MotoNews.pl
  

Dolewanie oleju przekładniowego. gdzie i ile ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Kupilem sobie olej przekładniowy Ford 75W-90
Slyszalem ze olej sie dolewa, ale na zdrowy rozum lepiej wyplukac calosc z brudu.
Ja dolewam bo olej drogi (40zł/litr)


Pytanie polega na tym jak to zrobic ? gdzie szukac wlewu ? jak sprawdzic poziom, aby dowiedzieć sie czy rzeczywiscie potrzebna jest dolewka ?


Ostatnio na kanale zauważyłem ślady oleju na gumie ochraniającej jeden z chyba (nie pamietam ile) dwoch wychodzących ze skrzyni "wałków", poważne, i co to za miejsce ?
  
 
u mnie tam jest tragedia:/ mokro i wogóle syf.. zbieram się do mechanika niech zobaczy co trzeba wymienic żeby nie ciekło, a olej musze wymienić całkowicie bo dolalem złego:/ ech.. popłyne z $..
  
 
witam, to w takim razie nie chce cie martwic ale cieknie ci przekładnia kierownicza (u mnie jest to samo) i mnie czeka wymiana lub regeneracja. PS nie pytaj w salonie o jej cenę bo możesz sie mocno zdziwić lub przestraszyc, pozdrawiam i powodzenia a wlew masz po lewej stronie silnika stojąc przodem do otwartej maski
  
 
hmm.. teraz to mnie zaskoczyłeś.. czy w przekładni poziom oleju się uzupełnia? jaki tam olej wchodzi.. , wąchałem ten olej i taki hipolowaty.. smród jak hipol co niedawno kupiłem:/
  
 
nie nie to chyba nie o tym drazku mowimy. te dwa ktore wychodza ida rownolegle do podlogi ku tylowi i to w miejscu wyjscia ze skrzyni jest guma na jednym z nich i stamtad cos uchodzi. odziwo na gumie jest miejsce z lejkiem ktoredy to "nadmiar" chyba ma uciekac wiec moze tak ma byc.

p.s. wlew oleju przekladniowego po lewej stronie ?? tam nic nie ma a skyrznie mam po prawej stronie od silnika, z tym ze tez nie moglem sie doszukac gdzie dolac olej ? mam nadieje ze sie nie myle i sa dwa rodzaje oleju przekladniowy i silnikowy, tylko gdzie wlewac ten pierwszy, jak sprawdzic poziom ??
  
 
Czytając ten post trudno się zorientować o co Wam tak naprawdę chodzi.
Jeżeli mówicie o korku wlewu oleju do skrzyni biegów to znajduje się on z przodu i jest jednocześnie korkiem kontrolnym poziomu oleju...poprostu dolewamy oleju aż zacznie jego poziom sięgać dolnej krawędzi otworu.
Jeżeli chodzi o przekładnię kierowniczą to jedyne co z niej może wyciekać to olej do wspomagania( tylko w przypadku przekładni ze wspomaganiem)...w przypadku przekładni bez wspomagania olej z niej napewno nie wycieknie gdyż go tam poprostu nie ma.
Jeżeli na mieszku gumowym od przekładni kierowniczej pojawi Ci się olej to naprawdopodobniej puściło uszczelnienie półosi napędowej( simering) i obracajaca się półoś rozrzuca olej ze skrzyni biegów.
  
 
Cytat:
2006-06-30 16:27:53, Henryk pisze:
Czytając ten post trudno się zorientować o co Wam tak naprawdę chodzi.


jak ze ślepym o kolorach ale faktycznie mało składne te posty


Cytat:
Jeżeli na mieszku gumowym od przekładni kierowniczej pojawi Ci się olej to naprawdopodobniej puściło uszczelnienie półosi napędowej( simering) i obracajaca się półoś rozrzuca olej ze skrzyni biegów.



no to właśnie u mnie tak jest, a wspomagania nie mam.. czy wiesz ile może kosztować wymiana tego? czy bardziej opłaca się dolewać i dolewać tego oleju?
  
 
gdzie sie wlewa?? 2 ga nakretka od spodu z bloku skrzyni biegow,,,od strony ZDERZAKA chyba logiczne