MotoNews.pl
9 Wymiana wtryskiwaczy!!! (150116/0)
  

Wymiana wtryskiwaczy!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Padł mi jeden wtryskiwacz chyba oto objawy:
-szarpanie silnika na PB na LPG działa elegancko
-po odpieciu zasilania z tego wtryskiwacza (pierwszy z lewej)nie ma zmian w pracy silnika a po odpieciu na pozostałych silnik znacznie przygasa
Pytania:
-jak sprawdzić czy jest napięcie na przewodzie który jest podłączony do wtryskiwacza (bo może to wina elektryki)
-czy dam sobie rade sam wymienic wtryskiwacz w garażu bez fachowych narzedzi i wiedzy (silnik 1,5 wtryski ukryte pod kolektorem i dostep jest niezaciekawy),
-co trzeba odkręcić aby dostać sie do nich i wyciagnąc tylko ten jeden.
Opiszcie mi jak to zrobić bo nie mam kasy ostatnio aby przepłacać w ASO i może robiąc sam zaoszczedze na wymianie a zakupie tylko jeden wtrysk (jakie sa ceny wtryskiwaczy)
P.S
Dolewałem do paliwa róznego typu srodków, filtr paliwa nowy, pompa podaje dobre ciśnienie na listwe
  
 
Jeśli na gazie jest OK to wyeliminuj inne przyczyny. Sam wtrysk kosztuję dość dużo (chyba ponad 3 setki) a przyczyną może być niekoniecznie uszkodzenie wtrysku. Może po prostu siadł emulator wtrysku w instalce gazowej, lub kabel od wtrysku. Sam wtrysk można "wymoczyć", jest to opisane dość dokładnie na forum.
  
 
Aby się upewnić czy do niego dochodzi zasilanie załóż wtyczkę od innego wtryskiwacza. Do wszystkich wtryskiwaczy dochodzi bowiem jeden i ten sam obwód elektryczny.
  
 
Właśnie chciałęm tak zrobić tzn zamienić przewód z wtryskiwacza obok (tego sprawnego) i sprawdzić czy wtedy pracuje, jednak nie wiem czy można coś takiego zrobić czy coś nie pójdzie z dymem, bo wydaje mi sie że sygnał do wtrsyków jest podawany w jakiejś kolejności.
Jeżeli sie myle to napiszcie czy mozna zamienić przewód z jednego na drugi (wtedy bym miał systuacje rozwiązana czy to elektryka czy wtrysk)
  
 
Cytat:
2006-06-18 19:57:37, Gathor pisze:
Właśnie chciałęm tak zrobić tzn zamienić przewód z wtryskiwacza obok (tego sprawnego) i sprawdzić czy wtedy pracuje, jednak nie wiem czy można coś takiego zrobić czy coś nie pójdzie z dymem, bo wydaje mi sie że sygnał do wtrsyków jest podawany w jakiejś kolejności. Jeżeli sie myle to napiszcie czy mozna zamienić przewód z jednego na drugi (wtedy bym miał systuacje rozwiązana czy to elektryka czy wtrysk)



mozesz tak zrobić, bo wtryskiwacze i tak są na jednym obwodzie.
Z komputera wychodzi 1 (jeden) przewód sterujący wszystkimi czterema wtryskiwaczami. potem jest on rozdzielony na cztery osobne idące od wtryskiwaczy, ale w dalszym ciągu to jeden obwód.
  
 
ja jak chcialem sprawdzic sam wtryskiwacz to po za roznymi eksperymentami z odpinaniem zasilania itp (nawiasem mowiac chodzilo o ten sam wtryskiwacz co u kolegi) podpialem tez zasilanie bezposrednio na wtryskiwacz i sluchalem czy cyknie..no i bylo go slychac..olalem sprawe na jakis czas...pozniej padla mi uszczelka..przy wymianie uszczelki okazalo sie ze skrzywiony jest wal..wymienili wal i uszczelke i po tej naprawie problem o ktorym myslalem ze dotyczy wtryskiwacza po prostu zniknal..samochod na pb znow chodzi lepiej niz na lpg
  
 
Qbaj jak skrzywiles wal ?
  
 
Cytat:
2006-06-18 22:03:21, maskekk pisze:
Qbaj jak skrzywiles wal ?

polozylem na kolanie i skrzywilem..ma sie te krzepe

serio..nie wiem jak...wiem tylko ze po rozebraniu glowicy wal byl krzywy
  
 
Ja sobie kiedyś spiepszyłem 3 wtryskiwacze, bo dolałem do benzyny jakiegoś tam środka czyszczącego układ paliwowy - tylko że cały ten syf który się zebrał po użyciu tego środka, musiał mieć gdzies swoje ujście, no i zapchał mi wtryskiwacze...
2 udało się uratować czyszcząc je denaturatem (po dokładnym "nawilżeniu" denaturatem, zaczęła wysypywać się z nich jakaś rdza?)
...trzeciego nie dało się uratować i trzeba było dokupić nowy...
...za nowy do silnika 1.8 dałem jakieś 180pln... coś koło tego

...ale najważniejsza dla wtryskiwaczy jest "profilaktyka" - czyli jazda od czasu do czasu na benzynie
...a te specyfiki które dolewa się do benzyny sobie podaruj bo to właśnie one na 99% zniszczyły Ci wtryskiwacze - już nie jedna osoba sobie tak wtryski załatwiła...

[ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2006-06-19 14:10:56 ]
  
 
Ja miałem to samo co kolega. Tylko u mnie zaciął sie tryskiwacz i ył cały czas otwarty... na benzynie jakos jeszzce jezdził... naLPG podawał i PB i LPG w efekcie poszła uszczelka. Przyczyna: emulator lub wiązka.. wysztko poszło do wymiany (90zł)
  
 
Skoro rozmawiacie o wtryskach to proszę powiedzcie mi gdzie mam szukać miejsca, z skąd mogę wziąść sygnal podawany na wtryski ( potrzebne do komputera pokładowego )
Dziekuje z góry.

A jak by kto wiedział gdzie jest czujnik drogi to też bym prosił o info :

espero 1.5 dohc
  
 
Czujnik drogi siedzi w skrzyni. A to gdzie wchodzi sygnal z wtryskow i z czujnika to trzeba by na schemat zerknac albo pogwizdac miernikiem.
  
 
Cytat:
2006-06-18 20:31:43, Robert_S pisze:
mozesz tak zrobić, bo wtryskiwacze i tak są na jednym obwodzie. Z komputera wychodzi 1 (jeden) przewód sterujący wszystkimi czterema wtryskiwaczami. potem jest on rozdzielony na cztery osobne idące od wtryskiwaczy, ale w dalszym ciągu to jeden obwód.



Z tego co się orientuję to 1,5 ma jednopunktowy wtrysk i w każdym cyklu paliwo leje się ze wszystkich wtryskiwaczy (podobnie bylo w poldusiu), a to ktory cylinder odpala okresla rozdzielacz iskry.
Rozwiazanie to poza tym ze marnuje ok polowy paliwa, ma duza zalete - jest tanie

Stad nie ma znaczenia gdzie podepnie sie zasilanie.

Co do ceny i zakupu wtryskiwaczy.
1,5 posiadal 3 rodzaje wtrzyskiwaczy:
- jakies tam
- siemens - dwudyszowe, najdroższe i najbardziej wadliwe
- bosh - szesciodyszowe, srednia cena , najmniej awaryjne

U mnie p. Slawek wymienial dwa padniete siemensy na boshe po ok 250pln/szt (siemensy ok 300)

Żeby sie dostac trzeba zwalic pokrywe zaworów i bodajrze dolot powietrza.
  
 
Cytat:
2006-06-20 14:09:09, rafau pisze:
Z tego co się orientuję to 1,5 ma jednopunktowy wtrysk i w każdym cyklu paliwo leje się ze wszystkich wtryskiwaczy

druga czesc zdania jest prawdziwa..pierwsza nie to jest wtrysk wielopunktowy tylko ze niesekwencyjny...ale to ze wszystkie wtryskiwacze otwieraja sie jednoczesnie nie oznacza wcale ze wtrysk jest jednopunktowy
  
 
Cytat:

U mnie p. Slawek wymienial dwa padniete siemensy na boshe po ok 250pln/szt (siemensy ok 300)

Żeby sie dostac trzeba zwalic pokrywe zaworów i bodajrze dolot powietrza.



ja to robiłem bez sciagania niczego po prostu wyjołem wtryski i juz
  
 
Cytat:
Żeby się dostać, trzeba zwalić pokrywę zaworów i bodajrze dolot powietrza



...i tu kolejna wyższość 1.8 i 2.0 nad 1.5
...w 1.8 i 2.0 nic nie trzeba "zwalać"
wystarczy zdemontować listwę na której są wtryskiwacze i po sprawie
  
 
Cytat:
...w 1.8 i 2.0 nic nie trzeba "zwalać"
wystarczy zdemontować listwę na której są wtryskiwacze i po sprawie



Jak bys czytał to napisałem wczesniej ze w 1,5 terz nic nie trzeba zwalac
  
 
Cytat:
2006-06-20 21:51:11, marcin21100 pisze:
Jak bys czytał to napisałem wczesniej ze w 1,5 terz nic nie trzeba zwalac


To jak je wyjać bez zdejmowania pokrywy bądz kolektora. Tam nie ma miejsca, aby wypiąc przewody z wtryskiwaczy a co dopiero odkrecić listwe i je razem wyciągnąć.
Napisz mi w punkatch jak to zrobiłes i czy trzeba wymieniać na wszystkich uszczelniacze czy tylko na tym któy idzie do wymiany, gdzie i co odkrecić .
  
 
doi wszystkiego jest dojscie tylko długi srubokret do wypiecia wsuwek potem 2 sruby od magistrali przewody paliwowe i wyciagasz jak juz wszystko jest na wierzchu to zmien wszystkie
  
 
Cytat:
2006-06-20 17:10:03, qbaj pisze:
druga czesc zdania jest prawdziwa..pierwsza nie to jest wtrysk wielopunktowy tylko ze niesekwencyjny...ale to ze wszystkie wtryskiwacze otwieraja sie jednoczesnie nie oznacza wcale ze wtrysk jest jednopunktowy



przyznaję się do błędu i wyrażam skruchę . Proszę o łagodny wymiar kary