MotoNews.pl
  

Gumy stabilizatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam taki problem. Przy jeździe na wprost cos strasznie mi puka/stuka w przednim zawieszeniu ale tylko na nierównościach , do tego samochód dziwnie się prowadzi wozi go w lewo i w prawo , uczucie jest takie jak gdyby z opóźnieniem reagował na kręcenie kierownica(kierownica nie ma luzów). Wymieniłem sworznie oraz tuleje w wahaczach amorki są w dobrym stanie.CO TO MOŻE BYC????????
P.S czy to możliwe że to gumy stabilizatora? - tak powiedział mi jeden domorosły mechanik
  
 
może też łącznik stabilizatora i sam stabilizator... Podjedź na dianostykę, to Ci sprawdzą.
  
 
tuleje na stabilizatorze odpowiadać mogą za pukanie na nierównościach, jednak nie mają wpływu na złe prowadzenie

wymieniałeś wszystkie tuleje na wahaczach??
a co z tulejami w tylnej belce??
  
 
Witam
Jak samochód stoi z wyprostowanymi kołami to: podejdź do koła, lewą ręką złap na godzinie 9 a prawą na 3 i ciągnij naprzemiennie do siebie ręce jak ci puka to końcówka drążka i pewnie jeszcze jakiś luz na maglownicy.Sprawdź przy obudwy kołach.
Pozdrawiam
  
 
Jak stoi i szarpie kolami w prawo i lewo (tak jak opisałeś) to nic nie puka , nie wyczuwam luzu . Wymieniłem wszystkie tuleje z przodu tył jest ok - tak mi sie wydaje bo wyglądają ok i nic dziwnego z tyłu nie słychać
  
 
a poruszaj za drążek stabilizatora (ale jak koło jest w powietrzu) czy nie ma luzów. Gumy stabilizatora możesz wymienić, są niedrogie (20pln), łącznik porządny to minimum 50pln/szt.
  
 
Miałem coś takiego w MK7 strasznie pukało zawieszenie. po wymianie tuleji stabilizatora niewiele się zmieniło, dopiero gdy wymieniłem łączniki stabilizatora uzyskałem porządany efekt błogiej ciszy w moim Essim
Pozdrawiam
  
 
Mój escort to mk VII.
Poruszałem drążkiem -na nim( na łozysku/swożniu kulowym) luzu nie ma natomiast cały zestaw wraz ze stabilizatorem lata ???
  
 
Dodam że to pukanie/stukanie to głuchy dźwięk jak by metal walił o metal
  
 
Miałem prawi tak samo jak opisuje mini1. Wymieniłem gumy stabilizatora i wszystko ok. gumy niedrogie , a wymiana prosta spróbuj.
  
 
Odnośnie tego dziwnego prowadzenia to ja bym sprawdził... zbieżność.
A pukanie, to tak jak piszą koledzy - ja obstawiam łącznik

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-06-27 10:33:32, mini1 pisze:
Dodam że to pukanie/stukanie to głuchy dźwięk jak by metal walił o metal



U mnie tak waliło ! przed wymianą tuleii wahacza. Dokładnie to siedlisko dużej tulei stukalo o podwozie. Widoczne wytarcie metalu ! Po wymianie nastała cisza.
  
 
u mnie własnie po roku zaczeło znowu pukac i obstawiam znowu gumy... tylko teraz to chyba zamiast kupowac badziewie co po roku znowu puka sam jakos stare wzmocnie....
  
 
Ja zrobiłem wszystko na raz (i tak też polecam, bo od jednej zuiżytej części leci kolejna...):
-wymiana wszystkich tulei wahacza+belki tył
-wymiana swożni wahacza
-wymiana gum stabizatora
-wymiana łączników stabilizatora
-wymiana amorków
-łożyska tył
-tarcze i bębny
Przejechałem autem (gumy 195/50+niskie zawieszenie) 35tkm i z zawieszeniem nie ma żadnych problemów. Części wkładałem albo MC, albo Lemfordera, bo badziew skończy się szybko, a wymiana często przekracza jego wartość.
  
 
Też stawiam na łącznik (wyrażne stukanie).Nieraz nawet nowy łącznik potrafi stukać ale to te z tych tańszych.
  
 
a ja jestem wrecz pewny ze nalezy wymienic łacznmiki i gumy pod drazkiem stabilizatora miałem to sam zrobiłem i jest cisza tylkocos skrzypi ale o to pytałem wczoraj
!!

  
 
krakus69 jeżeli wymieniałeś łączniki na te tańsze zamienniki to napewno łącznik ci trzeszczy.Najlepiej sprawdzić to odkręcając koło i końcówkę drążka kierowniczego,potem poruszać kolumną,i będzie wiadomo.Też wymieniłem łączniki 9i jeden był delikatnie mówiąc do d...y i trzeszczał.
  
 
witam!

a u mnie pukaja... drążki kierownicze (tez dlugo szukalem, co to...)
  
 
Drazek kierowniczy to ta czesc ktora znajduje miedzy maglownica a koncowka drazka kierowniczego