Temperatura powietrza z nawiewów przy klimie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio wpadłem na pomysł sprawdzenia jaką temperaturę ma powietrze wylatujące z nawiewów przy włączonej klimie.
Temperatura zewnętrzna ok.32 stopni.
Jechałem ok.20km-10km równa jazda, 10km co chwila stop.
i tak:
przy obiegu zewnętrznym poczas jazdy leciało ok. 1,5 stopnia, na postojach temperatura wzrastała do ok.3,5 stopnia,
przy zamkniętym obiegu kolejno -1 stopień i 1,5 stopnia na postojach.
Jako ciekawostka: w Corolce ojca (2003, 1,4 klima manualna) powietrze ma stałą temperaturę 10 stopni.Jeżeli temperatura powietrza spadnie do 9 stopni klima wyłącza się, po czym po chwili automatycznie załącza się.
Ma jakiś czujnik czy co?
No ale w esperaku wchodzi 830 czynnika i są 2 wentylatory, a w rolce 420 i tylko jeden.
  
 
Do mojego 1.8 nabili w tym tygodniu 750 czynnika(na błotniku pisze 720+-20).Coś dużo go jest u ciebie,bo chyba cały uklad się nie powinien różnic
  
 
Cytat:
2006-06-30 23:58:51, leszek_espero pisze:
Do mojego 1.8 nabili w tym tygodniu 750 czynnika(na błotniku pisze 720+-20).Coś dużo go jest u ciebie,bo chyba cały uklad się nie powinien różnic


Na mojej jest 730+-20.Ale nabili mi 830 bo:"automata nie przeciążysz tak,żeby klimę wyłączyło".
I faktycznie przy załączonej klimie zmienia się (na niekorzyść) algorytm zmiany biegów.Z pospiesznego ślimaka robi się osobowy ślimak
  
 
Króliczku - coś masz nie tak. U mnie, jak depnę (jeszcze przed kick down) odłącza klimę. Wiem bo mi czasem sprzęgło klimy przy odłączeniu/załaczeniu zgrzyta - to słyszę. Tak więc u mnie nie czuć jakoś silninie spadku mocy na kolach przy klimie. Zmiana biegów jest taka sama. Za to mam wrażenie, że spalanie wzrasta dość istotnie.


[ wiadomość edytowana przez: Navi dnia 2006-07-01 13:39:41 ]
  
 
Cytat:
2006-07-01 00:21:46, JaRabbit pisze:
Na mojej jest 730+-20.Ale nabili mi 830 bo:"automata nie przeciążysz tak,żeby klimę wyłączyło". I faktycznie przy załączonej klimie zmienia się (na niekorzyść) algorytm zmiany biegów.Z pospiesznego ślimaka robi się osobowy ślimak


Oczywiście pomyłka-na błotniku w moim złomie tez jest 730+-20
  
 
Przy prawidłowo działającej klimie temperatura powietrza przy kratkach nawiewu powinna wynosic od 8-10 stopni
Klima ma chłodzić, a nie mrozić - może to być spowodowane przepełnieniem układu... To nie jest zdrowe dla sprężarki
  
 
Cytat:
2006-07-01 13:38:58, Navi pisze:
Króliczku - coś masz nie tak. U mnie, jak depnę (jeszcze przed kick down) odłącza klimę. Wiem bo mi czasem sprzęgło klimy przy odłączeniu/załaczeniu zgrzyta - to słyszę. Tak więc u mnie nie czuć jakoś silninie spadku mocy na kolach przy klimie. Zmiana biegów jest taka sama. Za to mam wrażenie, że spalanie wzrasta dość istotnie. [ wiadomość edytowana przez: Navi dnia 2006-07-01 13:39:41 ]


Faktycznie wzrasta.U mnie do jakiś 13,5 elpegów. Ale jest tak: to jest twój pierwszy automat,mój zresztą też.To może inni "automatycy" się wypowiedzą. A zresztą, to jest koreański samochód-każdy ma swoją własną osobowość . i w każdym może być inaczej-chociaż nie powinno


[ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2006-07-01 16:22:32 ]
  
 
Cytat:
2006-07-01 16:18:56, JaRabbit pisze:
Faktycznie wzrasta.U mnie do jakiś 13,5 elpegów. Ale jest tak: to jest twój pierwszy automat,mój zresztą też.To może inni "automatycy" się wypowiedzą. A zresztą, to jest koreański samochód-każdy ma swoją własną osobowość . i w każdym może być inaczej-chociaż nie powinno [ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2006-07-01 16:22:32 ]


AFAIK, zasada jest we wszystkich samochodach (nie tylko w espero / automatach) odłaczanie klimy przy mocnym dodaniu gazu ze względów bezpieczeństwa (może nie dotyczy to ciężarówek które maja od 400 do 500 KM)
  
 
hm - no właśnie u mnie też raczej nie wyłącza klimy i kiedy działa auto zbiera się wyraźnie wolniej - może jeszcze za mało pociskam, nic sprawdzę wkrótce.
  
 
No to dodam swoje 3 grosze.

Ja jak wlanczam klime w czasie jazdy to tak samo czuje jak zaczyna sie slimaczyc jest znaczny spadek mocy.

A co do temperaturki to jak ostatnio nabili mi po reklamacji to mialem tak wlasnie miedzy 8 a 10 stopni z 34 jak sprawdzili.


CZytajac ze tez macie taki spadek przy wlaczeniu klimy to juz sie uspokoilem chyba ze to jest nie normalne ??
  
 
Sprężarka w espero jest tak skonstruowana, że stawia silnikowi największy opór zaraz po włączeniu klimatyzacji. Musi ona bowiem wytworzyć wówczas wysokie ciśnienie w układzie. Gdy po stronie tłocznej sprężarki ciśnienie wzrasta, specjalny miech i dźwignia zmniejsza skok tłoków sprężarki, tym samym jej wydajność się zmniejsza, jednocześnie zmniejszają się opory w obracaniu wałka sprężarki.
Dlatego kierowca ma subiektywne odczucia o bardzo znacznym spadku mocy silnika po włączeniu klimy.

To mówiłem ja, teoretyczny posiadacz klimatyzacji


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2006-07-13 09:54:32 ]
  
 
Pomyślmy może jak metodą domową dokoptować sobie układ na wzor klimatronika, napewno by to podniosło standard uzytkowania klimy . Tak wracając do waszego tematu to Esperaki mają bardzo wydajną spreżarke, lecz niestety sprzegiełko lubi dość czesto zawodzic. Koszt naprawy około 100zł
  
 
Ale czymże jest spadek mocy do błogiego chlodu ktory owiewa nasze ciała i daje świadomość zagrożenia na drodze. Nie trzeba ciagle cisnąć tego biednego esperaka zeby uzyskać te fabryczne 12s, nie oszukujmy sie gdybysmy chcieli to kupilibysmy sobie honde z 90roku, ktrora w 8.5s do setki wali, za te same pieniadze. A wiec chłodźmy sie i cieszmy tym co mamy.
Wiwat Espero!!!