| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
OMANBIK WARSZAWA | 2006-06-29 21:21:11 gazownik rozcinal jakies przewody i mierzyl napewno nie byly to przewody bezposrednio polaczone z sonda.
wczesniej pewno bylo ustawione na 1V ale czy nie jest tak ze sonda na 5V to sonda 4 zylowa nawet jesli by bylo ustawione na 5V a sonda by byla 1V to jak to sie ma do komputera jak on to bedzie odbieral??? no i jakim cudem sonda 1V pokazuje napiecie duzo wyzsze tak jak wczesniej napisalem- moze jest jakas uszkodzona??? nie wspomne ze samochod mi chla tyle gazu ok 14l na 100 |
gondoljerzy galant 2,0 LPG / Alm ... Łomża | 2006-06-29 22:18:54
Pewnie jest tak jak pisze Croma1 że w kompie gazowym jest załączona sonda 5V. Taka sonda 5V jest rezystancyjna i dla niej komp sam podaje napięcie przez odpowiedni rezystor. Zmiany rezystancji sondy dają zmiany napięcia na niej. Sonda 1V z kolei jest ogniwem i sama generuje napięcie. Jeśli przy NIEPODŁĄCZONEJ grzałce było 3V, a po WŁĄCZENIU zasilania grzałki spadło do 1,8 to też by było logiczne. Po włączeniu grzałki spadła wewnętrzna rezystancja sondy 1V i pod wpływem zewnętrznego wymuszenia prądem spadło wydzielane na niej napięcie. Fakt że pali dużo też by się zgadzał. 3V dla sondy 5V to odczyt zubożonej mieszanki więc komp gazowy dolewa paliwa. |
OMANBIK WARSZAWA | 2006-06-30 08:50:47 to mi teraz zabiles cwieka
czyli co gazownik powinien cos w kompie gazowym przestawic? a co z kompaem w takim wypadku benzynowym przeciez wczesniej byla sonda 1V i czy nie nest tak jak wczesniej pisalem ze sonda 5V to sonda 4 zylowa?? |
gondoljerzy galant 2,0 LPG / Alm ... Łomża | 2006-06-30 09:01:56 Gazownik musi sprawdzić jaki typ sondy jest ustawiony w kompie gazowym i w razie potrzeby skorygować. Co z kompem benzynowym? Nawet jeśli on przypadkiem dostaje 3V zamiast 1V to nie powinno go to uszkodzić.
Sonda czterożyłowa to po prostu sonda z podgrzewaniem, obojętne czy cyrkonowa 0-1V czy tytanowa 0-5V. |
OMANBIK WARSZAWA | 2006-06-30 11:14:02 ale panowie ja ma 3 zylowa wiec jak to jest???
|
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-06-30 12:04:51 Omanbik 3 żyłowa to też sonda z grzałką tylko, że: 2 żyły grzałka; 1 żyła sygnał, masa do sygnału brana z wydechu.
Podepnij lapka i sprawdź to o czym pisał Croma (czy masz odpowiedni typ sondy ustawiony w sofcie kompa LPG). Kurcze co to za gazownik, który nie wie jak sprawdzić i ustawić typ sondy? |
OMANBIK WARSZAWA | 2006-06-30 14:53:18 wiem ze juz bym tam nie pojechal zalozyc drugi raz gazu a tym bardziej nie polecilbym go ale stalo sie (
chodzi mi o to czysonda na 5V to sonda czterozylowa (czy wystepujasondy czterozylowae na 1V) na 1V to sonda trzyzylowa (czy wystepuja czterozylowe) ze w jednym i drugim przypadku to sondy z grzalka to nie miale nigdy watpliwosci |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-06-30 15:45:34 Ok. mogą być zarówno 1 i 5V sondy 4-ro i 3 żyłowe, podobnie jak jednożyłowe. To zależy od materiału czynnego sondy z którego jest wykonana. |
OMANBIK WARSZAWA | 2006-07-01 21:59:11 dzisiaj troszke pogrzebalem pokombinowalem i mysle ze to wina sondy bo czasami napiecie sie zmienialo 0-1v a czasami wariowal
czy jezeli jest uboga miesznka to czy samochod nie powinien mniej palic jak to jest bo jak juz pisalem moj 15/100km chla juz mnie to nudzi powoli mam dosyc instalacji jeszcze mi przyszlo do glowy ze moze sprzedano mi sonde tytanowa a nie cyrkonowa czy organoleptycznie da sie to stwierdzic??? |
Yagr focus Kraków | 2006-07-04 21:29:10 miałem podobny problem z sondą (orion 1.6 EFI+stefanelli IIgen (niestety )), wymieniałem bo stara boscha padła i wsadziłem uniwersalną NTK. pojechałem na regulacje i gazownik stwierdził że "sonda nie dostaje masy". pociągnął kabelek i niby ma chodzić. ale do 2500 obr pracuje nierówno i nawet trochę szarpie! jakiś niedrogi spec w krakowie? mile widziane sugestie |