Sonda i napiecie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
jaka jest przyczyna ze sonda 1v pokazuje napiecie 3V
myslalem ze ma przebicie do grzalki ale nic z tego po podlaczeniu grzalki napiecie spadlo do ok 1,8V czy jest mozliwe ze to komputer gazowy cos miesza?
moja instalacja to BRC II just
  
 
Jest to możliwe, że komp LPG "dodaje" jakieś lewe napięcie. Ale, ale jak mierzyłeś napięcie na sondzie? Z postu wnioskuję, że masz 4-ro przewodową. Zdarza się, że ECU ma oddzielną masę dla sondy, w takim wypadku napięcie należy mierzyć między dwoma przewodami sondy (masa-sygnał), a nie między karoserią/-aku, a przewodem sygnałowym sondy.
Zdarza się też, że sam ECU ma zwalone wejście sondy i to on podaje lewe napięcie. Znajomy tak miał w poldu plusie.
  
 
podłacze sie...

na benzynie sonda dochodzi do 0.9.... jednak na gazie podchodzi tylko do 0,4 -0.5... instalacja z kompem ... a gazownik nie potrafił (nie da sie??) tak wyregulować żeby chodził podobnie na benzynie i gazie... ustawiał nawet na anlizotorze i nic... cóż to może byc? może komp od gazu?

Orion 1.6 efi 91r.
  
 
Witam.
A gdzie mierzysz napięcie sygnału ze sondy za wpieciem gazu czy przed. bo jeśli za to czy na kompie gazowym nie ma złego doboru sondy lambda. np. 5 voltowa


Cytat:
2006-06-29 14:40:14, OMANBIK pisze:
witam jaka jest przyczyna ze sonda 1v pokazuje napiecie 3V myslalem ze ma przebicie do grzalki ale nic z tego po podlaczeniu grzalki napiecie spadlo do ok 1,8V czy jest mozliwe ze to komputer gazowy cos miesza? moja instalacja to BRC II just

  
 
gazownik rozcinal jakies przewody i mierzyl napewno nie byly to przewody bezposrednio polaczone z sonda.
wczesniej pewno bylo ustawione na 1V ale czy nie jest tak ze sonda na 5V to sonda 4 zylowa
nawet jesli by bylo ustawione na 5V a sonda by byla 1V to jak to sie ma do komputera jak on to bedzie odbieral???
no i jakim cudem sonda 1V pokazuje napiecie duzo wyzsze tak jak wczesniej napisalem- moze jest jakas uszkodzona???
nie wspomne ze samochod mi chla tyle gazu ok 14l na 100
  
 
Cytat:
2006-06-29 14:40:14, OMANBIK pisze:
witam jaka jest przyczyna ze sonda 1v pokazuje napiecie 3V myslalem ze ma przebicie do grzalki ale nic z tego po podlaczeniu grzalki napiecie spadlo do ok 1,8V czy jest mozliwe ze to komputer gazowy cos miesza? moja instalacja to BRC II just



Pewnie jest tak jak pisze Croma1 że w kompie gazowym jest załączona sonda 5V. Taka sonda 5V jest rezystancyjna i dla niej komp sam podaje napięcie przez odpowiedni rezystor. Zmiany rezystancji sondy dają zmiany napięcia na niej. Sonda 1V z kolei jest ogniwem i sama generuje napięcie. Jeśli przy NIEPODŁĄCZONEJ grzałce było 3V, a po WŁĄCZENIU zasilania grzałki spadło do 1,8 to też by było logiczne. Po włączeniu grzałki spadła wewnętrzna rezystancja sondy 1V i pod wpływem zewnętrznego wymuszenia prądem spadło wydzielane na niej napięcie. Fakt że pali dużo też by się zgadzał. 3V dla sondy 5V to odczyt zubożonej mieszanki więc komp gazowy dolewa paliwa.
  
 
to mi teraz zabiles cwieka
czyli co gazownik powinien cos w kompie gazowym przestawic?
a co z kompaem w takim wypadku benzynowym przeciez wczesniej byla sonda 1V
i czy nie nest tak jak wczesniej pisalem ze sonda 5V to sonda 4 zylowa??
  
 
Gazownik musi sprawdzić jaki typ sondy jest ustawiony w kompie gazowym i w razie potrzeby skorygować. Co z kompem benzynowym? Nawet jeśli on przypadkiem dostaje 3V zamiast 1V to nie powinno go to uszkodzić.
Sonda czterożyłowa to po prostu sonda z podgrzewaniem, obojętne czy cyrkonowa 0-1V czy tytanowa 0-5V.
  
 
ale panowie ja ma 3 zylowa wiec jak to jest???
  
 
Omanbik 3 żyłowa to też sonda z grzałką tylko, że: 2 żyły grzałka; 1 żyła sygnał, masa do sygnału brana z wydechu.
Podepnij lapka i sprawdź to o czym pisał Croma (czy masz odpowiedni typ sondy ustawiony w sofcie kompa LPG).
Kurcze co to za gazownik, który nie wie jak sprawdzić i ustawić typ sondy?
  
 
wiem ze juz bym tam nie pojechal zalozyc drugi raz gazu a tym bardziej nie polecilbym go ale stalo sie (

chodzi mi o to czysonda
na 5V to sonda czterozylowa (czy wystepujasondy czterozylowae na 1V)

na 1V to sonda trzyzylowa (czy wystepuja czterozylowe)

ze w jednym i drugim przypadku to sondy z grzalka to nie miale nigdy watpliwosci
  
 
Ok. mogą być zarówno 1 i 5V sondy 4-ro i 3 żyłowe, podobnie jak jednożyłowe. To zależy od materiału czynnego sondy z którego jest wykonana.
  
 
dzisiaj troszke pogrzebalem pokombinowalem i mysle ze to wina sondy bo czasami napiecie sie zmienialo 0-1v a czasami wariowal

czy jezeli jest uboga miesznka to czy samochod nie powinien mniej palic jak to jest bo jak juz pisalem moj 15/100km chla juz mnie to nudzi powoli mam dosyc instalacji
jeszcze mi przyszlo do glowy ze moze sprzedano mi sonde tytanowa a nie cyrkonowa czy organoleptycznie da sie to stwierdzic???

  
 
miałem podobny problem z sondą (orion 1.6 EFI+stefanelli IIgen (niestety )), wymieniałem bo stara boscha padła i wsadziłem uniwersalną NTK. pojechałem na regulacje i gazownik stwierdził że "sonda nie dostaje masy". pociągnął kabelek i niby ma chodzić. ale do 2500 obr pracuje nierówno i nawet trochę szarpie! jakiś niedrogi spec w krakowie? mile widziane sugestie