MotoNews.pl
  

Mokre komory świec

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam taki problem, jak wyciągnałem fajki od świec to w komorach do okoła świec jest pełno oleju, czy jakaś usczelka padła, czy tak musi być, i czy mozna jeździc przez jakiś czas ??
silnik 1.8 16v rok 1996 !!!!!!!!!!!
prosze o pomoc
  
 
Witam ! Mialem taki sam problem.... poprostu wymien uszczelke pokrywy zaworow i bedzie oki ! pozdrawiam
  
 
Witam serdecznie, mam podobny problem więc dołączam się do postu,

silnik 1.6 16 V zetec
u mnie świece były zalane wodą, odessałem ją za pomocą testera płynu chłodzącego- świetnie się nadaje, przy okazji, ciecz nie wykazała takich samych właściwości co płyn w układzie chłodzenia ( temperatura zamarzania). Podłączyłem przewody wysokiego napięcia ponownie, rozgrzałem silnik do właściwej temperatury ( w zakresie NORMAL ) zdjąłem przewody aby odparowały pozostałości cieczy, zauważyłem że w miejscach styku pokrywy ( tej z korkiem wlewu oleju) z niższą płaszczyzną są minimalne mokre ślady nie oleiste ( wycieku? ). Moje wątpliwości to:

-czy z tej okolicy jest możliwy wyciek cieczy chłodzącej, czy jest to raczej ta sama woda z zewnątrz (jej resztki, które nie zdążyły jeszcze odparować) , która mogła dostać się tam wskutek mycia silnika lub podobnych zabiegów?
-od kilku dni silnik przerywał przy przyśpieszaniu( ta ciecz wygląda na starszą od zjawiska przerywania- wyraźnie rdzawe zabarwienie), wczoraj w ciemności sprawdziłem izolację przewodów WN, iskrzyło na kablach w okolicy fajki przed pierwszą świecą, dziś sprawdzę w czasie jazdy czy szarpanie ustało, jeśli tak, nie muszę zmieniać przewodów, sprawdzę jeszcze tylko w jakim stanie są te wykąpane świece, i dam znać

auto kupiłem niedawno, podobno około roku nie było zarejestrowane ( stan w papierach) i jestem na etapie sprawdzania jego stanu, ( tego nie sprawdziłem wcześniej) uczymy się na błędach

dziękuję za pomoc

pozdrawiam
  
 
Co do oleju w komorach dookoła świec to trzeba wymienić uszczelke pod pokrywą zaworów. Zabieg prosty i niedrogi, nowa uszczelka około 35 zł. Co do wody to dostaje sie ona najprawdopodobniej przez uszczelnienia fajek przewodów WN, cieczy chłodzacej nie ma prawa tam być. Myję często silnik myjką ciśneniową i woda się tam dostaje, normalna rzecz. Można ją usunąć strumieniem powietrza, np. ze spręzarki. Ja mam fajki zakonserwowane wazeliną techniczną od środka, tam gdzie wchodzi porcelanka świecy. Nie stwierdziłem przebić jest to dobre uszczelnienie, woda się tam nie dostaje. Pozdrawiam!