Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2006-06-21 09:54:19 Przeciesz nie w powietrzu ![]() ![]() |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran ![]() gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2006-06-21 09:57:22
Czyli skoda podaje w katalogach nie moc silnika, tylko moc na kołach...? ![]() |
![]() Maciej_P Klubowy Weteran ESPERO Warszawa | 2006-06-21 10:00:36 Święta racja! Moc na kołach zawsze będzie mniejsza od mocy silnika jednak według mnie nie można uogólniać procentowej straty dla wszystkich samochodów. Sporo tu zależy od sprawności układu napędowego (sprawności sprzęgła, skrzyni biegów itp., itd).
Jako, że jestem studentem PW Wydziału Transportu ostatnio miałem przyjemność "zaprojektować samochód" ![]() Z moich obliczeń wyszło, że przy sprawności mechanicznej układu napędowego wynoszącej 0,9 moc na kołach jest o około 11% mniejsza niż moc silnika (trochę mało swoją drogą -> chyba sprawdzę ten projekt jeszcze raz przed oddaniem ![]() |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-06-21 10:04:56 W sumie to po co mi znajomość mocy na silniku, skoro i tak z niej nie skorzystam. I tu mi się jakieś tjóningowane subaru czy coś przypomniało, co miało 1000 KM, ale nie chciało jechać, bo kółka nie nadążały się kręcić ![]() |
![]() Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2006-06-21 10:14:26
Na to wychodzi. Jest zmierzone na chamowni i wszystko miesci sie w normie |
![]() Adamo8 Klubowy Weteran ![]() Citroen C4 Picasso Zielona Góra | 2006-06-21 10:40:20 Nie jest to takie proste jak wynika z uczonych wypracowań. Nie jestem inżynierem, ale praktykiem i moc na kołach zależy od bardzo wielu czynników.
Dwie takie same jednostki napędowe, nigdy nie są takie same bo zależy to od jakości wykonania, zastosowanych materiałów, regulacji itp. Samochody też mają swoistą pamięć, np Espero 1.5 którym ktoś jeździł 5 lat z obrotami do 2000, nigdy nie będzie się równać z takim samym Espero którym ktoś "dawał" na maksa. To pierwsze zawsze będzie już zamulone i to niezależnie od regulacji. Zależności jest więcej, naturalne "wycieranie" krzywek wałka rozrządu, , jakość oleju i filtra powietrza, nieszczelności na zaworach, pierścienie tłokowe itp. Nie da się wymienić wszystkiego. Nawet "słaby" akumulator zabierze nam trochę mocy. Nie da się ukryć że moc pochodzi z paliwa, auto ma mało palić więc będzie słabsze. Jakie jest nasze paliwo to wszyscy wiemy, raz auto "idzie" a raz się toczy, co szczególnie na gazie. |
![]() bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-06-21 12:26:14
łojej!!......Aż poleciałem na parking!...otwarłem maskę i UFF!!...żadnego konia...tylko normalny motor ![]() |
![]() Andik Klubowy Weteran VW B51.9TDI,MK32.0TDCi Szczecin | 2006-06-21 12:41:58
Bogus ..!! ło matko...to Ty tam jeszcze motor masz wcisniety?? (w razie jakby auto sie zepsulo?? ![]() myslalem ,ze tam tylko silnik jest ![]() ![]() |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2006-06-21 12:59:46
U mnie też ino silnik z 1,5L wody i 16V baterką ![]() |
![]() SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2006-06-22 15:13:23
Powiedz jeszcze czy była to hamownia obciążeniowa czy inercyjnia. Hamownie obciążeniowe podają bowiem moc na kołach, natomiast inercyjne to tak naprawdę "pół- hamownie", gdyż na podstawie uzyskanych parametrów mogą podawać zarówno "przybliżoną" moc na kołach jak i "przybliżoną" (!!!) moc na silniku. Oba parametry wyliczane są przez komputer na podstawie szybkości rozpędzania rolki głównej hamownii, a to oznacza - na podstwie obliczeń parametrów matematycznych. Ot, zasadnicza różnica wiarygodności pomiarów. Pozdrawiam - SpeedR ![]() |
![]() Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2006-06-22 15:22:34 Obciazeniowa ![]() ![]() |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2006-06-22 17:52:36 Unitronic nie ma hamowni obciążeniowej.
Więc gadasz głupoty. Inercja liczy moc na silniku po uwzględnieniu strat w napędzie. A 200 koni nie masz na kołach, tylko na silniku. Moc na kołach zależy np. od opon i średnio jest niższa o 10-20 % |
![]() Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2006-06-22 19:24:19 Zaolti gadalem z nim co do mocy. 200 koni ona ma na kolach . Bo facet mi to tlumaczyl |
![]() DrA eS ... | 2006-06-22 20:32:16 Sztrucel V6
moc na silniku : 241KM moc na kolach : 182KM Straty generowane sa glownie przez uklad napedowy. Wszelakie hamownie prezentuja obie wielkosci + moc znormalizowana. |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran ![]() gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2006-06-22 22:29:59
To, ile ma po zmianach - Jego sprawa. Ale nie wydaje mi się, żeby skoda podawała moc na kołach.... ![]() Jeżeli przed zmianą miał 150, to chyba na silniku, a nie na kołach.... ![]() |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2006-06-23 00:11:26 Przeczytaj uważnie.
Dobrze sądzisz. 150 na silniku, a nie na kołach. Na kołach max 130. |
![]() Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2006-06-23 01:29:22 Octa ma 203 konie i bez dyskusji ![]() |