POMOCY! Uk³ad ch³odzenia...

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Mam problem z wyrzucaniem p³ynu (teraz wody) oraz grzaniem sie silnika. Zaczê³o sie po naprawie ch³odnicy. Teraz p³yn po zgaszeniu silnika wrze a jak odkrêce korek to mi go wyrzuca... W czasie jazdy gdy mi tylko temperaturka troche podskoczy (kreska dalej ale nie na czerwonym) to p³yn mi wyskoczy w czasie jazdy... Olej koloru nie zmieni³, pary nie widze z rury, mocy nie straci³... Termostat przed napraw± ch³odnicy dzia³a³ bez zarzutu a wszystkie przewody gumowe sa gor±ce... Mam wode zamiast p³ynu. Kto¶ pomo¿e?
  
 
A sk±d wzi±³ siê pomys³ wlewania wody zamiast p³ynu?
Spu¶æ wodê, wlej dobry p³yn ch³odniczy i prawid³owo odpowietrz uk³ad, problem powinien znikn±æ.
  
 
wod± to jedyne co to powiniene¶ przep³ukaæ uk³ad!
  
 
zlej wode i wlej p³yn temperatura wrzenia wody jest ni¿sza od p³ynu o oko³o 30st. na plyn wydasz do 50zeta a jak pojdzie ci uszczelka to pare stów. po zalaniu odpowietrz i nie nalewaj za duzo plynu -nalewalem do polowy wyrownawczego to mialem klopoty teraz uzupelniam minimalnie ponad "rurke" u do³u. Druga sprawa to nie odkrecaj korka na goracym silniku bo to jest uk³ad zamkniety i zawsze ci wywali
  
 
Temperatua wrzenia to tylko jeden z problemów wody w uk³adzie ch³odz±cym. Niezwykle wa¿n± cech± dobrych p³ynów ch³odniczych jest odporno¶æ na kawitacjê, oraz w³a¶ciwo¶ci chemiczne. Aby przybli¿yæ problematykê, polecam lekturê tematu na przyk³adzie p³ynu Orlen Qual

W³a¶ciwo¶ci p³ynu do ch³odnic Qal

Korzy¶ci

Oczywi¶cie Orlen Qual nie jest jedynym polskim dobrym p³ynem ch³odniczym. Polecam równie¿ Boryszew Borygo Alu oraz Organika Supreme Glyco -37. Reszta polskich p³ynów jest dobra do ciê¿arówek, nie do BMW. Celowo nie wymieniam tu produktów zagranicznych, gdy¿ polskie s± równie dobre.
  
 
Cytat:
ale nie na czerwonym) to p³yn mi wyskoczy w czasie jazdy... Olej koloru nie zmieni³, pary nie widze z rury, mocy nie straci³... Termostat przed napraw± ch³odnicy dzia³a³ bez zarzutu a wszystkie przewody gumowe sa gor±ce... Mam wode zamiast p³ynu. Kto¶ pomo¿e?



Sprawd¼ korek. Ja kiedy¶ w e30 zmieni³em nawet uszczelkê pod g³owic±. Okaza³o siê, ¿e w korku by³ jaki¶ paproch, i zaworek zwrotny nie zamyka³ siê.

pozdr
Mariusz
Mondeo