Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
apel Halinów | 2002-07-18 13:41:35 Prawe przednie kolo podczas hamowania bierze mocniej niż inne
Jam mogę to naprawić APEL [ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2004-02-09 13:55:25 ] |
![]() wit atu plus gdynia | 2002-07-18 14:28:31 przeczysc zaciski,pewnie sie zapiekły, czasami tak się dzieje również gdy ma się stary płyn hamulcowy . wmieniać powinnosię co trzy lata.
[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2004-01-11 17:14:34 ] |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2002-07-18 16:06:56 Należy rozebrać zaciski i wyczyścić oraz je nasmarować (zobaczyć w jakim stanie są tłoczki jak mocno zardzewiałe to wymienić na nowe,oraz gumowe uszczelki), następnie zobaczyć w jakim stanie jest tarcza hamulcowa (czy ma odpowiedni wymiar, może być już za cienka jeżeli tak to wymieniamy na nową), oraz wymieniamy płyn tak jak zaleca instrukcja. Pamiętajmy o dokładnym odpowietrzeniu układu hamulcowego. ![]() SCHILTON |
![]() rdt cinquecento nieruchome Radom | 2002-11-10 13:57:30 A ja dodam ze podobny wypadek widzialem w SC na gwarancji jeszcze byl wiec panowie w ASO zmienili mu caly zacisk (nie za darmo rzecz jasna ) i nadal tak mial. Wiec pojechal od nas jeszcze raz do ASO i znowu wrócil do nas i znowu badan nie podbilismy A wszystko to okazalo sie byc wina zapchanego korektora hamowania |
korzon Częstochowa | 2002-11-10 14:39:18 Chciałem dodać że cos jest chyba z tymi tłoczkami, ponieważ one wcale nie chciały wejść, a gdy odkręciłem odpowietrzniki to weszły ale ledwo ledwo. |
![]() Ireq ford capri Mk2 ford ... kraków | 2002-11-10 21:08:21 ano tak to już jest że parszywe przewody gumowe lubią sie rozwarstwiać w środku i wtedy działają jak wentylki.. ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-11-11 17:01:41 Oczyśc heble. -> warto wiedzieć. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() Admiral Miłośnik FSO Honda CB750, HONDA V ... wieczny malkontent | 2003-01-24 10:14:17 A czy podczas wyminy klocków czyściłeś tłoczki hamulcowe w zaciskach i wymieniałeś ewentualnie uszkodzoną osłonę przeciwkurzową na tłoczku?
Tłoczek dobrze wyczyszczony powinno dać się wepchnąć palcami silnie naciskając. Najczęstszą przyczyną ściągania jest albo: - nieprawidłowe ciśnienie w oponach, - zła geometria zawieszenia np. wybite tuleje gumowe w drążku reakcyjnym, - nierównomierny nacisk tłoczków na klocki spowodowany zapieczeniem lub zanieczyszczeniem tłoczków hamulcowych. - luzy w układzie kierowniczym (przekładnia, wspornik, końcówki) Klocki, szczególnie "lucas" dość szybko się układają (sam na takich jeżdżę mimo zwykłego fiatowskiego układu hamulcowego) w porównaniu do fomar i po 100 km powinny się już dotrzeć. Jeżeli nadal ściąga przy hamowaniu, to polecam sprawdzić powyższe punkty. Zużyta tarcza hamulcowa objawia się przeważnie zwiększonymi znacznie wibracjami na układ kierowniczy a czasem na cały samochód podczas hamowania spowodowanymi przez ich zwichrowanie. Jeżeli jest zużyta znacznie do może po prostu pęknąć a jak do tego dojdą jeszcze zużyte klocki hamulcowe może wypaść tłoczek ![]() Generalnie nie wierzę w gremliny, które siedzą gdzieś i coś psują. ![]() ![]() ![]() Wpadnij na Spot, to pogadamy ![]() Pozdrawiam A D M I R A Ł "ADMOBIL" [ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2003-01-24 10:21:26 ] |
![]() Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2003-01-24 10:49:18
Ja bym właśnie od tego zaczął i profilaktycznie wymienił. Koszt to nie wiecej jak 15zł za komplet na obie strony. |
![]() SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-01-24 11:54:24 30 dyszki za obie strony. Tak mi powiedzieli. Giełda Zerań. |
![]() Wyrwizab (M) x | 2003-01-24 12:05:12 Z mojego doswiadczenia wynika ze zwykle to zawieszenie ma cos wspolnego jesli hamulce byly robione i sciagaja. Co robic z zawieszeniem juz wiesz, ale jest tez jeszcze jedna rzecz wazna - a mianowicie gumowe przewody zbrojone laczace metalowe przewody z zaciskami hamulcow. Potrafia peknac, czasem nawet w srodku w sposob niewidoczny z zewnatrz i pozniej w trakcie hamowania zamiast przekazywac cisnienie na tloczek - wybrzuszaja sie po prostu i na tloczek idzie sporo mniejsze cisnienie no i ten nie hamuje skutecznie. Sposob weryfikacji - popros druga osobe o naciskanie i puszczanie hamulca, dosc wolne. Obserwuj przewody - jesli jest gdzies spuchniety, "wybulony" i w czasie hamowania puchnie tam - jest do wymiany. Wewnetrzne pekniecia tego przewodu powoduja tez dosc czesto utrudnione powracanie tloczka. Sprawdza sie to zas tak - objaw - tloczek nie chce wracac mimo ze byl smarowany, czyszczony itp. - wykrecamy sporo odpowietrznik - jesli teraz tloczek wchodzi lekko zakrecamy odpowietrznik, pompujemy i sprawdzamy. Dalej nie chce wchodzic - cos blokuje przeplyw plynu do pompy. Najczesciej wlasnie ten przewod gumowy, uszkodzenia samej pompy czy przewodow metalowych zgadzaja sie rzadziej. |