MotoNews.pl
  

Fiat 126 na wtrysku...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy da sie zalozyc wtrysk do malucha?
Jesli tak (a na pewno tak) to od jakiego auta dopasowac
ile trzeba modyfikowac ?
ile by to kosztowalo ?
czy warto ?
ma ktos na ten temat informacje?
CO O TYM SADZICIE ?
  
 
A nie lepiej wsadzić silnik np. 900sc na wtrysku
  
 
moze ale te koszty....
chlodnica itp...
a po za tym wtrysk w silniku 650 to by bylo cos...
  
 
A tak na marginesie...Putin...musisz dawac identyczne tematy az na 2-ch forum`ach...???
  
 
myslalem nad tym, ba nawet mam dwa uklady wtryskowe w biurku...

koszt ? ciezko oszacowac bo glownie czesci... puter hmm trzebaby samemu zrobic albo chip tuninga walnac...

Zasadniczo plusy takie ze dokladnie sobie wszystko mozesz ustawic (tzn latwiej jak gaznik - przynajmniej dla kogos kto sie zna na elektronice (scislej na mikroprocesorowce i programowaniu)).

Podejrzewam, ze mozna by do granic mozliwosci zwiekszyc ekonomie gdyz masz wieksza kontrole nad caloscia...
ja bym proponowal wziac caly uklad wtryskowy - np monowtrysk z cc900 masz tam wszystko ladnie zgrane TPS, Temp dolotu, serwo od wolnych, wtryskiwacz...
Trza by dolozyc czujnik polozenia walu (np taki z el'a) i MAP... i zrobic puter... wyzwalac wtryskiwacz w momencie pojawiania sie iskry (taki system byl w jakis porsche o ile sie nie myle i sie sprawdzil) - jak iskra jest to ktorys zawor wlasnie sie otwiera ssacy... i w sumie by pasowalo... zasadniczo to podejrzewam, ze najwieksze problemy beda ze ssaniem (czyli odpalanie zimnego silnika) i wolne obroty... potem juz robota latwa... troche zabawy ale daloby sie zrobic tylko jakis procek szybki by byc musial w kompie od cc jest motorola 68hc???? jakas taka szybka dosyc i z dosyc dziwna lista rozkazow (wspolczuje rozpracowywac program z niej chociaz sam sie za to chcialem zabrac - narazie mi przeszlo) z takich najbardziej "ludzkich" procesorow to AVR'a jakiegos szybkiego... albo cygnala (to juz potwor ale drogi)...
51ki sie nie nadadza nie maja wejsc ADC i w ogole za wolne do takiego zadania.
Nie mniej jednak jak chcesz sie bawic to zycze goraco powodzenia. Ja chcialem ale mi przeszlo mialo to byc w celach edukacyjnych ale niestety nie mam czasu ... jak teraz cos bede robil to sterowanie LPG
  
 
Tylko po co tyle roboty ? Czy zysk z ekonomicznego punktu widzenia byl by wiekszy niz przy dobrze ustawionym seryjnym ? Bo mocy toto chyba nioe doda skoro CC 700/900 w wersji gaznik i wtrysk maja 1 km wiecej na korzysc gaznika.
  
 
pkt 1 z czystej ciekawosci
pkt 2 cieniasy itp maja daleko lepciejszy uklad gaznikowy niz 126p, ktory to gaznik mozna praktycznie nazwac elementarnym
pkt 3 a moze by zalozyc wielkopunkt (dwupunkt )
pkt 4 regulacja o wiele dokladniejsza bo masz mapy i mozesz sobie dowolnie wpisac wartosc i regulowac zaplon i ilosc paliwa... co do grama ni

ale suma sumarum nie ma to wiekszego sensu tak jak tuning...
wszystko dla pasjonatow
  
 
www.bgsoflex.com/megasquirt.html

Może to jest odpowiedź?

K.Y.
  
 
Cytat:
Tylko po co tyle roboty ? Czy zysk z ekonomicznego punktu widzenia byl by wiekszy niz przy dobrze ustawionym seryjnym ?



Żaden gaźnik nie da Ci:

- możliwości dowolnego kształtowania charakterystyki silnika,
- możliwości posiadania kilku mappingów, które możesz zmieniać w zależności od sytuacji (ale do tego to i porządny ECU musisz mieć).

Poza tym przy wtrysku znacznie łatwiej zapewnić jednakowy stopień napełnienia cylindrów i jednakowy skład mieszanki dla każdego cylindra. Nie wspominając już o tym, że przestrojenie gaźnika często oznacza jego rozbiórkę, kiedy przestrojenie wtrysku, to tylko wypełnienie paru tabel wartościami w odpowiednim programie.

Cytat:
Bo mocy toto chyba nioe doda skoro CC 700/900 w wersji gaznik i wtrysk maja 1 km wiecej na korzysc gaznika.



Bo może tak są wystrojone. Chociaż, jeśli tam jest monowtrysk, to nie liczyłbym na jakieś możliwości poprawienia tego. Monowtrysk zakłada się nie dla osiągów

K.Y.

Kazushito Yakitaki :: 323 w GT-Rze

[ wiadomość edytowana przez: Yakitaki dnia 2003-04-28 00:51:09 ]
  
 
no chlopaki widze zaczynacie sie pozadnie bawic .
tak dokladnie mowiac to zaden komputer nie jest potrzebny przy rozwiazaniu takim jakim ja znam a minowicie ( kto zwas wie jak sa zrobione wtryski w japoncach to bedzie wiedzial ) to ustawienia mieszanki potrzebne sa 2 parametry cisnienie w kolektoze ssacym i czyjnik otwarcia przepustnicy ( rezystor nastawny ) pozatym ( czujnik podcisnienia tez jest rezystorem ) nastepnie robicie generator fal prostokatnych ( regulacja czest musi byc regulowana przez 2 parametry o ktorych pisalem wczesniej )
. Wlasnie takie cos twoze to swojego 1.5 ale na 4 wtryskiwaczach
(multiwtrysk (wielopunkt) )
Jak skoncze odpale to jeszcze napiesze i wzuce pare schematow
  
 
Cytat:
ale suma sumarum nie ma to wiekszego sensu tak jak tuning...
wszystko dla pasjonatow


brutalna prawda...
  
 
ja kiedys myslelem nad wtryskiem oa fiata argenta
zeby przerobic na malucha i niebylo by wiekszego problemu
  
 
Cytat:
tak dokladnie mowiac to zaden komputer nie jest potrzebny przy rozwiazaniu takim jakim ja znam a minowicie ( kto zwas wie jak sa zrobione wtryski w japoncach to bedzie wiedzial ) to ustawienia mieszanki potrzebne sa 2 parametry cisnienie w kolektoze ssacym i czyjnik otwarcia przepustnicy ( rezystor nastawny ) pozatym ( czujnik podcisnienia tez jest rezystorem ) nastepnie robicie generator fal prostokatnych ( regulacja czest musi byc regulowana przez 2 parametry o ktorych pisalem wczesniej )



Hmmm... Ja mam japońca (co prawda obecnie z jednym tłokiem bardziej , ale on ma i MAF i ECU, i całą masę innego szajsu

A tak poważniej, to nie widzę żadnych zalet takiego rozwiązania, oprócz kosztów -- ani nie można tym wystroić dowolnej charakterystyki silnika, ani nie ma to funkcji utrzymywania wolnych obrotów, ani nagrzewania silnika, czy wzbogacania mieszanki przy przyspieszaniu (oczywiście można to dorobić, ale to będzie rzeźba w kupce

Ale walcz. Ciekawym efektów

K.Y.

PS. Autorzy MegaSquirta twierdzą, że koszt tego wynosi około $150.
  
 
Cytat:
A tak na marginesie...Putin...musisz dawac identyczne tematy az na 2-ch forum`ach...???



madcar zalezalo mi na jak najwiekszej licbie odpowiedzi a nie kazdy korzysta z obu forum...

co do budowy wtrysku to wlasnie myslalem nad adaptowaniem czegos z poloneza...(bo chyba najtanszy i najlatwiej o czesci)
nie zamierzam sie za to na razie brac (moj obecny maluch raczej nie zasługuje na wtrysk)
i robił bym to tylko dla samej przyjemnosći posiadania wtrysku w maluchu
Narazie zbieram informacje na ten temat ale coraz bardziej mnie to wciąga więc możliwe ze kiedyś wprowadze to w czyn...(gdy obecny silnik padnie)
Wydaje mi się że nalepiej do tego celu posłużyłby silnik od wersji el bo podobno tłumiki mają już specjalne miejsce na sonde lamda(oprócz przepływomierza powietrza to chyba najważniejszy czujnik do wtrysku) no i oczywiscie zaplon elektroniczny...
Zapytam mojego nauczyciela który mówił ze był jakis prototyp wtrysku do malucha gdzies na jednej z uczelni w krakowie.

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
  
 
Najwazniejszymi czujnikami ukladow wttryskowych benzyny sa czujnik polozeznia walu korbowego i przeplywomierz. Sonda lambda nie wystepuje przeciez w kazdym ukladzie wtryskowym a nawet jesli wystepuje to w wielu przypadkach (np otwarcie przepustnicy ponad okolo 75% i sygnal z przeplywomierza informujacy o duzej ilosci powietrza dostarczanego do silnika) sygnal z sondy lambda jest ignorowany.
  
 
Cytat:
Najwazniejszymi czujnikami ukladow wttryskowych benzyny sa czujnik polozeznia walu korbowego [...]



A jeśli wtrysk nie jest sekwencyjny, to wystarczy tylko pomiar prędkości obrotowej wału, samo położenie wtedy jest mało ważne.

K.Y.
  
 
Co do ceny to nie jest a tak zle . jesli kupice sobie same wtryskiwacze na kikims szrocie ( musza byc sprawne heheh)
cena ok 50 zł a generator z czujnikami to gdzies z 40zł i macie wtrysk ( oczywiscie robice to sami bez elektronika bo te dranie potrafia ladnie spiewac za takie pierdoły jak ktos sie nie zna).
Co do ssania to tez nie widze wiekszego problemu ( generator musi dawac wzbogacona mieszanke 15% od normalnej w trakcie jak silnik jest zimmny )
A naprzykład zrobienie sobie 2 ustawien wtrysku np "normal" "sporyt" to jusz dziecinnie proste
JAk ktos ma jakies pytania to moge sie jeszcze rozpisac na ten temat
  
 
a ha z załozeniem gazu do takiego wtrysku tez nie bedzie problemu
jak cos to walcie na gg moj nr 2085438
  
 
PKT 1
Takie wtryski proste... czyli generator fali prostakatnej zaleznie od wskazan z TPS'a (przepustnicy) i MAP - czujnika podcisnienia troche mi sie wydaje bez sensu... bo kiedys te czujniki wystepowaly zamiennie... zasadniczo... wcisniesz pedal w podloge ...i co sie dzieje TPS wskazanie MAX , MAP wskazanie zerowego podcisnienia i co i masz na max bogata mieszanke - ale cos tu troche nie gra... bo gdzie tutaj sa obroty... jakies sensowne wskazania MAP beda dopiero przy wysokich obrotach kiedy to opor dolotu bedzie na tyle duzy , ze wytworzy sie jakies sensowne podcisnienie.
Jak juz sie bawic w takie amatorki (bo mamy XXI wiek wiec takie rozwiazanie jak tutaj jest banalne konstrukcyjnie ale tez ma sporo wad :/ i mozna by sie pokusic o cos bardziej finezyjnego elektronicznie) to proponowalbym wziac czestotliwosc z walu korbowego a wartosc dlugosci impulsu w sposob przedstawiony wyzej... tak BTW kolega RiderCross jest elektronikiem ?

PKT2
Jesli juz chce sie zrobic cos troche bardziej profesjonalnego, to znowu jest to generator impulsow prostakatnych ale juz troche bardziej skomplikowany...
wtedy wypadaloby by brac temp powietrza w dolocie, predkosc obrotowa silnika, wartosci z map i z tps'a (przy szybkim wcisnieciu gazu map ma za duze opoznienie i moze by turbodziura ), do tego odczyt z lambdy... i to wszystko uwzgledniac wyliczaja dlugosc impulsu.

PKT3
I jeszcze w gwoli wyjasnienia Monowtrysk takze moze miec wiecej wtryskiwaczy, cala idea wielopunku polega na tym, ze sie steruje kazdym wtryskiwaczem z osobna w odpowiednim momencie.

PKT4
Chyba latwiej by bylo rozpracowac caly program z jakiegos istniejacego juz ukladu wtryskowego przeniesc wszystkie czujniki do 126p... i przerobic program (mapy).
  
 
a no jestem elektronikiem .
A pozatym myslisz ze jestem taki glupi i nie wiem oco codzi w wielopunktowych wtryskach??
Te rozwiazanie co ja proponuje zastosowane bylo w silnikach Kawasaki GPz 1100 i on walsnie miał wtryskiwacz na kazdym kolektoze ssacym i niebylo tam zadnych czujnikow polozenia waly korbowego.
Moze to banalne rozwiazanie ale jakos dawalo rade jakos w 80 latach . Nie ukrywajac silnik na takim wtrysku bedzie wiecej palil od technologi z sada lambda i streowaniem kazdego wtrysku z osobna bo tak teraz jest ( jak otwiera sie zawor ssacy to wtrysk ładuje odpowiednia dawke paliwa)
ale qurwa mac silniki od 126-ki - 125-ki nie sa najnowsza technologia ( z gowna bata nie upleciesz ) sorry za te okreslenie ale taka jest prawda.
a co do rozwiazania piszesz ali ze w momecie wcisniecia pedalu gazu do dech np silnik ma 2000tys obr /min wedlug ciebie silnik dostanie zbyt bogata mieszanke bo tak poda wskazanie potecjometru od czujnika polozenia przpustnicy, a nie wzieles pod uwage czujnika podcisnienia w ssacym kolektorze ( nie sadzisz ze przy 2000 tys panuje inne podcisnienie niz przy 6000tys ?? )
wlasnie te dwa parametry z czujnika podcisnienie i polozenia przepustnicy sa somowane i dopiero jest ustalana mieszanaka
.