Szersze na tył... wolno tak ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy jest jakis problem z zakładaniem szerszej opony na tył ?? Mam na przodzie 185/65 a z tyłu pojawily by sie 195....

a moze lepiej odwrotnie ??
a moze tak nie wolno ( przepisy ) ??

  
 
Cytat:
2006-07-01 08:43:25, Pawelek-L pisze:
a moze tak nie wolno ( przepisy ) ??



Jakby tak było to z 80% ciężarówek musiałoby wypaść z dróg.
  
 
Wolno... Ale z praktycznaego punktu widzenia większy sens (pomijam kwestie wizualne) miałoby założenie odwrotnie. Koła przednie przenoszą na asfalt napęd i 80% siły hamowania. Więc przydała by się im większa powierzchnia. Tylko może to trochę nie teges wyglądać.
  
 
Cytat:
2006-07-01 13:42:28, Navi pisze:
Tylko może to trochę nie teges wyglądać.



Jak traktor jadący do tyłu
  
 
Cytat:
Navi pisze:
Wolno... Ale z praktycznaego punktu widzenia większy sens (pomijam kwestie wizualne) miałoby założenie odwrotnie. Koła przednie przenoszą na asfalt napęd i 80% siły hamowania. Więc przydała by się im większa powierzchnia. Tylko może to trochę nie teges wyglądać.



Powierzchnia hamująca czy szersza czy węższa nie robi istotnej różnicy w hamowaniu.
Istotna jest tylko siła nacisku i rodzaj pwoierzchni trących czyli współczynnik tarcia.
  
 
Cytat:
2006-07-05 17:09:28, Dariusz pisze:
Powierzchnia hamująca czy szersza czy węższa nie robi istotnej różnicy w hamowaniu. Istotna jest tylko siła nacisku i rodzaj pwoierzchni trących czyli współczynnik tarcia....


...* powierzchnia
Upary jestem i mnie nie przekonasz.


[ wiadomość edytowana przez: Navi dnia 2006-07-05 22:03:53 ]
  
 
Cytat:
2006-07-01 08:43:25, Pawelek-L pisze:
czy jest jakis problem z zakładaniem szerszej opony na tył ?? Mam na przodzie 185/65 a z tyłu pojawily by sie 195.... a moze lepiej odwrotnie ?? a moze tak nie wolno ( przepisy ) ??



Zakładaj śmiało
Szersze lepiej na tył
Ja mam wsztstkie 195/50/15 i nie obciera wogóle
  
 
Cytat:
2006-07-05 22:25:58, krzychu_ch pisze:
Ja mam wsztstkie 195/50/15 i nie obciera wogóle


....za to jeździ jak taczka, chciałoby sie powiedzieć. A poza tym jak ma ocierać jak są to mniejsze koła niz oryginalne (mówie o wysokości)
  
 
w newtonowski modelu tarcia powierzchnia nie ma znaczenia, znaczenie ma nacisk.. ale tarcie guma-asfalt podlega pod inny model , w którym tarcie ma znaczenie... im większa powierzchnia tym lepiej... teoretycznie...
bo w momencie , gdy pojawia się woda, błoto snieg lub inny syf pomiędzy kołem a drogą, na szerokiej oponie nie ma wystarczającego nacisku żeby wypchnąć to spod opony, właśnie dlatego zaleca , sie żeby zimówki były o rozmiar węższe niż letnie... opony rajdowe na śnieg czy błoto też są węższe niż na suchy asfalt...
znamienitym przykładme jest seicento, czy inne tego typu małe badziewie, popytajcie ludzi , którzy je sobie stuningowali zakładając opony 185 czy 195, na suchym przyczepność piękna , ale jak popada deszcz jadą jak po gównie...
a jeśli chodzi o różne opony, to przepis mówi tylko , że na jednej osi muszą być identyczne...