MotoNews.pl
  

Urwana łapa sprzęgła

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Urwała mi sie łapa sprzęgla (ujeb....a..ł...a sie całkowicie i lezy obok )I teraz tak
-chciałem ja rozwiercić i wspawać w miejsce gdzie była bez wyjmowania skrzyni. Prosze napisac czy ktos tak robił i jaka gwarancja ze na swiatłach sie nie urwie ponownie. Jaki luz zostawić pomiedzy wysprzeglikiem przed spawaniem?
-czy dam rade wymienić łape mając dekiel pod skrzynia biegów bez jej wyjmowania. Jak ta łapa jest mocowana.
Jestem ZDESPEROWANY prosze o pomoc.
P.S
Najpierw wtrysk szlag trafił teraz to oj jakiś pechowy jestem
Pozdrawiam
  
 
Bez sensu nie wiem jak jest w daewoo (nie mialem okazji tego rozbierac) ale w oplu os lapy byla lozyskowana w plastikowych tulejkach - przy spawaniu tulejki poplyna i dostaniesz duuze luzy na sprzegle
  
 
Witam.
W czerwcu miałem tak samo. Wspawanie jest praktycznie niemożliwe z tego powodu, że nie trafisz z prawidłowym położeniem. Trzeba wymienić niestety.
Kobar
  
 
Wiem wiem nici ze spawania, ale zrobiłem tak odkręciłem dolny dekiel pod skrzynia biegów i wszystko jest na wierzchu jedyny problem jaki jest przy wymianie łapy sprzegła przez ten dolny dekiel to to ze śruba któa trzyma łape (przestrzelona przez widełki i wpust w łapie) nie da sie wykrecic do końca ponieważ zaczyna zaczepiać o docisk sprzegła. Jeżeli żółci ludzie zrobili by ta srubę w drugiej pozycji to łape sprzegłą bez problemu można by było wymienić bez wyjmowania skrzyni biegów, a tak nic mi nie pozostało tylko wyjęcie skrzyni bądz odsuniecie na kilka centrymetrów od silnika (tylko nie wiem czy da sie ja tak rozsunąć) (musze oddać do warsztatu).
Ktoś napisał że wymieniał całe sprzegło przez ten dekiel od spodu (bez wyjmowania skrzyni z auta) ciekawe jak on to zrobił .Wydaje mi sie ze te dekielki są tylko po to aby podejrzeć w jakim stanie jest nasze sprzegło i to tyle. Więć Ci co nie maja tych dekielków (podobno nie wszystkie espero maja te dolne dekle) nic nie stracili. Przez dekiel nie da sie wykonać ZADNEJ naprawy sprzęgła. Nie ma takiej fizycznej możliwości.
Więc tak robocizna około 200 PLN + łapa sprzęgła 29 PLN
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-07-04 20:52:30, Gathor pisze:
..............Więc tak robocizna około 200 PLN + łapa sprzęgła 29 PLN Pozdrawiam



To ciesz się że nie mieszkasz tu gdzie ja bo zapłaciłbyś 960 PLN ! i to bez wymiany docisku, sama łapa, tarcza , łorzysko oporowe , uszczelniacze półosi i robocizna 400zł.
Mniej więcej trzy miesiące temu też mi się urwała ta łapa (drugi raz). Pech chciał że w mojej okolicy nie ma żadnych normalnych warsztatów samochodowych tylko najdroższy w Polsce SHELL albo trzy serwisy daewoo w których brakuje podstawowych części.
  
 
Ten dekiel służy właśnie do wymiany sprzęgła i wcale nie trzeba odsuwać skrzyni biegów. Niestety występuje tylko w 2.0 i 1.8 a nie ma go w 1.5. Wymiana sprzęgła przez ten dekiel jest dość prosta i zajmuje ok 1/2 godzinki.
  
 
Cytat:
2006-07-05 10:28:52, Adamo8 pisze:
Ten dekiel służy właśnie do wymiany sprzęgła i wcale nie trzeba odsuwać skrzyni biegów. Niestety występuje tylko w 2.0 i 1.8 a nie ma go w 1.5. Wymiana sprzęgła przez ten dekiel jest dość prosta i zajmuje ok 1/2 godzinki.


Dekiel w 1,5 też wystepuje tylko jak wyjąć tarcze i docisk przez niego? Może Chuck Noris potrafi. W 1,5 nie ma możliwości wymiany sprzegła przez ten dekiel !!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
Witam.
sam prywatnie wymieniałem tarcze,docisk,,lozysko i ta lape wlasnie przez ten dekielek
Zeby to zrobic potrzebne sa specjalne 'spinki' do docisku (narzedzie servisowe) , ja je sobie dorobiłem metoda prób i błedów,cała operacja trwa do 2 h.
mam 1,5 i wlasnie ten dekielek
  
 
SILAN, a mógłbyś siępodzielić jakimś rysunkiem technicznym tych spinek ????
Aby każdy potrzebujący mógł sobie je we własnym zakresie dorobić
  
 
Sinki (potrzebne sa 3 szt.) zrobiłem z kawałka blachy 5mm ,wymiary okolo 15/15mm,blacha musi byc w miare twarda poniewaz docisk ma swoja siłe i po prostu moze rozgiąć.Scianki tej spinki maja miec po okolo 3mm.
Jesli je mamy , wałek jest wyjety przez boczny dekiel skrzyni biegow,docisk ma odkrecone wszystkie 6 srub to dociskamy docisk do tarczy np.łyżką do kół i zakładamy spinke(spinamy docisk z tarcza sprzeglowa) , nastepnie razem z ta spinka przekrecamy docisk o okolo 1/3 obrotu i powtarzamy operacje i po załozeniu ostatniej spinki musimy uwazac poniewaz docisk na bank spadnie nam na głowe
  
 
Silan, problem jest w tym, że Espero nie ma bocznej klapki w skrzyni, przez którą można odkręcić i wyjąć wałek sprzęgłowy. Chciałem tak zrobić i musiałem wyjąć skrzynię, oczywiście oddałem auto do warsztatu.
Kobar
  
 
Cytat:
2006-07-06 21:57:11, kobar pisze:
Silan, problem jest w tym, że Espero nie ma bocznej klapki w skrzyni, przez którą można odkręcić i wyjąć wałek sprzęgłowy. Chciałem tak zrobić i musiałem wyjąć skrzynię, oczywiście oddałem auto do warsztatu. Kobar


Nie ma bocznej klapki, bo ma z "tyłu" skrzybni biegów. Musimy jeszcze wyjąć "sieger" i to ostrożnie i zrobić sobie "wyciągacz" do wałka sprzęgłowego, tam jak pamiętam jest gwint fi7. Spinki do docisku dobrze sobie dorobić, ale można obejść się bez nich, montówka czyni cuda.
W moim 1.5 z roku 97 nie ma klapy pod skrzynią i możliwości wysunięcia wałka, więc może być z tym różnie. Wymieniałem sprzęgło w ten sposób w 2.0 i 1.8, ale nie wiem czy wszystkie tak mają.
  
 
Cytat:
Wymieniałem sprzęgło w ten sposób w 2.0 i 1.8, ale nie wiem czy wszystkie tak mają.



nie wszystkie ja mam np. 1.8 l bez dekielka !!
  
 
Jak widać do części Espero koreańce do części aut pakowali orginalne skrzynie Opla i one mają możliwość wymiany sprzęgła bez demontarzu skrzyni biegów.
Wyjaśnię może o jaki "dekiel" chodzi bo może nie wszyscy wiedzą. W skrzyniech biegów Opla część obudowy sprzęgła (od spodu samochodu) jest wycięta i zabezpieczona blaszaną odkręcaną pokrywką. Inne skrzynie mają "pełną" obudowę sprzęgła i tam nie ma możliwości prostej wymiany sprzęgła. Charakterystyczne w skrzyniach opla jest to że patrząc na skrzynię od strony przedniego lewego koła na obudowie skrzyni jest charakterystyczna duża "zaślepka" w postaci wkręcanego dużego korka na klucz i pod nim jest "sieger" i gwintowany otwór na śróbę M7.