95 a 98

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak to jest z ta benzyna, slyszalem ze gdy sie zaleje 98 to sie wiecej przejedzie niz na 95? Czy poprostu jest czystrza?
  
 
98 zawiera wiecej "benzyny w benzynie" i powinienes wiecej drogi przejechac. U mnie z magnetyzerami sie to nie sprawdza i lepsze wyniki mam na 95.

Przyjmij te liczby jako wyraz procentowej zawartosci benzyny w danej objetosci plynu.
  
 
Witam
Ja swego czasu kiedy była promocja w Orlenie i 98 była w cenie 95 tankowałem 98. Jeśli chodzi o ilość przejechanych kilometrów zbytniej różnicy nie odczułem, za to była różnica jeśli chodzi o kulturę pracy silnika po prostu równiej chodził i lepiej się "zbierał" i to by było na tyle.
  
 
(z własnych doświadczeń) różnica w osiągach na zdrowym silniku (elastyczność 60 - 100 i 80 - 120 oraz Vmax )na korzyść 98 wynosi ~3 %. Moim zdaniem szkoda kasy.
  
 
Paru znajomych testowalo jazde na 98 i kazdemu wychodzilo inaczej.Niektorzy przejezdzali wiecej a niektorzy tyle samo co na 95.Zalezy to od stacji od auta itd.
  
 
Jak dla mnie to wielkiej różnicy w jeździe nie ma, ale ponoć czasem warto zalać 98 bo czyści układ z syfu.
  
 
No wlasnie, tak patrze ze opinie jak wszedzie sa podzielone na ten temat. Z moich doswiadczen zauwazylem jedynie ze samochod jeszcze lepiej chodzi... a co do czyszczenia ukladu to jest taki preparat na stacjach chyba firmy STP jesli sie nie myle ;p Czysci caly uklad wraz z wtryskiwaczami Stosuje sie buteleczke na caly bak i powtarza sie zabieg co 5tys km i tak trzy razy trzeba ;p Ja juz zrobilem tak dwa razy i naprawde odczulem roznice.
  
 
Zgadza się, tylko że na tym płynie nie jest napisane że prócz wtrysków układu czyści tez zbiornik co powoduje odpadanie syfu ze ścianek i właściwie zanieczyszczenie teko układu.
  
 
co do zanieczyszczenia z baku to po to są filtry paliwa żeby brud wyłapać. Ponadto do układu paliwowego wystarczy założyć dodatkowy filtr paliwa przed filterm głównym i większość syfu zostanie odseparowana już na wejściu.
  
 
na forum centomania.pl juz taki problem byl poruszany.
Nie chce mi sie w tej chwili szukac, ale wnioski były takie (poparte wieloma textami z prasy, testow swiatowych):
- na 98 wiecej km sie nie przejedzie bo ma mniejsza kalorycznosc
- 98 zapewnia lepszakulture pracy ale tylko w samochodach wyposazonych w czujnik spalania stukowego (?) - ciekawe czy ACC ma taki?

Ostatnio wlalem na Shell ich v-power 95 i ... tak zmulonego ACCenta dawno nie widzialem - tej firmie juz dziekuje...
W drodze powrotnej z Gnizna zatankowalem na stacji Rafinerii Gdanskiej (pb95) i przezylem szok (pozytywny). Samochod zbiral sie rewelacyjnie, spalil ok. 10-15% mniej paliwa niz shell'a!
Niestety we Wroclawiu nie ma stacji RG

Pozdrawiam
JR