| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Smutny_Gizd F&F Sympatyk drutwagen Allenstein, Ostpr. | 2006-06-29 09:47:00 Trochę historii:
Rok produkcji 1987. Kupiony za przedpłaty, od nowości w rodzinie. Od nowosci dłubany. Mój tata przerabiał dolot i gaźnik w/g Szczecińskiego, zrobił też kilka układów zapłonowych, w tym cyfrowy (na przełomie lat 80 i 90), z dwoma mapami zapłonu dla paliw LO 94/98. Układ ten niestety był bardzo wrażliwy na zakłócenia i nie sprawdził się. Ostani układ zrobiony przez mojego tatę - tyrystorowy jeździ w malcu do dziś
W maju 2000 roku malec trafił w moje ręce, fotka mniej więcej z tego czasu:
Od razu z wielkim zapałem zabrałem się za modyfikacje. Na początku była biała tarcza i końcówka na tłumik Miałem tendencje ku wiejskiemu tuningowi, ale na szczęście nadziałem się w sieci na Furiatów, co ocaliło malca od zburaczenia Zacząłem więc z różnym skutkiem dłubać w silniku, doprowadziłem do porządku zawieszenie. W roku malca 2002 polakierowałem:
W tym też czasie już "poważniej" dłubnąłem silnik - przyszła głowica splanowna 2 mm i "obrobiona", tłumik Wupex Twin TS, strumienica dolotu, kilka miesięcy później wałek 385. Auto zaczęło jeździć bardzo przyjemnie, zacząłem też po trochu trenować technikę jazdy, m. in. na torze szutrowym:
W 2005 roku nastały dla malca ciężkie czasy - urządzałem mieszkanie i nie miałem czasu przy nim dłubać, jeżdżony był baaardzo dużo, woził różne ciężary (mat. budowlane, meble i różne inne graty), to zaowocowało niestety tragicznym pogorszeniem stanu blach i zawieszenia. Tyle historii. Obecnie rozpocząłem remont malucha, mam nadzieję ze uda mi się skończyć
Na pierwszy ogień poszedł przód. Obraz jaki ukazał się po demontażu zawieszenia i nadkoli nie był za ciekawy. Mocowanie lewego wahacza - totalna zgnilizna. Trzymało się tylko dzieki temu, że już raz kiedyś było tam coś niecoś pospawane:
Mocowanie resora - zgnite, szpilki prawie wyrwane:
Początkowo miałem zamiar tylko połatac dziury, jednak gdy okazało się, że stan miejsc bardzo ważnych dla bezpieczeństwa jest tragiczny, zdecydowałem, że trzeba to zrobić raz, a porządnie, bez druciarstwa
Prawa strona była w lepszym stanie, ale po uprzednim wymierzniu położenia szpilek i tak poszła pod nóż:
A tu mamy piękny przykład druciarstwa - po co spawać, można nawalić silikonu Tak to jest, gdy powierza się samochód "fachowcom"...
Kolejny drut - nasrane blaszka na blaszce, pocheftane byle jak, zajebane silikonem
I pierwszy element wspawany, od przodu ospawany już blachą 2mm:
Przymiarki, przymiarki, przymiarki...
,
I w końcu spwawanie:
Stan ściany grodziowej też pozostawiał wiele do życzenia:
Tak więc została pospawana blachą 1mm, z dodatkowym wzmocnieniem z blachy 2mm w miejscu mocowania wspornika ukł. kierowniczego. Analogicznie będzie zrobione po lewej stronie.
Prawa strona praktycznie skończona, czeka spokojnie na konserwację:
A obecnie "robi się" lewa:
Na razie tyle. Dalsze fotki wkrótce Docelowo, po zrobieniu budy, całość (zawias, hamulce, ukł. kierowniczy) będzie poskładana na nowych cześciach, będzie też lekka gleba i naklejki klubowe, coby szybszy był
[ wiadomość edytowana przez: Smutny_Gizd dnia 2006-06-29 09:53:29 ] |
Smutny_Gizd F&F Sympatyk drutwagen Allenstein, Ostpr. | 2006-06-29 11:00:08 Ładnie jak ładnie, mam nadzieję że to będzie trzymać Trochę mam wątpliwości czy słusznie zrobiłem dając ciągłe spawy w belce.
A zakitowane wszystko będzie bitgumem, a łod środecka pójdzie fluidol
[ wiadomość edytowana przez: Smutny_Gizd dnia 2006-06-29 11:01:20 ] |
Proiss nasty b!tch Olsztyn | 2006-07-05 21:38:13 i Olsztyn ma membera ,
wżucaj fotki z prac na bieżąco |
nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2006-07-05 22:27:11 .
[ wiadomość edytowana przez: nikusss dnia 2006-07-07 08:07:48 ] |
RUFF 126p i.e Poznań | 2006-07-05 22:37:41 |
Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2006-07-05 23:07:24 Dobrze że mieszkasz z daleka ode mnie. |
nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2006-07-05 23:56:42 OT
[ wiadomość edytowana przez: nikusss dnia 2006-07-07 08:08:12 ] |
Smutny_Gizd F&F Sympatyk drutwagen Allenstein, Ostpr. | 2006-07-06 07:51:11 Czepiacie się Gorsze drut-cary jeżdzą. Na przeprowadzenie takiego remontu jak np Krzemowy (szacunek) nie mam po prostu warunków ani czasu. Wogóle za wszelkie konkretne uwagi i podpowiedzi byłbym wdzięczny, bo robię to pierwszy raz
Pozdrawiam! [ wiadomość edytowana przez: Smutny_Gizd dnia 2006-07-06 10:59:01 ] |
piot21 mazda 323 Krosno | 2006-07-06 09:30:23
A jak Ty byś to zrobil? |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2006-07-06 10:46:47
wspawałby całego malucha |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2006-07-06 12:08:40 smutny gizd bedzie jezdzic tak samo jak maluch krzemowego. Jezeli nie masz czasu/sily/pieniedzy/umiejetnosci (ktoregokolwiek z tych elementow) to to co robisz wyglada ok - jezeli jest soldnie, nie ma laty na late to sie nie przejmuj. Dobrze zabezpiecz i bedzie jezdzil.
Pozdrawiam |
Chudy89 F&F Sympatyk Polonez Caro 1.6GLI Katowice | 2006-07-06 14:00:10 Bedzie dobrze...
Wygląda w mierę solidnie, ma tylko mniej krągłe kształty
Nie sztuka oddać to warsztatu... Poza tym efekt widoczny na zdjęciach
Respect... |
Smutny_Gizd F&F Sympatyk drutwagen Allenstein, Ostpr. | 2006-07-06 14:22:58 Oczywiście że będzie dobrze. Jeżeli to druciarstwo jakie tam było wytrzymywało, to nie wiem dlaczego moja robota miałaby być gorsza Nie robię tego remontu dla lansu, auto ma jeździć i tyle.
Ciekawe zresztą co innego by zrobił fachowiec np. z wyrwanym mocowaniem resora? Ciekawe czy od razu by wymieniał pół budy, czy tylko to co jest uszkodzone/skorodowane? [ wiadomość edytowana przez: Smutny_Gizd dnia 2006-07-06 14:26:42 ] |
dr_krzysiek Fiat 126p Nakło | 2006-07-06 15:39:52 Mnie się podoba, też czeka mnie taka naprawa.
Zawsze to lepsze od nitów i maty szklanej |
Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2006-07-06 18:26:35 Napisałem priva, nie będę się spierał na forum - szczerze mówiąc nie mam na to siły. |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2006-07-06 22:21:21 denerwuje mnie jak ktos mowi ze jest do dupy, a nie powie dlaczego - skoro juz ktos zabrał głos w dyskusji niech sie wykaze wiedza albo zamilknie bo swiadczy to o braku wiedzy na temat ktorej sie wypowiada...
nie znam sie na spawalnictwie ale wyglada ok |
nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2006-07-06 22:54:32 wy sie lepiej znacie. [ wiadomość edytowana przez: nikusss dnia 2006-07-07 08:06:34 ] |
nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2006-07-07 00:23:38 aaa zreszta, na cholere sie furiatom tłumaczyc. [ wiadomość edytowana przez: nikusss dnia 2006-07-07 00:24:19 ] |