MotoNews.pl
  

"Pływający wał"?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mechanicy w moim serwisie zauważyli, że pasek rozrządu jest przesunięty i trze o osłonę. Rozrząd był dopiero co wymieniany. Po zdjęciu osłony i obejrzeniu wszystkiego okazało się, że wał korbowy porusza się i to na prawie 4 mm. Ponoć te ruchy powodują zsuwanie paska rozrządu.
No i teraz aby to naprawić, wg. nich należy ten wał wyciągnąć, przetoczyć czy też przeszlifować albo coś takiego i zamontować nowe jakieś ustrojstwo, co to go trzyma na miejscu. Sęk w tym, że oni nie potrafią tego zrobić/nie mają do tego narzędzi.

Czy ktoś z was mógłby się tym zająć lub zna kogoś godnego polecenia, kto mógłby to zrobić?

Acha, okolice Łodzi, jakby co.

Pozdrawiam

Chryzopraz

PS.
Nie mam też pojęcia na ile ryzykowne jest jeżdżenie z czymś takim.
Czy mogę normalnie jeździć po mieście, czy mam odstawić auto do czasu naprawienia tegoż?
  
 
Mam przykra wiadomosc aby zlikwidowac luz osiowy nieobejdzie sie bez wymiany panewki glownej z polpierscieniami oporowymi ,aby wymienic panewke na nowa trzeba przeszlifowac wal, oczywiscie jednaj sie nie wymienia tylko komplet (moga byc same glowne ,jezeli korbowodowe sa ok). Odnosnie luzu tych 4 mm u ciebie to jest za duzo i zeczywiscie pasek moze spasc lub szybko sie zuzywac. podaje -0,009 mmdo0,026mm ale gdyby byl 0,1mm moglo by byc spokojnie.trzeba wyciagna wal zawiesc do szlifowania.aby dopasowac panewke z polpierscieniami musi byc blok !!!!!!!!!Trzeba na to zwrocic uwage jak bedzie gosc szlifowal.
  
 
Cytat:
2006-06-20 19:05:15, robert2006 pisze:
Mam przykra wiadomosc aby zlikwidowac luz osiowy nieobejdzie sie bez wymiany panewki glownej z polpierscieniami oporowymi ,aby wymienic panewke na nowa trzeba przeszlifowac wal, oczywiscie jednaj sie nie wymienia tylko komplet (moga byc same glowne ,jezeli korbowodowe sa ok). Odnosnie luzu tych 4 mm u ciebie to jest za duzo i zeczywiscie pasek moze spasc lub szybko sie zuzywac. podaje -0,009 mmdo0,026mm ale gdyby byl 0,1mm moglo by byc spokojnie.trzeba wyciagna wal zawiesc do szlifowania.aby dopasowac panewke z polpierscieniami musi byc blok !!!!!!!!!Trzeba na to zwrocic uwage jak bedzie gosc szlifowal.


Niestety potwierdzasz to co mi powiedzieli. To teraz tylko pytanie gdzie i kto może mi coś takiego zrobić? I aż boję się pytać ile to może kosztować...
A co do spadnięcia... wydaje mi się, że obudowa jest wystarczająco mocna, żeby nie spadł. Pytanie jak szybko nowy pasek się zużyje. Czy przejedzie 1-2 kkm? Czy muszę to zrobić natychmiast?

Dzięki i pozdrawiam

Chryzopraz
  
 
Kup se Chłopaku silnik po remoncie w rozliczeniu oddaj stary / caritas, allegro. gratka /, taniej i szybciej ...

choc moze sie myle

  
 
moim zdaniem samo szlif walu i zapodanie panewek nie rozwiaże sprawy.

jesli jest takie bicie moze sie okazac ze wal jest krzywy a jesli nie to sam szlif walu jest robota do dupy.
nalezaloby przechonowac równiez obsady łożysk wału kornowego korbowód i dobpiero mialo by to rece i nogi, teraz sa takie maszyny ze wszystko wychodzi nie kiedy lepsze jak fabryczne a conajmniej takie samo ( ta sama dokladnosc)

sproboj łódź ul. Irysowa 3 tel 042 659 84 39
albo ul Nad Jasieniem 18/20 042 648 70 79
  
 
a jak wal ma luz to i cylinry mogly jajkiem sie stac
wiec jak sie nie wezmiesz to caly dol do roboty
w cvh zrobienie silniczka u mnie na gotowo to kosz 2000
a same szlify walu - 120, cylindrow - 120 glowica - 170 (tu jest pelne sprawdzenie i dopieszczenie glowicy)
  
 
Cytat:
2006-06-21 09:04:46, PUNIU pisze:
a jak wal ma luz to i cylinry mogly jajkiem sie stac wiec jak sie nie wezmiesz to caly dol do roboty w cvh zrobienie silniczka u mnie na gotowo to kosz 2000 a same szlify walu - 120, cylindrow - 120 glowica - 170 (tu jest pelne sprawdzenie i dopieszczenie glowicy)


Tak myślałem, że tanio nie będzie
Czas pozbyć się tego auta, ech...

Pozdrawiam

Chryzopraz
  
 
Tylko jedna panewka glowna jest z polpierscieniami oporowymi i to ona jest odpowiedzialna za luz osiowy , a koszt szlifowania walu 150 -250 zl ,nieznam ceny panewek , osobiscie mam zle doswiadczenia z walami i przy stosunkowo niskich cenach uzywanych silnikow 700 - 1200 polecal bym zmiane silnika ,bardzo czesto mozna taki jeszcze wyprobowac w aucie przed rozbiorka.Gdybys mial kogos znajomego z doswiadczeniem pewnie by sie oplacalo go naprawiac (zakladajac ze silnik nie bral oleju i nie rzezil).Cylindry nie powinny byc owalne poniewarz korbowod przesuwa sie na boki po sworzniu.
  
 
Ciekawy jestem co to jest?

Cytat:
obsady łożysk wału kornowego korbowód



[ wiadomość edytowana przez: robert2006 dnia 2006-06-21 22:05:37 ]
  
 
Cytat:
2006-06-21 21:19:48, robert2006 pisze:
osobiscie mam zle doswiadczenia z walami i przy stosunkowo niskich cenach uzywanych silnikow 700 - 1200 polecal bym zmiane silnika.


Sęk w tym, że ja właśnie wymieniłem silnik...
Coś mam pecha...
Teraz wyjeżdżam, mam nadzieję, że mi się to nie rozpadnie po drodze, a po powrocie pozbywam się tego auta...

Szkoda, Escorcik był fajny, ale mam już dość...

Pozdrawiam

Chryzopraz
  
 
Cytat:
2006-06-21 22:04:51, robert2006 pisze:
Ciekawy jestem co to jest? [ wiadomość edytowana przez: robert2006 dnia 2006-06-21 22:05:37 ]


ale co to jest honowanie czy obsady łożysk głownych wału korbowego??