Wysokie spalanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wiem ze bylo bardzo duzo postow na temat spalania, nie chcialem tez zakladac nowego posta ale nie znalazlem odpowiedzi wiec pisze, mam escorta od 2 miesiecy, na poczatku spalanie bylo w granicach 7l/100km jednak chyba zle go litrazowalem bo lałem do pierwszego odbicia pistoletu, teraz zalewam pod korek i to co leje przeraza mnie, nie moge zejsc ponizej 10l/100km przy silniku 1,4 moze te silniki tak pala i nie ma sie co dziwic, dodam ze nie testowalem w trasie, spalanie 10l/100km jest na odcinkach max 6km (dojazd do pracy) gdzie do pokonania mam dosc dlugie wzniesienie ok 4 km gdzie 5bieg to rzadkosc, dodam ze nie mam katalizatora (puszka), olej wymieniony, filtr powietrza, swiece wygladaja na nowe przewody rowniez, kompresja na kazdym baniaku 12, szukac dalej czy przyjac te 10l jako norma???
  
 
ja tez mam 1.4 i mi tez tak pali :]
  
 
normalka

moje "monstrum" palilo 14l.- miasto / 11l.- trasa gazu-litr mniej PB...w aucie bylo sprawdzone wszystko i wszystko co moglo miec wplyw na zuzycie paliwa zostalo sprawdzone badz wymienione ...poprawy nie osiagnieto.

poprostu 1.4 na wielopunktowym wtrysku to chyba najgorsza jednostka napedowa wystepujaca w escorcie
mocy to to nie ma a żre jak smok!

zreszta widac bylo po tym jak reaguja klienci (pol roku sprzedawalem) wielu wogole nie pytalo o nic wiecej po uslyszeniu ze to 1.4.

moze Tobie sie uda cos z tym zrobic, powodzenia, ja sie poddalem
  
 
Czytałem w jakimś artykule o ekonomiczej jeździe, że samochód na nierozgrzanym silniku w czasie pierwszych 5-6 km jazdy spala nawet o 30% wiecej paliwa niż w największym korku ale po rozgrzaniu silnika. Oczywiście, nie można stwierdzić że twój essi tyle pali bo masz "za blisko" do pracy (tym bardziej że masz po drodze wzniesienie), ale chyba coś w tym jest. Piszesz, że jeździsz na niskich biegach, czyli na dość wysokich obrotach i to też może się przyczynić do dużego zużycia paliwa. Ja mam 9 km do pracy, bez kłopotu dojeżdzam komunikacją miejską, ale kiedyś postanowiłem pojeździć moim essim (1.6) i spaliłem ponad 10 litrów/100 km. W maju często dojeżdżałem do oddziału firmy 30 km od mojego domu i spaliłem średnio 8,5 litra - coś musi być na rzeczy z tym nierozgrzanym silnikiem.

Pozdrawiam
  
 
No u mnie tez trasa 7,5 miasto ok 11 (teraz, bo zima wiecej ale na miescie )
Ja jeszcze powalcze z tym spalaniem, podmienie lambde, termostat, potencjometr przepustnicy (bo dlawi), sprawdze czujnik temperatury moze to cos pomoze. Kata juz wywalilem bo z nim (byl zapchany) to spalanie bylo jeszcze wieksze.
Gdyby komus sie udalo zejsc ponizej 10l na odcinkach do 5-6km to chetnie poczytam jak. Jak mi sie uda to napisze jak

pzdr


Oczywiscie pisze o spalaniu PB95

[ wiadomość edytowana przez: avarthon dnia 2006-06-12 14:42:12 ]
  
 
mi miasto ok 12l, trasa ok 8,5-9l. mieszany 10-11. Zdecydowałem się więc na wymianę Essiego 1.4i na Mondeo 2.5 24V. Osiągi o niebo lepsze, wyposażenie, a spalanie praktycznie idento
  
 
jak ja bym mial takie spalanie w moim 1.8 to bym sie pocial.. (ciekawskim powiem, ze trasa 7-8l * miasto max 9l PB)


a co dopiero w 1.4..

ostatnio podnioslo mi sie spalanie gazu o jakies 1.5l..

..i co zrobilem?

wymiana filtra gazu i powietrza poprawila sytuacje - powrot do normalnych (poprzednich) wartosci spalania.

Podejzewam, ze po wymianie swieczek, kabli i sondy spalanie jeszcze spadnie.

Nie mowmy, ze "ten typ tak ma" bo nie jest normalne, zeby silnik 1.4 polykal srednio 10l..

trzeba znalezc przyczyne.
  
 
no niestety potwierdza sie to co powiedzial mi pewien mechanik o tym silniku, sluchalem tego z niedowierzaniem ale widze ze niestety trzeba sie z tym pogodzic i az strach pomyslec co sie bedzie dzialo w zimie podczas 20 stopniowych mrozow....

zabardzo nie mam juz co tam wymienic co by mialo wplyw na spalanie, wszystko chodzi jak nalezy, jedyne to to ze nie mam kata i on zmniejsza cisnienie spalin co z kolei moze powodowac bledne odczyty dla lambdy, co o tym myslicie?


[ wiadomość edytowana przez: Robberto dnia 2006-06-12 19:14:12 ]
  
 
panowie;czynniki jakie mają wpływ na spalanie to ; 1 technika jazdy 2 temp. silnika 3 czystość filtra powietrza i paliwa 4 opór toczenia auta ----hamulce 5 rozmiar opon i chyba to wszystko chyba ze coś pominołem to mnie poprawcie przerabiałem to w swoim essim ......
  
 
No i spalanie spadlo do 9,4l na miescie przy 3000-4500 obrotow
krotkie odcinki od 1 - 6 km plus 4 dluzsze po 15 km sprawdzone po przejechaniu 168km. Mieszanka PB95 ok 20l na BP ok 20l na Neste oraz ok 15l na Orlenie.

Zazwyczaj tankuje na BP ale to dla testow bylo

Wymienilem rozrzad + pompa wody, termostat, sonde lambda, swiece oraz filtr paliwa. Czujnik temperatury mam jeszcze do wymiany (ale ten od wskazowki), potencjometr wystarczylo wyregulowac.

Wiecej cisne a mniej pali. Tak byc powinno Zobaczymy jak bedzie tylko na BP jesli bez roznicy to po co przeplacac ....
  
 
Myśle że na 6 kilometrowych odcinkach 10L to norma dokładnie też tak mam i również kombinowałem jak zejść poniżej.Nawet teraz w lato jak już kończe dojazd do pracy nie mam prawidłowej temperatury (rano aż tak gorąco nie ma) Natomiast litrażowałem też w mieście kręcąc sie przez 2 dni (silnik cały czas ciepły) no i wynik od razu lepszy 8,5L Także myśle że to norma.Pytałes też o zime mi na tych krótkich odcinkach w zime łykał 12L
  
 
Też mam, 1.4i benzyny bierze lekko 10l na 100km i dlatego jezdze na gazie w miescie pali jakies 9-10lgazu/100km a na trasie 7l gazu/100km!
też mnie to dziwi że bierze wiecej benzyny niz gazu a wiadomo ze cena gazu prawie 50% ceny benzyny! na gazie jezdzenie 2xtansze ))
  
 
Czytałem kiedyś jakiś artykuł o silnikach Forda Escorta (nie pamiętam gdzie). Podobno ten 1,4 ccm na wielopunktowym wtrysku to najmniej udana jednostka. Strasznie paliwożerna!