MotoNews.pl
  

Astr 2.0 DTH - ciężki start

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Wiem że ten wątek był przerabiany ale nigdy przy takim motorze. Asterka ma przebieg 75000, gdy jest chłodno -zagrzeją świece i - pali bez problemu ale już przy ciepłym silniku świece się nie załączają i trzeba poheblować z 4-5 sekund. Świece są nowe - beru. Świece te mają trochę inny symbol niż te poprzednie, może to jakaś ciepłota? Ale gość dobierał mi na podstawie katalogu. Czytałem też że są problemy z rozdzielaczami - czy w takim silniku też może być tego przyczyna, jeśli tak to gdzie on się znajduje w tym motorze?
  
 
To że się kontrolka niezapala to nieoznacza że one niegrzeją tam jest system dogrzewania. Problem rozdzielacza występuje w silniku BMW z OMEGI.
  
 
To jaka może być przyczyna u mnie? Jakiś czujnik czy co????
  
 
Sprawdz szczelnosc calego ukladu moze gdzies cisnienie spada
  
 
A może jakieś szczegóły odnośnie tego sprawdzenia?? Proszę!
Napisał do mnie jeden z forumowiczów, że ma podobny problem więc prosimy o odpowiedź.
  
 
powroty paliwa do baku z wtryskiwaczy i cala masa wezykow ktorymi leci paliwo od baku do pompy wtryskowej
  
 
Dzięki bardzo za zainteresowanie. Będę sprawdzał w sobotę, bo jedynie wtedy mam czas, dam oczywiście znać czy coś znalazłem.
Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi!
Mam nadzieję, że wkońcu się coś znajdzie.
  
 
Mam jeszcze taką małą dygresyjkę. W zimie jak było chłodno i auto stało np. całą noc - paliło rano bez problemu, podobnie po postoju trwającym około 8 godzin (praca ) (świece grzały), ale jak postał około 3-4 godziny - silnik jeszcze całkiem nie wystygł to już były problemy z zapalaniem (świece nie grzały).
I tak jakby układ był nieszczelny to po długim postoju tym bardziej by nie zapalił.
Co Wy na to??
  
 
Witam! Sprawdziłem czy układ jest szczelny i nie stwieedziłem nic niepokojącego. A oże to ten czujnik? co sądzicie?
  
 
Kłopot nieustał. Czujnik temp. wody chłodzącej jest ok. nie ma też żadnych nieszczelności. Jak autko postoi i odłącze czujnik- zagrzeją świece autko pali ok.
Są 2 teorie:
1. pompa wtryskowa nie daje ciśnienia, którym autko pali jak jest ciepłe i nie ma konieczności grzania świec
2. jeśli jest w tym modelu silnika sterownik grzania świec to może być rozregulowany (ale i tak w temp. +20) świece by nie grzały tak że ta teotria jest mało prawdopodobna.

Może ktoś wie jak odpala taki silnik bez grzania świec?? Bo to będzie najprawdopodobniej ta przyczyna. Czy to jest sprawa pompy paliwa?

Dodam, że przy zimnym i gorącym silniku autkio nie ma żadnych problemów, jak jedzie to też ok. Nie kopci itp. przebieg 90 000.
HELP!!!!1

Ten problem również niepozostaje rozwiązany na forum o Vectrach z silnikiem DTH.


[ wiadomość edytowana przez: muli dnia 2006-08-24 17:02:01 ]
  
 
Wyczytałem jeszcze, że może to być kwestia rozdzielacza. Czy w tym silniku jest takie ustrojstwo i jeśli tak to gdzie sie znajduje i co można z nim zrobić??
  
 
obecnie mam Vectre DTH i z tego co wiem powiedzieli w serwisie to grzanie świec występuje u mnie dopiero kiedy tem spadnie do 5-6 stopni obecnie czy zimny czy cieply świece nie grzeja i odpala bez problemu czy tez nie powinno byc tak u Ciebie?
  
 
To u mnie jest to samo. Teraz świece nie grzeją. Mam problem z odpalaniem chłodnego silnika - bez świec. Jak jest zimno i świece podgrzeją to pali cacy podobnie jak silnik jest ciepły - wtedy wiadomo że świece nie grzeją ale autko pali ok.

P.S. Czy wie ktoś jak pali DTH bez świec? Na jakiej zasadzie? Czy to zależy od pompy wtryskowej??

Zna ktoś serwis DISLA w Kobiórze - Śmietana się nazywa.
  
 
Witam!
Ja mam astre 2,0Di, i w lutym tez miałam problem z odpalaniem i nie tylko. Rano i po dłuższym postoju bez wzgledu na to czy swiece grzały czy nie miałam problem z odpaleniem. Dodatkowo byly tez problemy podczas jazdy(strasznie muliło- nawet PKS i MPK mnie wyprzedzaly).
Pozniej okazało sie ze to wina pompy wtryskowej( finansowo to bardzo bolesny problem choc jak sie dowiedziałam jest to wada fabryczna do ktorej firma bosch nie chce sie przyznac) - wiec to moze w tym tkwi problem???
Sprawdzałes to??

Pozdr
  
 
Ja miałem podobny problem.
Zaczeło sie po wymianie przekaźnika od świec. Kupiłem nowszy model i był problem.
Przy podgrzanym silniku nie włączał świec.
Wróciłem do starego modelu i problem zniknął /stary przekaźnik nie ma wmontowanego cfzujnika temperatury/.
  
 
I jak tam muli sprawdzałes to o czym pisalismy??

Napisz co i jak z twoja Asterka

Pozdr
  
 
W przyszły piątek jestem umówiony w Bosh-Service Disel w miejscowości Kobiór za Tychami. Podobno są tam super fachowcy i jako jedyni na śląsku mają jakiś stół do pomp. Jak pojeździłem po różnych serwisach i powiedziałem co się dzieje to nikt się jeszcze z tym nie spotkał. W innym Bosh Servive- Piekary Śląskie powiedział mi mechanik, że w tych silnikach są problemy z zasilaniem w paliwo, lecz nie może to być to gdyż jak odłącze czujnik temp. wody i świece zagrzeją to pali bez najmniejszego problemu!

JESTEM CIEKAW ILE ZAPŁACĘ?!
Dam znać jak będzie po wszystkim, chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to mogę potestować, a może zadziała i kasa w kieszeni?!

Pozdrawiam Forumowiczów!

P.S. A powiedzcie gdzie jest u mnie ten przekaźnik świec, może bym go wyczyścił?! Lecz z drugiej strony jak była zima to świece grzały, a podobnie jak autko postało i silnik był jeszcze lekko ciepławy - świeczki ni musiały jeszcze zagrzewać to nie chciał palić. Jak stał w zimie cały dzień to bez problemu - podgrzanie i odpał!

[ wiadomość edytowana przez: muli dnia 2006-08-30 21:17:55 ]
  
 
tanio napewno nie bedzie , samo zmierzenie cisnienie w cylindrach u mnie kosztowalo 50 zl ze dwa lata temu , wiec przygatuj sie na nie male pieniadze
  
 
Wiecie gdzie ten czujnik do świec??
  
 
No i autko naprawione. Nikt nie iedział o co tak naprawde chodzi ale wykonano wymiana uszczelniaczy na wtryskach oraz zwiększenie dawki rozruchowej paliwa na komputerze i teraz autko pali cacy
Koszt 230 PLN chyba cena niezbyt wygórowana.
Najlepsze jest to że po wymianie uszczelniaczy pojechałem odebrać autko i nie odpaliło. (Z tego co mówili to odpalali go codziennie po kilka razy i bez problemów - bo inaczej dłubali by dalej, jak przyjechałem w poniedziałek to ostatni raz był odpalany w sobote i odmówił posłuszeństwa, wyjąłem kabelek od czujnika - podgrzanie świec i odpałka). Teraz podregulowali jeszcze wtrysk przy zapłonie i narazie odpala. Zobacze po dłuższym postoju (odebrałem fure dzisiaj)!
Mam nadzieje że to już koniec kłopotów.
Mechanik mówił że te silniki DTH są bardzo dobre i bardzo mało ich robią!

Dzięki Wszystkim za zainteresowanie tematem o pozdrawiam.