MotoNews.pl
9 GETZ - ułamana antena - prośba o pomoc (151354/89)
  

GETZ - ułamana antena - prośba o pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam pewien problem, jakiś wandal złamał mi maszt antenowy (inaczej zwany batem), czy ktoś z was miał może podobny problem? Co gorsza maszt ten nie wygląda na wykręcany, a nawet jeśli, to złamał go w takim miejscu, że nie da się tej pozostałości masztu już wyciągnąć, doradźcie mi bardzo was proszę co w tej sytuacji zrobić, antena w ASO z montażem, to pewnie niezły wydatek...

Z góry dzięki za pomoc


[ wiadomość edytowana przez: redips dnia 2006-06-29 21:12:03 ]
  
 
kiedyś znajomemu na myjni ułamali antenę, było to w skodzie, to później właściciel myjni próbował ją przyspawać

[ wiadomość edytowana przez: damian-k dnia 2006-06-29 21:06:38 ]
  
 
Bat jak najbardziej jest wykręcany. A jeśli ułamany jest w takim miejscu że się nie da to trzeba wykręcić całe mocowanie i założyć nowe, ale niekoniecznie oryginalne. Takie anteny dachowe jak mamy w Getzach są popularne i w miarę uniwersalne, więc nie powinno być problemu z dokupieniem pasującej. Nie wiem niestety jak dostać się do śruby mocującej, w niektórych autach ukryta jest pod lampką oświetlenia wnętrza nad lusterkiem wstecznym, ale jak jest w Getzie, czy da się to odkręcić od zewnątrz, czy też trzeba dojść pod podsufitkę... tego nie wiem
  
 
Ja mialem ten problem. Nie moglem za zadne skarby odkrecic anteny przed myjnia no i suszarka jak wracala mi ulamala antene. Moja wina wiec wlasciciel myjni nic mi nie chcial na szczescie spawac. Gwint anteny zostal w uchwycie, wiec mozna by sie bylo zastanowic na proba rozwiercenia, ale dostep niewygodny i sam gwint cienki.
Tak wiec zakupilem uchwyt i antene w ASO (oryginalne) nie pamietam ile ale troche to kosztowalo cos okolo razem 160 PLN (zawsze sam bat mozesz kupic nieorginalny).
A teraz jak to cholerstwo odkrecic.
1. Pociagnac uszczelki w drzwiach zeby moc:
2. zdjac oslony slupkow (uwazaj zeby ci nie popekaly ja robilem w zimie i jedna z oslaon mi pekla - wiec mialem wydatek kolejnych 40 PLN)
3. Pozniej odkrec uchwyt nad drzwiami pasazera (dla pozniejszej wygody)
4. Odkrec oslony przeciw sloneczne
5. Teraz mozesz delikatnie odchylic podsufitke

6. NAJWAZNIEJSZE - zalatw sobie dobry klucz nasadowy tak zeby raczka klucza byla 90 stopni w stosunku do klucza - klucz w ksztalcie litery L - ja mialem mala grzechotke i dzieki temu moglem ja wsunac miedzy dach i podsufitke i jakos odkrecic nakretke. Nie pamietam rozmiaru ale chyna 10.

Uchwyt jest tak zbudowany, ze ma srube wchodzaca w dach i bolec stabilizujacy tez wchodzacy w dach (coby sie uchwyt nie krecil na srubie ).

Tak wiec ta myjnia kosztowala mnie dodatkowe 200 PLN.

Teraz mam przesmarowany gwint anteny i co jakis czas ja odkrecam zeby sie nie zapiekla.

Powodzenia, pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: arturl dnia 2006-07-01 16:34:53 ]
  
 
Dzieki Arturze za wskazówki

Jutro się za to zabiorę, mam nadzieję, że opreacja zakończy się sukcesem

Raz jeszcze dzięki!
  
 
Miałem ten problem jakiś czas temu. Maszt ułamał się przy samym gnieździe.
Zrobiłem to tak:
Przewierciłem centralnie mosiężna pozostałość wiertłem 2mm, następnie wykręciłem ułamną końcówkę za pomoca wykrętaka i dla pewności użyłem gwintownika 5 (taki gwint ma fabryczna antena). Zadziałało OK!
Zamówiony "bat" szedł 3 miesiące z magazynó w Belgii koszt 50 zł. Doraźnie poradziłem sobie stosują odpowiedniej długości prent ze stroikiem od anteny CB (kiedyś się bawiłem) plus koszulka termokurczliwa dla zapewnienia jakotakiego wyglądu. Niestety ogólnie dostępne maszty antenowe 5mm nie pasują - odstają lub świszczą przy większych prędkościach.
Pozdrawiam i powodzenia https://www.motonews.pl/i/t/icon9.gif
https://www.motonews.pl/i/t/icon9.gif