MotoNews.pl
  

Nierówna praca silnika po wymianie świec, przewodów i filtra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Miałem problemy z jazda na biegu bez gazu, tzn. samochodem szarpalo przy roznych predkosciach i obrotach, raz mocniej raz slabiej. Postanowilem powymieniac co trzeba

Dzisiaj wymiana świec, przewodów, filtra paliwa (wszystko Motorcrafta z allegro) i nic nie pomogło.
Ponad pol roku temu: pasek, filtr oleju i paliwa.

Co gorsza silnik pracował całkiem równo (przed wymiana świec ...)na jałowym biegu, teraz obroty skaczą od 950 w dół lub zwyczajnie silnikiem troszke trzesie i to widac i slychac po uchyleniu klapy.

Mechanik powiedzial, ze "wszystko wymienione jest jak trzeba" - nie watpie, ale niestety po odpaleniu juz wiedzialem, ze cos jest nie tak, przejechalem z 10 km i wciaz tak samo.

Mechanik powiedzial: "podlaczyc pod komputer"
Czy to rozwiaze problem ? wykryja co sie z nim dzieje: jalowy i te dojazdy bez gazu na biegu


Co moze byc przyczyna takiego zachowania ?
Co moglbym zrobic sam zanim wydam kolejne złotowki ?
Myslalem o resecie komputera, ale czy to ma zwiazek z wymiana tych czesci ?

P.S. Tak na marginesie. Czy ktos moglby mi podeslac foto lub wytlumaczyc jak odlaczyc czujnik predkosci
  
 
Zrób reset kompa, później zagrzej silnik, aż komp się ustawi, jak nie pomoże, to sprawdzenie błędów kompem. Możliwe, że sonda lambda...
Czy dobrze dobrałeś świece i nie pomyliłeś przewodówWN?
  
 
Wlozone takie czesci to Motorcraft:
- filtr paliwa EFG 14
- swiece AGPS 32C1
- przewody EWR 13


Dla pewnosci podaje:
Ford Escort 1,4 z katalizatorem (CVH), benzyna, ośmiozaworowy, 71KM, wtrysk pojedynczy rok produkcji koniec 1990 roku, MK V
Oznaczenia znalezione w ksiazce: CVH, CFI, F6F/F6G

Czy reset kompa nie przeszkodzi w ewentualnym pozniejszym szczytywaniu bledow na komputerze ?



  
 
Ja wymieniłbym jeszcze filtr powietrza.
Potem zrób koniecznie reset kompa - (wyszukiwarka poda Ci kilka propozycji jak tego dokonać). Koniecznie !!
  
 
filtr powietrza wymienany byl troszke ponad pol roku temu, a jezdze malo bo z 700 km miesiecznie, wiec raczej odpada. Chyba sprobuje zresetowac.
  
 
Cytat:
2006-06-22 10:58:04, penny_pl pisze:
... Czy reset kompa nie przeszkodzi w ewentualnym pozniejszym szczytywaniu bledow na komputerze ?

Reset jest konieczny, a jeśli są błędy w elektronice, to i tak wyjdą podczas sprawdzania kompem. Jak odłączyłeś aku, to wystarczy jak zagrzejesz silnik i komp ustawi się sam automatycznie. Sprawdź, czy nie masz wypiętej jakiejś wtyczki (od czujników temp, od sondy itd...
Ale przewodów WN nie pomyliłeś?
  
 
Też tak miałem po zamontowaniu nowych świec musiałem kupić i inne jest ok (mam NGK) pozdro
  
 
A jak i to nie pomoże-to wykręć świece i zobacz jak wyglądają. Możliwe też, że nie dokręciłeś lub coś ukruszyłeś z izolatora. Sprawdź czy docisnąłeś dokłądnie fajki, mogła któraś zeskoczyć...
Matys...a jakie miałeś świeczki, że Ci nie pasiły?
  
 
błacha sprawa, ale miałem kiedyś tak, że jak wymieniałem świece to po wykręceniu starych nowe po prostu puszczałem w gniazda

przyczyną nierównej pracy po wymianie okazało się zmniejszenie przerwy prawie do zera na jednej ze świecy
stało się tak po tym, jak puściłem świecę i spadła ona na ten cypelek po którym przeskakuje iskra - wygiął się on i zmiejszył przerwę

po sprawdzeniu i wyregulowaniu przerw od nowa wszyskto banglało jak należy
  
 
> Surec a wiesz że nie pamiętam bo odrazu polecialy do smieci miałem zakładac Briska ale odradzono mi w warsztacie i zaproponowano NGK i bardzo jestem zadowolony ) Co do tamtych to nie pamiętam pozdro
  
 
szczerze to bylem przy tym i musze przyznac ze raz mu wypadla swieca z rak i spadla przez silnik na ziemie, heh obdmuchal i chyba wlozyl. Sprobuje z tym resetem, a jak nie pomoze to podjade do kolegi bo ma klucz do swiec i zobaczymy czy cos wyjdzie w koncu.
Kasa leci a efektow brak.
Czy ktos poleca ewentualna jazde na komputer ?
Daje to wymierne wyniki ? Bo wciaz mam problem z tym dlawieniem sie na jezdzie bez gazu na biegu obojetnie jakim, taki byl cel wymiany swiec, przewodow
Przewody raczej dobre, wersja ta co podalem ponizej, dedykowane do mojego modelu z tego co wyczytalem chociazby w sklepach internetowych
  
 
Cytat:
2006-06-22 11:28:34, slawas1 pisze:
błacha sprawa, ale miałem kiedyś tak, że jak wymieniałem świece to po wykręceniu starych nowe po prostu puszczałem w gniazda przyczyną nierównej pracy po wymianie okazało się zmniejszenie przerwy prawie do zera na jednej ze świecy stało się tak po tym, jak puściłem świecę i spadła ona na ten cypelek po którym przeskakuje iskra - wygiął się on i zmiejszył przerwę po sprawdzeniu i wyregulowaniu przerw od nowa wszyskto banglało jak należy

Ale tych co mi wyślesz nie rzucałeś na ziemie?
  
 
Jas tez jerzdze na NGK i jestem zadowolony polecam
  
 
jak napisal slawas1 okazało się, że zmniejszyła sie odleglosc na jednej ze swiec prawie do 0.
Teraz juz na postoju jest dobrze, ale wymiana nie rozwiązała podstawowego problemu z szarpaniem podczas jazdy, także reset w tym nie pomógł pozostaje tylko komputer, ale teraz mam do zrobienia zawieszenie ...