MotoNews.pl
  

Jak przerobić sekwencję na FULL GROUP?? OMVL

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć.
Mam założoną do Opla instalację gazową Dream XXIN na 6 cylindrów.
Niestety system wtrysku benzyny działa jako półsekwencja 3 na 3.

No i tej instalacji niema mozliwości dostroić.

Moje pytanie jest takie:
Co trzeba zmienić w tej instalacji aby uzyskać z niej instalację Full Group?

Czy tylko sam sterownik? A może tylko wgrać inny program i odrazu będzie to full group?

Bardzo liczę na pomoc kogokolwiek bo od 2 lat jeżdżę i raczej niszczę silnik tą instalacją.
Jeżeli nic nie będzie się dało zrobic to zostanie mi tylko wymontować ją i zapomniec o gazie.
  
 
Jeżeli masz wtrysk benzyny w pół-sekwencji , to po co chcesz przerabiać to na full-group , przecież to też nie będzie działać poprawnie ! W pół-sekwencji , u Ciebie 3 wtryskiwacze podają jednakowa dawkę paliwa , na przemian z 2 trójką wtryskiwaczy , a we wtrysku ful-group to wszystkie 6 wtryskiwaczy podaje paliwo jednocześnie , więc to są inne rodzaje wtrysku paliwa !

Aby poprawnie działa instalacja LPG potrzebny jest do tego komputer który będzie obsługiwał pół-sekwencje , nie wiem czy twój ma takie możliwości , bo nie mogłem znaleźć jeszcze jego opisu ! Jedyne co Ci mogę powiedzieć to na pewno obsługują to komputery KME-Diego lub STAG-200 i STAG-300 , problem polega na tym że musisz wiedzieć jakie masz czasy wtrysku benzyny bo wtedy trzeba dobrać odpowiednie wtryskiwacze i komputer !

[ wiadomość edytowana przez: mysliwy dnia 2006-07-08 17:35:49 ]
  
 
Nie jestem do końca utwierdzony, że "półsekwencja" i wtrysk z podziałem na grupy (opel motronik 1.5) to jedno i to samo . Więc jak nazwać wtrysk deawo , który podobno do pewnej wartości obrotów jest podobny do podziału na grupy, a powyżej to sekwencja. Czy może to właśnie JEST półSEKWENCJA??? cO Wy na to ?????? Nigdzie w opisach wtrysku z podziałem na grupy nie natknąłem się na określenie POŁSEKWENCJA . Prawie sekwencja , prawie.... he he he ...
  
 
Przyjęło się że jak auto jest na wielopunktowym wtrysku to już ma sekwencyjny wtrysk paliwa , ale nie do końca jest to prawda ! Wszystko wychodzi podczas instalacji LPG IV generacji czyli sekwencyjnego wtrysku gazu i zaczynają się problemy z instalacją ! Niektórzy instalatorzy po prostu zakładają standardowe instalacje do wtrysku sekwencyjnego , a potem są problemy z poprawnym wyregulowaniem instalacji . Ważne jest , aby instalator wiedział o tym że w tym aucie nie ma pełnej sekwencji i trzeba zastosować inne szybsze wtryskiwacze i lepszy komputer gazowy . Różnica polega na tym że na sekwencyjnym wtrysku paliwa czasy w trysku benzyny na wolnych obrotach są na poziomie na ogół powyżej 3ms , natomiast na pół-sekwencyjnym te czasy mają już tylko 2ms a na full-group pewno jeszcze krótsze. Instalator zakładający nam standardową instalacje sekwencyjną LPG na ogół montuje nam wtryskiwacze które pracują na z czasami dostępu powyżej 3ms na ogół 3.5ms co jest dobre tylko dla sekwencyjnego wtrysku paliwa , a dla trysku paliwa pół-sekwencyjnego te czasy trysku wtryskiwaczy powinny być poniżej 3ms , a dla full-group może jeszcze krótsze , wystarczy wszystko to sprawdzić przed instalacja LPG , odczytując czasy wtrysku paliwa i korzystając z prostego równania obliczyć czas wtrysku wtryskiwaczy gazowych :

Czas wtrysku benzyny razy przyjęty mnożnik różnicy czasu wtrysku gazu 1.4 równa się czas wtrysku gazu .

sekwencja - 3ms x 1.4 = 4,2ms

pół-sekwencja - 2ms x 1.4 = 2,8ms

Podane przez mnie wszystkie czasy wtrysku benzyny są tylko przykładami może się zdarzyć ze czasy na pół-sekwencji mogą być około lub powyżej 3ms i wtedy zwykłe instalacje sobie z tym poradzą .

Co do Daewoo to mogę tylko powiedzieć ze sam jestem posiadaczem Lanosa który posiada wtrysk pół-sekwencyjny , nie wiem jak inne ale na pewno podobnie bo na ogół to te same silniki i niema czegoś takiego ze auto ma na jakiś obrotach sekwencje a na jakiś nie , może mieć tylko jeden rodzaj wtrysku paliwa !

Co do sekwencji w daewoo poczytaj TU jak się zarejestrujesz , szczególnie w Lanos-ie , zobacz jeszcze co pisze w opisach komputerów gazowych które podałem powyżej !

[ wiadomość edytowana przez: mysliwy dnia 2006-07-09 07:45:17 ]
  
 
Witam, ktoś tutaj na tym forum pisał o systemie wtrysku DEAWOO, że nie wszyscy gazownicy kumają o co chodzi, bo dziwny jest. A w przypadku wtrysku sekwencyjnego (prawdziwego), to pracuje on jak wtrysk grupowy w pewnych warunkach tj. w fazie rozruczowej silniczka
rozruchowej miało być he he he

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2006-07-09 12:13:02 ]
  
 
W daewoo jest półsekwencja czyli wtrysk 2 na 2 :




Cytat:
Może to raczej kwestia nazewnictwa (silnik 4 cylidrowy):

1. fullgroup - cztery wtryski lejące jednocześnie

2. półsekwencja - sterowanie po 2 parami - leją 2 wtryski niezależnie w którym z nich potrzeba mieszanki

3. sekwencja - sterowanie pojedynczymi wtryskami tak, aby wtryskiwacz sikał ten który potrzeba.

Pytanie jak nazwać pkt. 2, bo na pewno jest to coś innego niż pkt. 3.
Najczęściej jest to nazywane półsekwencją, bo nie jest to jeszcze pełna sekwencja, a już nie jest fullgroup.



Mówiłem ze nie ma czegoś takiego jak rożne rodzaje wtrysku paliwa na jakiś obrotach lub w fazie rozruchowej , zawsze jest tylko jeden , chyba że mamy 2 silniki i 2 komputery w samochodzie !
  
 
Tak tak , mówiłeś.... Nie upieram się przy tym daewo, bo przytoczyłem to zlektóry forum. Natomiast co do reszty, to żebyś się nie zdziwił. W książkach które posiadam nie natknąłem się na nieprawidłowe (i kretyńskie) określenie PÓLEKWENCJA. Jest to wtrysk z podziałem na grupy, np 2-2 lub 3-2. Co do fazy rozruchowej , to zależnie od systemu wtrysku. W starych układach wryskiwacz rozruchowy, lub tak jak napisałem wcześniej.
Termin FULL GROUP tak bardziej pasuje do systemów wtrysku ciągłego, ale tu muszę zgłębić bardziej temat
Na pewno to kwestia nazewnictwa
  
 
"... w czasie rozruchu centralka sterująca wysyła sygnał wtrysku paliwa do wszystkich wtryskiwaczy równocześnie PEŁNY WTRYSK GRUPOWY następnie rozpoznaje znak odniesienia z czujnika fazy i dokonuje przełączenia na normalny SEKWENCYJNY WTRYSK FAZOWY...." motronik M 2.10 M.P.I.

Jak widzisz nie potrzeba dwóch oddzielnych komputerów....