Czujnik temperatury zasysanego powietrza.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Jakie są objawy uszkodzonego czujnika temperatury zassanego powietrza w 1.6 16V ? Chodzi o ten czujnik, który wkręcony jest od tyłu w kolektor dolotowy (widąć go od spodu samochodu).
O dłuższego czasu escort jest mułowaty, a dokładniej przy gwałtownym dodaniu gazu (benzyna) dopiero po krótkiej chwili wchodzi na obroty. Silnik pracuje równiutko, nic nie szarpie.
Pytam o ten czujnik, ponieważ jeden z mechaników zasugerował, że może to być jego wina.
Jako, że nie należy on do najtańszych chciałbym dowiedzieć się jakie są objawy jeśli jest uszkodzony?
  
 
Dodam, że chodzi o Escorta 1.6 16V '94
  
 
Witam
A czy ten czujnik nie jest przez przypadek tylko termorezystorem???Wydaje mi się że jest więc trzeba by było spojrzeć do książki ile powinna wynosić jego rezystancja w określonej temperaturze i zmierzyć ją miernikiem na stykach tego czujnika.A apropo objawów to to co piszesz może być przez niego powodowane ponieważ silnik dobiera dawkowanie benzyny zależnie od wielu czujników ale oczywiście i od tego bo jak wiadomo im zimniejsze powietrze tym więcej się go zmieści do cylindra.
Pozdrawiam
  
 
u mnie jak był urwany przewód to jak zapalałem silnik (ciepły) to obroty latały od około 500 do ok 1500 obr
  
 
Gdy ja odlaczałem ten czujnik (tyle tylko w 1,6 8v) to obroty podskakiwaly mi do 1200obr/min i tak trzymaly. Oczywiscie zaraz palil 14-16l benzyny Po podlaczeniu wszystko wrocilo do normy.
  
 
Cytat:
2006-06-23 00:15:06, GrzEE pisze:
Gdy ja odlaczałem ten czujnik (tyle tylko w 1,6 8v) to obroty podskakiwaly mi do 1200obr/min i tak trzymaly. Oczywiscie zaraz palil 14-16l benzyny Po podlaczeniu wszystko wrocilo do normy.



A to było na ciepłym silniku?
Bo ja zaczynam podejrzewać właśnie czujnik temp. zasysanego powietrza. Bo w miarę rozgrzewania silnika, oroty na jałowym rosną i utrzymują się właśnie na poziomie 1200 :-/