MotoNews.pl
  

Ile oleju a ile dodatku do dyfra do omegi 3000 ??????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam pytanie.
Ile oleju należy wlać do dyfra w Omedze 3000 24V c30se.. ?
W serwisie podali mi ze należy wlać orginalny oploski olej do dyfra + specjalny dodatek do dyfra ze szperą.
Kupilem ten olej i dodatek ale niepotrafili mi powiedzieć ile należy wać tego dodatku i ile wlać oleju.
Sądze jednak ze calosci musi być tyle żeby przelewało się przez korek wlewowy. Problem w tym ile wlać tego dodatku. W buteleczce jest 50 mililitrów.
Niewiem czy wlać cały dodatek czy tylko cześć. Niechciał bym zajeżdzić nowego mostu.
  
 
NOWEGO? a gdzies ty go kupil
Masz pewnosc ze masz szpere?
Tak?Wlewaj calosc bo 50 mil to nic a wlazi 1 litr samego oleju
  
 
Cały dodatek zmieszaj z 0,7 litra oleju (wchodzi 0,8 lub 1 litr jeśli to kombi) licze iż trochę zostanie. Wlej i w razie potrzeby uzupełnij do dolej krawędzi otworu wlewowego. Poziom minmalny 3 mm poniżej.
  
 
Mam takie pytanko do obeznanych w temacie,mianowicie:
Jak się zwie ten dodatek do oleju który idzie do dyfra ze szperą??
Kupiłem dzisiaj simeringi do dyfra(tak na wszelki wypadek dam nowe),olej Castrol SAF-X 75W-140,szpera czeka w garażu no i potrzebna mi (chyba) ten dodatek, i gdzie go można kupić?
Nie mając wszystkiego się nie moge zabrać do roboty
  
 
nie kupuj tego GM-dodatku.
kup oleum które od razu jest przystosowane do pracy ze szperą albo wymień tego castrola na saf-xj.

Cytat:
no i potrzebna mi (chyba) ten dodatek


jak dasz zwykły olej szpera skończy się błyskawicznie.
  
 
Cytat:
2007-05-23 22:49:32, 7gsi pisze:
nie kupuj tego GM-dodatku. kup oleum które od razu jest przystosowane do pracy ze szperą albo wymień tego castrola na saf-xj. jak dasz zwykły olej szpera skończy się błyskawicznie.


Piotrek ale ten olej według katalogu nadaje się tez do szpery płytkowej
Czemu dodatku nie?? (nie musi być GM)
Jakie oleum??
  
 
Seba niestety to jest fakt. Dodatek Gm i olej w/g nich, który się do szpery nadaje to syf. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, może maja jakieś błędy w systemie, może dodatek jest zleżały, nie wiem.

Wiem jedno kilka osób które wlało olej + dodatek, straciło szperę
Poki co jedyną szperę, która poprawnie działa (tzn. ma takie objawy jakie powinna) w omedze, ma evo.
Moja po regeneracji (wcześniej oczywiście wymieniłem olej tak jak tis przykazał i sruuuu i miałem zwykły dyfer) jest zalana motulem90pa. Nie lubię reklam ale to się sprawdza a 2 litry oleju kosztują 100 zł wchodzi około 1,4 litra. Po regenracji przejachałem już około 5 tys km.

Nauka kosztuje, tunnig też więc warto korzystać z przykrych doświadczeń innych.


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2007-05-24 08:44:24 ]
  
 
Cytat:
2007-05-23 23:12:03, SEBA-OMEGA pisze:
Piotrek ale ten olej według katalogu nadaje się tez do szpery płytkowej


tak pisze w katalogu, podobnie jak z dodatkiem GM
kilku takich co się znają kazało mi zalać motula (tego co Piotr) albo właśnie saf-xj. Nie zrobiłem tego i... teraz żałuję. Więc piszę co wiem, szkoda Twojego nowego dyferka
  
 
He, he, pomiętam jak kilka lat temu robiłem swój dyfer ( wymiana uszczelniaczy.
Poszedłem do aso i pytam: ile oleju i jaki do dyfra.?
Pan ze sklepu odesłał mnie do DORADCY SERWISOWEGO, a ten ze wchodzi ok. 4l oleju!!!!

Co za palant tam pracuje!! pomyslałem sobie.

Niedawno byłem w ASO skody z firmową limuzyną i pan na takim samym stanowisku był zaskoczony że płyn w układzie chłodzenia nie zamarza przy -20st
  
 
Też się zastanawiam aby zmienić olej, poprzednik zalewał go z dodatkiem GM i raczej mi szpera jeszcze działa,

w necie mają taki olej za 7 dyszek

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=195549230

co ile powinno się robić zmianę oleju?
  
 
MOTUL 90PA
  
 
Ja zalałem oryginałem GM - nr 19 42 387, do tego dodatek nr 19 70 452. Panowie nie pytajcie w ASO ile oleju i ile dodatku bo tego nikt nie wie. Ja pracuję w ASO i z natury rzeczy mam kontakt z ludźmi w GM którzy zajmują się sprawami technicznymi - wypytywałem wszystkich jak się dało i żaden niestety nie wie jakie to proporcje mają być. A co dopiero pracownik ASO, który pewnie nie wie jaki to rodzaj szpery nawet.

Wracając do utraty szpery po zalaniu olejem fabrycznym - u mnie wszystko na razie działa. Ale jeżeli ktoś sprawdza szperę np. w ten sposób że podnosi jedną stronę samochodu i kręci kołem i mysli że przy szperze będzie miał jakiś opór to jest w mylnym błędzie . Nasza szpera tak nie zadziała, musi być wysoki moment obrotowy koła. Czyli jakby depnąć na gaz z podniesiona jedną stroną to auto nam pojedzie w dal. Najlepiej szperę sprawdzić na miękkim podłożu (żwir, piasek) - mają być dwa ślady po depnięciu. Albo jednym kołem na trawiaste, mokre pobocze (w zimie np. śnieg) i SANDAŁ i autko ma się elegancko zbierać. To tyle mojej opinii, czekam na skorygowanie mojej wiedzy

Pozdrawiam,

Tomek


EDIT:

Teraz mi sie przypomniało że o tym dodatku dowiedziałem się tylko tyle, że powoduje "płynne" tarcie płytek ciernych, bez "przeskakiwania" podczas pracy szpery.

[ wiadomość edytowana przez: tomciar dnia 2007-05-24 21:28:05 ]
  
 
Cytat:
2007-05-24 21:20:31, tomciar pisze:
np. w ten sposób że podnosi jedną stronę samochodu i kręci kołem i mysli że przy szperze będzie miał jakiś opór to jest w mylnym błędzie . Nasza szpera tak nie zadziała, musi być wysoki moment obrotowy koła.



, zapraszam na obejrzenie jak dział szpera w evo .
Ja nie dość ze mam opór to jeszcze drugie koło się kręci w tym samym kierunku co pierwsze.
Co mam film skręcić jak się drugie koło obraca? E ja wiem, mnie wystarczy. I w tym przypadku wiedza teoretyczna pokryła się z praktyczną .

... może, powtarzam może, można trochę wykrzesać przy przyłożeniu sporego momentu z szpery ...

Co do twych testów auto bez szpery zostawi dwa ślady na piasku, spróbuj zostawic swoją szperą dwa na asfalcie i oba równej długości. Po zalaniu olejem gm i dodatkiem niestety mnie się nie udało a piasek, błoto czy śnieg ech żaden problem.

a może ja mam inaczej niź inni a może mam popsutą?
  
 
Cytat:
2007-05-24 21:41:21, PiotrS pisze:
a może ja mam inaczej niź inni a może mam popsutą?


na początku miałem tak samo.
miałem
  
 
7gsi tyż to pamiętam jak przez mgłę ale pamiętam.
Szkoda.
  
 
Hmm no na asfalcie nie dam rady sprawdzić, mam automat, nie objadą koła, próbowałem. Zobaczymy jak długo podziała u mnie - ja właściwie potrzebuje tą szperę w zimie a nie do celów wyczynowych, tak że na razie to co mam mnie zadowala.
Nowa szpera poszła 3 dni temu na eBay.de za 275E, teraz trochę żałuje że nie powalczyłem , można też taką szperę kupić jeszcze w ASO

Pozdrawiam

Tomek
  
 
No właśnie chłopaki cały sęk w tym że nie moge sobie pozwolić na błąd w tym przypadku, ponieważ szpera do 2.0 to rzadkość.
Kurcze w necie poczytałem że właśnie SAF-Xa leją do szpery płytkowej,ale skoro powiadacie że Motul lepsiejszy i co najważniejsze macie to sprawdzone,to musze podjechać wymienić castrola na motula bo nie chce zniszczyć sobie LSD.
Dzięki
  
 
Wracajac do podniesionej 1 strony auta i kręcenia kołem - byłem sprawdzać u siebie w 3000 i mogę obracał kołem w tył, natomiast do przodu cisnąłem aż mi żyłka poszła i nie dało rady nim ruszyć.
W pełni uradowany, że mam szperę zakupiłem Motula.
Słusznie?

Pozdr.
Eryk
  
 
Temat był poruszany 1000x (jak sprawdzić szperkę).

Podniesienie jednego koła do góry i sprawdzanie oporu (oczywiście
ręką nie sprawdzimy ile % spięcia ma dyfer) podczas jego kręcenia
jest właściwym sposobem na wstępną diagnozę czy jest szpera.

Oczywiście ręczny nie może "trzymać", tak samo zacisk nie może
dociskać klocków. Wiadomo, auto ma być sprawne.

Szpera płytkowa to sprzęgło płytkowe (prawie tak jak w silnikach motocyklowych). Musi trzymać od samego początku.
  
 
Cytat:
2007-05-25 00:27:56, eron pisze:
natomiast do przodu cisnąłem aż mi żyłka poszła i nie dało rady nim ruszyć.



Hm coś słaby jesteś ...