc o to że to nie jest zaworek tylko odpowietrznik. te warsztaty co poleciłem ja do nich nie wracałem na poprawki a ty napisałeś że są do dupy na podstawie gadania paru osób a ja nie narzekam bo u mnie zrobili na cacy i jest ok pozatym po co się kłócic lepiej połączyc siły i pomóc koledze pozdro |
remas MAZDA 6 wrocław | 2008-01-10 21:37:41 I jeszcze jedno poczytaj sobie o działaniu zaworu przestawiacza i powiedz w którym miejscu działa on tak samo jak elektrozawór stop
"Czujnik położenia przestawiacza „informuje” ECU o jego położeniu. ECU „bierze pod uwagę” wolę kierowcy (czujnik pedału gazu) chwilowe obciążenie silnika (MAP- sensor) oraz prędkość obrotową silnika. Po analizie tych sygnałów ECU wysyła impulsy sterujące zaworem przestawiacza, a ten odpowiednio moduluje ciśnienie sterujące. Owe ciśnienie oddziaływuje na tłok przestawiacza co powoduje zmianę jego położenia a tym samym zmianę kąta wtrysku. W tym układzie bardzo istotną czynnością staje się prawidłowy montaż pompy na silniku oraz dokładne jej ustawienie względem wału korbowego" jak chcesz to skontaktuję cię z kolega z polibudy który pisze prace inżynierską na temat silników wysokoprężnych oraz ich sterowania przez urządzenia wykonawcze miłego czytania i pozdro |
remas MAZDA 6 wrocław | 2008-01-10 22:05:19 Prosze panie najmondzrzejszy:
Korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach silnika Elektromagnetyczny korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach silnika (rys. 17.7) jest umieszczony na pompie wtryskowej i sterowany bezpośrednio przez elektroniczne urządzenie sterujące. Włączenie zasilania elektrycznego tego korektora wywołuje zwiększenie wyprzedzenia wtrysku paliwa. Marka i typ: Lucas B12M-08M. Rezystancja: 13 do 18 Om. o takich obciążeniach piszę |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-01-11 12:41:40 Wszystko pięknie ładnie tylko koledze szwankuje korektor "zimnego silnika" a to już całkiem coś innego Z drugiej strony pompy, tak napiszę może zrozumiesz, o to właśnie cały czas chodzi.
Ponadto kolego gdzie w tej pompce masz czujnik przestawiacza??? Z drugiej strony jest korektor przestawianie wtrysku przy małych obciążeniach, KOREKTOR - URZĄDZENIE WYKONAWCZE, który albo działa albo nie, pośrednich stanów nie ma ale sam to napisałeś, przeczytaj sie uważnie i poproś kolegę aby powolutku ci to wytłumaczył. Czujników masz aż 5 szt. w tym silniku, istotnych dla pracy pompy 1. Temp do urządzonka sterującego 2. Położenia przepustnicy 3. Przepływu powietrza 4. Szybkości 5. Obrotów Tak czy nie? I dlaczego ty mi wmawiasz że porównuję korektor do elektrozaworu STOP? Coś ty do cholery z PIS'u jest? Czarne jest białe a białe czarne? Czytaj ty uważnie co piszę
A jeśli już się czepiasz to i tak nie masz racji bo i jedno i drugie działa i jest zbudowane elektrycznie identycznie. Tylko z korektora trzpień przestawia krzywkę korygującą, a w zaworku STOP odcina dopływ paliwa będąc wypychanym przez cewkę w skrócie, tak czy nie? I jeszcze jedno, z całym szacunkiem, ja się nie kłócę, proszę tylko nie piszcie bzdur !!! |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-01-12 14:04:09 Powtarzam jeszcze raz na forum nie w privie - remas ja nie żywię urazy, nie kłócę się, za dużą wagę przywiązujesz do emotek bo to nie jest wyśmiewanie, nie szukam konfliktów ale stanowczo piszesz myląc się, opisujesz coś o czym tak naprawdę masz blade pojęcie i wcale nikt nie wymaga abyś miał większe bo nie każdy jest i być musi omnibusem. Kolega zadał pytanie konkretne a ty mącisz mu w głowie o nie stworzonych rzeczach, chociaż tak naprawdę nie wiadomo czy i tak wszystko opisał tak jak jest naprawdę, ale jeśli tak to albo nie ma masy na korektorze albo ma przerwę pomiędzy korektorem "zimnego silnika" a urządzonkiem sterującym bo nazwa komputer w tym przypadku jest baaardzo mocno naciągana ::
PS. nie przesadzaj i nie obrażaj się
Zapomniałem wcześniej - zakład przyjęty tu ze stówką i w innym poście gdzie stawiasz swoje autko bodajże... Wieczorem podam ci materiały z jakich można dowiedzieć się że nie jest to odpowietrznik, numer konta oraz adres pod który będziesz musiał odstawić swojego esa, jeśli masz nieco więcej honoru niż wiedzy :: [ wiadomość edytowana przez: Kris75 dnia 2008-01-13 11:49:38 ] |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-01-14 12:06:51 A więc Remas tu masz link Klik
Gdzie w rozdziale Zmiany konstrukcyjne w silnikach wysokoprężnych przeczytasz zdanie o tym iż obwód zasilania w paliwo pompy wtryskowej nie jest wyposażony w żaden odpowietrznik, odpowietrza się samoczynnie. Rozdział 17.2.2 Obsługa i naprawa. Ponadto ten zaworek występuje w oryginale jako część zamienna razem z przewodem zasilającym i kosztuje w granicach 120 zet, w zależności od sklepu oczywiście. Jeśli masz dostęp do Microcata możesz to również łatwo sprawdzić, pozostaje ci jeszcze tel. do ASO (warsztaty typu jasio i jego wiata odpadają )
Mało czy już wystarczy? |
remas MAZDA 6 wrocław | 2008-01-14 16:19:23 a powiedz gdzie tam pisze że to jest zaworek.
w ASO powiedzieli że to jest odpowietrznik, zresztą zrób jak pisałem wcześniej a sie przekonasz co to jest tym bardziej że nie jest to tylko moje zdanie. Ja to odkrecałem i powiem ci że jest to walec z dwoma oringami na końcach i bodajże rowkiem w momencie odkręcania paliwo z powietrzem zaczyna wypływac z powstałej szczeliny. I nie musisz mi wysyłac linków bo dysponuje książką. Pozatym to co jest opisane w książce nijak ma się do żeczywistości jak bys zauważył tam opisany jest silnik z interkulerem a nie beż a te dwa silniki bardzo się różnią łącznie z urządzeniem sterującym w Silniku Endura jest nowszy model tego urządzenia(komp tto nazwa na wyrost) zresztą po co się kłócic załóżmy wątek z pytaniem co to jest tem czarny walec na przewodzie. A zobaczymy co wyjdzie, ja się zakładałem bo jestem pewny co to jest tym bardziej, że wywaliłem to ze swojego auta i sprawdzałem co to jest pozdro |