MotoNews.pl
  

Wymiana końcówki drążka kierowniczego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Czy może mi ktos opisać krok po kroku jak wymienić końcówke drażka kierowniczego Escort 95' 1.6 16V

Z góry wielkie dzięki
  
 
Mogę Ci opisać ale i tak po wymianie końcówki drążka konieczne jest ustawienie zbieżności...więc chyba lepiej dołozyć kilka złotych i zlecić wymianę diagnoście.
  
 
Jak tylko zluzujesz o czwierc obrotu konte końcówki drążka i założysz drązek na tą samą pozycje na gwincie (owa konta bedzie znacznikiem) to jest spora szansa ze zbiezność bedzie okay. Zawsze mi to działa. Oczywiste jest ze wszystko zalezy od drążka. Pod tym względem sprawdzają mi sie angielskie drążki QH (quinton hazell)

  
 
Elite
Jednak ja prosił bym o opis. Wiem że po wymianie czeka mnie robienie geometrii w warsztacie ale to kosztuje 60zl a wymiana końcówek 250zł (sama robocizna)!!!
  
 
To jak powie mi ktoś jak mam to wymienic krok po kroku???
Bardzo proszę
  
 
to gdzie tak zdzieraja??
ja co prawda troche po ukladach ale zaplacilem 200 za wymiane drazka, koncoowki stabilizatora, oleju przekladniowego, filtra oleju, oleju silnikowego, filtra powietrze, i ustawieniu zbierznosci (oczywiscie moowie o robocie nie o czesciach)
  
 
Ja niestety nie wiem jak to zrobić, bo tegi nie robiłem sam. Ale kiedyś przed geometrią sotwiedzili, że jeden wymaga wymiany, więc zogdziłem sie na wymianę i zrobili to bardzo sprawnie, więc pewnie nie ma z tym dużych kłopotów.
  
 
Wymiana końcówki drążka jest prosta jak konstrukcja cepa

Skręcasz sobie koło zeby mieć wygodniejsze dojście do gałki. Najpierw zluzuj sobie nakrętkę kontrującą gałki, później odkręć śrubę mocującą gałkę do zwrotnicy. Kolejny etap to wyciśnięcie gałki z zwrotnicy (jak nie masz ściągacza to wyćiśnij ją podnośnikiem).
No i teraz pozostaje wykęcić gałkę z drążka. Na gałce jest miejsce na klucz, natomiast nie na kazdym drążku się takie znajduje. Jak nie ma to jakiś klucz samozaciskowy się przyda (taki jak do rur).
No i to tyle. Wkręcasz nową gałkę, skladasz to do kupy i jedziesz na geometrię
  
 
Podnosisz auto, zdejmujesz koło odkręcasz nakrętkę sworznia końcówki drążka przy uchu zwrotnicy,następnie przy pomocy ściągacza do gałek odpinasz końcówkę od ucha zwrotnicy...popuszczasz przeciwnakrętkę na drążku kierowniczym i wykręcasz końcówkę z drążka kierowniczego...nową wkręcasz na taka samą głębokość na drążek..zabezpieczasz przeciwnakrętką...zapinasz sworzeń końcówki drążka w ucho zwrotnicy i nakręcasz nakrętkę z dużą siłą. Jestem jednak przekonany ze pomyliłeś ceny wymiany końcówek drążków kierowniczych.Wymiana końcówek nie moze kosztować więcej niż 20-30 zł od strony.Do tego zbieżność 50-60zł ( i tylko zbieżność z całej geometri zawieszenia da się ustawić w escorcie....pozostałe parametry geometrii zawieszenia przedniego nie podlegają żadnej regulacji).Jeżeli nie masz żadnego doświadczenia w takich robotach to radzę nie brać się za to samemu...wszelkie prace przy zawieszeniu wymagaja wyczucia w sile dokręcania nakrętek.
  
 
z ta sila dokrecania to jest racja Ja wymienialem u siebie lewy wachacz i po skreceniu wszystkiego okazalo sie ze spieprzylem to ucho zwrotnicy a ze to jest jako caly odlew trzeba bylo wymienic zwrotnice pozrdo
  
 
Henryk i shaq27 Bardzo dziękuje za rady