MotoNews.pl
  

Audi a4 1.8 5v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może zadam głupie pytanie ale rozważam możliwość zakupu autka Audi A4 1.8 z silnikiem 5V rok produkcji tego autka to 1998. Moje pytanie to czy dać sobie spokój z tym silnikiem i nie zagazowywać go i kupić TDI. Na ile jest on łatwy do wstawienia gazu i małej komplikacji przy użytkowaniu. Może jest komuś znany ten silnik i coś poradzi ? Druga opcja to zakup TDI znacznie droższego w zakupie.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za info.
  
 
dziwi mnie to 5v. Ja mam omega V6 oznacza się też zawory 16v
lub 24v itp. Może to oznaczas 5 zaworów na cylinder nie wiem jak to jest w audi.

Generalnie to wychodzi podobnie finansowo. Tylko jak kto lubi gaz benzyna diesel. Jakbym miał kase na benzyne to bym brał benzyne bez żadnego gazu, są ludzie którzy mówią, że tylko diesel ale to w większości tacy którzy lubią jeżdzić traktorem.

Nowsze diesle owszem, może bym się skusił ale zanim mnie będzie stać na nie to one się zestarzeją. Miałem diesla krótko pół roku niepodoba mi się ta nierównomierna moc na różnych wysokościach obrotów, krótkie biegi (gdy już czułem przyspieszenie musiałem zmienić bieg i wpadał w dziurę i znowu przyspieszenie i dziura) nie spodobało mi się to może to kwestia tego silnika który miałem
  
 
5v to liczba zaworów na cylinder
a teraz do rzeczy, a4 ma dość dziwny kolektor ssący, składa się z 2 części, jedna to listwa w której osadzone są wtryski może być plastikowa, druga część to już właściwy kolektor, obie części są połączone gumowymi pierścieniami i w razie silnego wystrzału (zapalenia się mieszanki w kolektorze) oczywiście przy instalacji mikserowej może dojść do rozerwania tych gumowych łączników,
polecałbym gaz sekwencyjny, przy odpowiedniej regulacji instalacji jeździ jak na benzynie
  
 
Ja posiadam taki sam samocod tylko troche starszy 96. Instalacja Sirocco.Mówiąc szczerze to troche mam problem przy przełączaniu benzyna-gaz, szczególnie zimą jest odczuwalne.poza tym ok.Na razie nie mam na to rozwiązania i moi mechanicy również. A co się tyczy instalacji II generacji to o tych gumach to nie słyszałem żeby komus pękły, ale słyszałem że przy wystrzale może polecieć przepływomierz, bez którego nie da sie jeżdzić także i na benzynie.... Ja zdecydowałem sie na sekwencje .....
  
 
może trochę nie na temat, ale chcę pomóc nianiulowi
Cytat:
Mówiąc szczerze to troche mam problem przy przełączaniu benzyna-gaz, szczególnie zimą jest odczuwalne.poza tym ok.Na razie nie mam na to rozwiązania i moi mechanicy również


w sirocco jest coś takiego jak przetryskiwanie, czyli podawanie gazu na przemian z benzyną jeszcze przed zupełnym przejściem instalacji w pozycję zasilania gazem, przetryskiwanie ma cztery zakresy, mały, średni, duży i bardzo duży, zmiana przetryskiwania może pomóc
  
 
dzięki że ktoś chce mi pomóc. Zmiana przetryskiwania już była robiona- chociaż mówiąc szczerze to chyba nie były wszystkie jego ustawienia analizowane.Tylko że to najbardziej moge odczuc zimą , bo teraz latem to nie ma zbytnio różnicy. Dodam jeszcze żę miałem już takze montowane podgrzewanie i tez nic z tego nie było. Bardzo mi miło że ktoś chce mi pomóc. dodam że zauważyłem że jak szybko dodam gazu to zielona kropa wypada z toru mapy- podobno jest to problem za dużego ciśnienia .Trzeba je obniżyc--ale jak?
  
 
jeśli posiadasz poniższy reduktor

to nie ma możliwości regulacji ciśnienia gazu, jego nowszy model w miejscu podciśnienia (centralna część reduktora) posiada regulację ( imbus 4 ), taką samą regulację posiadają reduktory typu Silver i Gold
  
 
Ja u siebie mam ten drugi typ reduktora(chyba do większych silników). Śruba rzeczywiście jest , tylko nie byłem pewny czy ona jest do regulacji.Sprawdzę jak to wpływa na pracę silnika. Dziękuję za precyzyjna odpowiedź, bo wcześniej na innych forach , postach to tylko słyszałem że trzeba obnizyc ciśnienie ale juz jak to zrobic praktycznie to było cicho....na razie dzięki
  
 
Witam! Mój znajomy ma A4 1.8 5v '94 z instalacją LPG II gen. z kompem Bingo S już prawie rok i nie miał żadnych problemów. Spalanie w mieście 11-12,5 na 100 km.
  
 
do sykwiasty
u mnie też to wychodzi 12-13 l w mieście ( u mnie dodtakowo klima zabiera swoje)

do kifer71

regulacja z ta śruba działa ale to jest regulacja ciśnienia gazu na biegy jałowym. U mnie natomiast w miarę delikatnego doawania gazu ciśnie sie utrzymuje na stałym poziomie, ale przy gwałtownym naciśnieciu pedału gazu ciśnienie wzrasta o 0,3.Ile powinno wynosic ciśnie w stanie jałowym? Czytałem na innych forach i postach że ciśnienie maleje wraz ze wzrostem obrotów silnika . U mnie natomiast to ciśnienie się zwiększa tak jakby brakowało tego gazu, czy co?
  
 
nianiul przejdź na temat "ciśnienie gazu KME (do nianiula)"