ACCENT GT Drivers United!! - Łączmy się!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszytskich posiadaczy Hultaji. A w szczególności tych mających wersje GT.

Wiem, że nie jest nas wielu w PL, ale na pewno kilku z Was takimi rodzynkami hula po polskich drogach. Zatem pomyślałem dlaczegoby nie spróbować się troszeczkę zjednać!! W końcu posaidamy coś szczególenego, malo powtarzalnego, limitowanego.... unikalnego. Można by się wymieniać uwagami dot. eksploatacji naszych autek, ewentualnie sugerować jakieś mniej lub bardziej istotne modyfikacje, a także pochwalić się stanem i/lub zmianami w naszych Hultajach.

Liczę na silny odzew z waszej strony i do usłyszenia (napisania ).

the-moonGT
  
 
ja mam na tylnej klapie naklejkę GT no i oczywiście raczej w okolicy nie znajdę drugieko takiego,może i w polsce?
  
 
Cześć odpowiedziałem na Twoją wiadomość(priv). Wita Kętrzyn- Mazury!!! PAtrzę sobię i niiiiiiiiie widzę w okolicy drugiego GT. Mój jest zielony 12.95 rok aktualnie 164000 km. Pozdrowienia!!!
  
 
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem takiego Hultaja
Wersja GT z silnikiem 1,5 16V (99km)
Przebieg 142000 kolor fioletowa perla
Niezla namiastka sportowej gabloty hihi
Powiedzcie jak u Was ze spalaniem???
  
 
Haha!! Cieszy mnie że jest Nas coraz więcej!!
Zgadza się - Accent GT to fajna namiastka... Oczywiście brak sportowego zawieszenia, krótszego skoku lewarka zmiany biegów i ... ale co z tego. Nawet Coupe można traktować jak namiastkę. W porównaniu ze zwykłymi wersjami Accenta to naprawdę fajna wersja!!

Jeżeli chodzi o spalanie to jako mieszkaniec stolicy, to wiem co znaczy "cykl miejski" Mam autko zgazowane i średnie w mieście zużycie LPG wychodzi od 9.5 do 12 litrów. Można przyjąć, ze jak nie zasypiam do pracy zbyt często to 10-10,5 l/100km.
Na trasie - najczęściej na Mazury, albo w Bieszzczady to spalanie średnie 8,5 l na setkę przy prędkościach 90-110km. Minimalnie wyszło mi na trasie 7,8 l gazu.

Jak na GT to może być. Dobrze że od wymiany do wymiany oleju samochód nie połyka zbyt wiele. Jeżdże na Lotosie półsyntetyku i co 10 tys km nie muszę dolewać ni grama, a przebieg Hultaja to 145 tys km.

Podoba mi się w tym autku to, że jest dynamiczny, fajnie się prezentuje i możena mówić o rewelacyjnym stanie blachy (jak 9 letni samochód) to oprócz tego jest bardzo pakowny. Z tyłu na kanapie sporo miejsca a i bagażnik dość duży.

Jeżdzę nim od wiosny - już nim przejechałem 15 tys km. Praktycznie większy wydatek to na samym poczatQ rożrząd kompletny, olej, filtry i dolewki płynów, a ostanio amorki (i tu zabolało mą kieszeń).
Jednak narzekałem na niego że za miękki i nie mozna przycinać szybkich łuków, więc włożyłem KAYABY olejowo gazowe. I miodzio.

Teraz nic nie stuka nie puka i zacząłem się cieszyć z jazdy jak nigdy

Mam nadzieję że przez jakiś czas nie będe musiał w niego wkładać prócz paliwka i drobiazgów.

Piszcie opinie, przbiegi, usterki, co wymienialiście, ciekawostki, na jakich olejach jeździcie, co warto zmienić, a co wam się podoba w Hulatajach GT.

Pozdrawiam serdecznie i życzę radości i frajdy z jazdy Waszymi GT. W końcu jesteśmy jak by nie było elitarnym towarzystwem wśród posiadaczy Hyundaiów.



  
 
a z ciekawosci ile placiles za zagazowanie?
jaka instalacja, butla itp???
  
 
Witam,
Kupiłem autko już z instalacją. Jest to 2giej generacji LPG firmy BRC. Butla w kole. Jeśli chodzi o jej sprawność to nie można narzekać, z wyjątkiem tego, że jak się po odpaleniu przerzuci na gaz i przejedzie ok 11,5 km to wyskakuje kontrolka "Check engine". Ustalałem to z fachowcem i nie jest to coś złego. Po prostu nie pracują wtryskiwacze i podają to jako błąd w strowaniu silnikiem. Jednak wystarczy dosłownie na chwilke przełączyć na benzynę, a jak zgasnie to spowrotem na gaz i dalej jedzie bez żadnych kontrolek.

Podobno można się tym zająć żeby nie było takiej zabawy - zwiększyć sygnał zagłuszający kody błędu silnika. Ale zajmę się tym dopiero za jakiś czas - bo wcale mi to nie utrudnia życia.

Pod koniec października bedę dokonywał przeglądu inst gazowej - wymiana filtra LPG, pewnie zmienię świece a może i wypadałoby zmienić kable zapłonowe.

Są to jakies wydatki, ale za to łatwiej można się gdzieś wybrac na weekend, bo kalkuluje się to bardziej niż na bezynce.


Teraz staram się dbać o silnik w ten sposób, że nie dopuszczam do przełączenia na gaz od razu po rozruchu. Z początku jadę na benzynce aż silnik choć trochę nabierze temperatury i dopiero po tym przełączam na LPG. Wierze, że to ma jakieś pozytywne aspekty.

A Ty? Jeździsz na benz? Napisz coś więcej o swoim GT.

Pozdrawiam, the-moonGT
  
 
mój jest fajny bo to wersja amerykańska,co w nim GT to nie wiem,może białe zegary z podświetleniem indiglo,automatyczna skrzynia w GT??dziwna sprawa,jak dotąd spisuje się rewelacyjnie,nie zawiodłem się na marce bo to mój drugi accent.Niestety teraz muszę go sprzedać i przesiąść się do komunikacji miejskiej (
  
 
Skrzynia biegow jest taka sama jak w standartowej wersji 1.5 ?

[ wiadomość edytowana przez: Vex dnia 2006-11-23 11:48:04 ]
  
 
jeżeli chodzi o moją skrzynię to nie mam pojęcia,tu mam silnik 1.6
  
 
Vex, jesli mówimy o wersji GT z silnikiem 1,5 16V to w porównaniu z wersjami 1,5 ale na 12V to są zastosowane inne przełożenia skrzyni. Jest przez to zrywniejszy, ale na wyższych biegach, czyli na IV i V to prędkość obrotowa jest ciut większa. Np. (już o tym pisałem na jakimś post'cie). Na poczatku mnie to martwiło, bo spodziawałem się większego zużycia paliwa (ze względu na wyższe obroty), jednak przy stabilnej jeździe nie ma dużych róznic.

A ty, Vex masz 1.5 12V.

Różnice w przełożeniach możesz znaleźć na stronie hmaservice.com. Po zalogowaniu możesz wejść w zakładkę Service information i bedziesz miał opis wybranej wersji.

Pozdrawiam

  
 
Tak, ja wiem, mam 12V, moze zle wytlumaczylem o co mi chodzi. Nie chodzilo mi o przelozenia skrzyni, chodz krotsze biegi to i tak juz bez sensu, bo i tak sa bardzo krotkie, po co meczyc silnik

Mialem na mysli czy biegi tez zmienia sie jak w JELCZu ? machajac lewarkiem po 15cm W koncu to wersja sportowa. Ma ktos takiego z Wawy ?
  
 
Cytat:
2006-11-26 08:55:41, Vex pisze:
Mialem na mysli czy biegi tez zmienia sie jak w JELCZu ? machajac lewarkiem po 15cm W koncu to wersja sportowa. Ma ktos takiego z Wawy ?



Można zrobić short shifter'ek Ja u siebie zrobiłem i jest zasadnicza różnica. Zapraszam do mnie do warsztatu
http://img212.imageshack.us/my.php?image=obrtuningtp9.jpg
http://www.fiestaklubpolska.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=54&Itemid=28


[ wiadomość edytowana przez: doman1001 dnia 2006-11-26 10:52:39 ]
  
 
Chodzi o to ze ta skrzynia sprawia wrazenie straszie delikatnej, moze sie myle, ale wydaje mi sie ze dynamiczna zmiana biegow zabije ja
Dlatego pytalem czy w GT to jest to samo
  
 
Wiesz, jeżeli chodzi o przełożenie nazwy GT na walory mojego Hyundai'a to powiem, że głównie zmieniono silnik i przełożenia skrzyni. Natomiast skok lewarka jest niestety ten sam co w zwykłych. Niestety zawieszenie tez nie uległo zmianie. Nie jest usztywnione, nie jest obniżone. Gdyby nie spojler(y) i dwa wałki na 16-stce to mogli by napisać GLS a nie GT.

Owszem jest zrywniejszy, bardziej elastyczny na wyskokich obrotach, ale czasem bardzo trudno to wykorzystać. A ja nie zamierzam obiżać prześwitów, ciać sprzężyn, zakładać opon 195. Bo tak na prawdę dla mnie całkowice wystarcza.

Znajomy ma Coupe i tam też nie ma zbyt wielu walorów "sportowych". Ale to juz inna sprawa. A jeżeli ktoś planuje usportawiać bryki to polecam wybrać Hondę Civic 1,6 Vtec i troche podłubać i wtedy coś można z tego zrobić. W Accent'cie wymagałoby to duzo dużo wiecej pracy.

Pozdr
  
 
e tam
za bardzo pesymistycznie podchodzisz do tego
wsadz sobie sprezynki jakies dobre i zobaczysz nawet te 40 mm
rozporki i jesli teraz juz widzisz poprawe własciwosci jezdnych to pomysl co bylo jakbys mial conajmiej 15/16 i do tego oponki niskoprofil
co do skrzyni masz tylko ciut zmienione przełożenia
a na 5 biegu jest ono naprawde długie i to wlasnie zrobione jest w celu
obnizenia zuzycia paliwa
wiem bo moim miedzy wersja ls a gt jest tak samo
  
 
Taki jakis pesymista tej jesieni jestem....

Zgadza się, parę zmian i mogłoby być lepiej. Ale i tak nie da się narzekać. Autko bryka w sposób mnie zadawalający i to najważniejsze. Ale tak patrząc na rynek samochodów, to jak juz ktoś robi GT to róznic jest wiecej. Ale teraz to inne czasy. Focus ST, Golf GTI, i moja ulubiona Civic Type-R. Ale to już prawdziwi "sportowcy"

Teraz mam bardziej przyziemne problemy. Mianowicie zmieniam gumy na zimówki Pirelli Winter Carving 175/65/R14, czyli dokładnie taki sam rozmiar co mam teraz.
Szkada mi aluminiowych oryginalnych felg, więc szukam felg stalowych.

Czy ktoś z was wie jaką szerokość felgi dobrać do mojego Hultaja. 5,0Jx14 czy 5,5Jx14?? Pozostałe wymiary to: 4x114,3 ET46 otwór 67.

Może ktoś wie gdzie okazyjnie mozna zakupić takie fele. Nowe lub używane w db stanie?

Pozdrawiam
  
 
Na zime gumy powinny byc wezsze a tak swoja droga to jakies duze masz te kolka. W standartowej wersji kolo ma mniejszy obwod czyli 185/55/14 , lub 175/60/14 bedzie blizsze, byc moze GT mialo wiekszy obwod kola, ale guma nizsza zapewni lepsze prowadzenie. Mam tutaj na mysli raczej okres wiosenno - letni Takich wlasnie oponek bede szukal na lato Niestety 175/55/14 nie robia a 50 to juz za niskie
  
 
Cytat:
2006-11-29 23:59:56, Vex pisze:
Na zime gumy powinny byc wezsze a tak swoja droga to jakies duze masz te kolka. W standartowej wersji kolo ma mniejszy obwod czyli 185/55/14 , lub 175/60/14 bedzie blizsze, byc moze GT mialo wiekszy obwod kola, ale guma nizsza zapewni lepsze prowadzenie. Mam tutaj na mysli raczej okres wiosenno - letni Takich wlasnie oponek bede szukal na lato Niestety 175/55/14 nie robia a 50 to juz za niskie



mhmhm jakie malutkie kolka macie , nie wydaje mi sie, zeby kiedykolwiek do accenta nie gt wsadzano
oponki o wys prof 55 nawet 60,
mysle ze moon gt ma normalne kolka,
i powiem wam ze nie zmniejszalbym rozmiaru na nizszyz 175/165 poniewaz accenty maja za male i za waskie oponki , dotyczy to zreszta wiekszosci starszych hyundai
ja pamietam czasy jak w accencie 1,3 3d wsadzali kolka nie wim czy nie 155 lub 165 13 cali nie pamietam ale to bylo na samym poczatku akcji sprowadzania w 95 roku, przegiecie tymbardziej ze wiadomo jakie jeszce oponki to były
a oponki w rozmiarze 185/50/14 znajdziesz np dunlopy sporty


[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2006-11-30 10:38:49 ]
  
 
Poszukałem sobie specyfikacji rozmiarów felg i opon do mojego Hultaja na stronie serwisowej Hyundai'a. W mojej wersji standardem jest to co mam w chwili obecnej. 175/65 R14, na feldze 5Jx14.
Niestety kupiłem autko na oponach wielosezonowych. Poprzedni właściciel jeździł w zimie na aluskach oryginalnych i to niestety widać. Trochę odpada farbka. Dlatego zdecydowałem się na zakup Pirelli Winter Carving 175/65 R14 i szukam stalówek.

Niestety nie mogę znaleść jakis ofert na felgi o szerokości 5,0J. Dlatego pewnie będę kupował 5,5Jx14.

Pytanie - co może oznaczać małe odstępstwo od osadzenia. Czy ET46 może być zmienione bez wpływu (negatywnego wpłyu) na walory jezdne i mocowanie koła.

PS. Kiedys faktycznie stosowali potworne rozmiary kół. Np mój znajomy jeździ Accentem 1,3 12V na kółkach 155/70 R13. Bomba