Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() jost Klubowy Weteran BMW 520d Lublin | 2006-06-12 20:07:02 ja będę jutro wymieniał sworzeń i umawiając się na wymianę gość mówił, że wymiana sworznia nie wymaga ustawienia zbieżności( serwis Daewoo w Lublinie na Mełgiewskiej) |
![]() Czarek_Rej Klubowy Weteran FOKA Chorzów -Batory | 2006-06-12 20:24:24 W espero nie ma regulacji na sworzniu.. jak zdejmiesz tak załozysz.. robota na poł godziny przy jednym sworzniu... |
![]() maskekk 1,5 wwa | 2006-06-12 21:12:22 Nie trzeba, nie mozesz sworznia przykrecic zle, chyba ze do gory nogami. |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2006-06-12 21:16:48 Racja ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Chyb Cię chce naciąć na lewe 1.5 Polskiej z Polmosu ![]() |
pawelroman Seat Cordoba Piaseczno/Mszczonów | 2006-06-13 07:10:14 Podobną historię miałem, gdy byłem jeszcze posiadaczem nexii, też chciano mnie orżnąć. Wymieniłem osobiście, robota niewielka a drobna satysfakcja jest że nie dałem się walnąć w rogi. ![]() |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2006-06-13 09:27:46 Własnie wymieniałem tydzień temu, problem jest tylko z nitami, samo zeszlifowanie nie wystarczyło, jest zresztą ciężki dostęp do nita najbliżej skrzyni. Musiałem dodatkowo rozwiercić wiertarką, Sworzeń jest od nexia/lanos/espero, ale nakrętkę musiałem wykorzystać starą bo nowa miała za duży kołnierz
i nie można było włożyć zawleczki. Koszt - 30 zł. [ wiadomość edytowana przez: Tom69 dnia 2006-06-13 09:28:35 ] |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-06-13 09:43:43
U mnie gościu wymontował cały element (jak on tam się nazywa) i rżnął (zbokii!!!) go na stole. |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2006-06-13 10:03:15 Czekajcie, czekajcie ![]() Czegoś nie kumam ![]() Jakie nity ![]() Przecie jak kupujemy sworzeń to powinniśmy dostać: sworzeń, trzy śruby z nakrętkami samokontrującymi i nakrętke koronową wraz z zawleczką ![]() Więc gdzie tu jakieś nity ![]() Nity występują jedynie jak kupujemy komplet wachacz + sworzeń, ale po co go ciąć skoro wszystko jest nowe ![]() A tak na marginesie, to kiedyś w poprzednim samochodzie jak mi sworzeń pękł to go wymieniłem w 20 minut na prkingu. Bez rzadnego kanału lub najazdu i wystarczy to tego podstawowy zestaw kluczy ![]() |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2006-06-13 10:49:19 Oryginalnie sworzeń/przegub wahacza jest nitowany na 3 nity, jako część zamienna występuje z trzema śrubami które wchodzą w miejsce nitów. Więc jeśli nigdy nie był wymieniany, to trzeba te nity spiłować/rozwiercić. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-06-13 11:09:46
u mnie od nowości sworznie są na śrubach (rocznik 1999) |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-06-13 11:13:30
A stara nakrętka jak sam piszesz to...? |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2006-06-13 11:27:58
To ta koronowa, która mocuje końcówkę sworznia do piasty ![]() |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-06-13 11:31:43 dobra..bo sie balagan zrobil ![]() czy dam rade zrobic to sam w garazu? jesli tak to jak sie do tego zabrac? podeprzec wahacz? jak wyjac ten metalowy bolec? no nie wiem..prosze manual krok po kroku ![]() |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2006-06-13 11:35:46
Odkręcasz koło, odkręcasz nakrętkę (19 mm) chociaż w nowym była 17mm...wybijasz przegub wachacza z mocowania, ściągacz mile widziany, ew taki widelec do ściągania końcówek...odkręcasz 3 śruby mocowania końcówki wachacza, wyjmujesz, wkładasz nowy, przykręcasz, ...i wsio ![]() |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-06-13 11:40:55
wiem ze upierdliwie sie dopytuje ale chce miec wszystko krok po kroku..lacznie z tym czy wystarczy ze podniose samochod i sciagne kolo czy musze czym jeszcze podpierac wahacz ![]() |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2006-06-13 11:58:46
Najpierw wyciągasz sworzeń z gniazda, potem okręcasz te 3 śruby, nic nie trzeba podpierać bo reszta tzyma się na amortyzatorze, potem przykręzasz nowy sworzeń, i wkaładasz go w gniazdo, jak wejdzie dociągasz go nakrętką, do oporu, na koniec zakładasz zawleczkę z drutu..i po robocie ![]() |