MotoNews.pl
  

Citroen C5 2.0 automatic - jaka instalacja sekwencyjna LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam okazję kupić firmowego C5 kombi automata z niewielkim przebiegiem, silnik 2.0 16V 136KM .
Moje obawy biorą się z tego że to auto ma cyfrową i skomplikowaną instalację elektryczną z tzw szyną CAN, po każdej ingerencji w instalację trzeba coś tam programować
np. instalację do haka holowniczego można zrobić tylko na firmowych wiązkach i potem "powiedzieć" kompowi że ma hak
Jaką instalację LPG można założyć aby była BEZSTRESOWA dla mnie i dla auta, zależy mi też na wysokiej kulturze montażu a nie na tzw "rzeźbie". Kolejne obawy mam z powodu automatycznej, elektronicznie sterowanej skrzyni która jest także sterowana od silnika i jeśli instalka LPG zrobi mi bałagan w elektryce to mogą być problemy ze skrzynią?
A może w ogóle LPG w tym aucie to porażka i branie sobie tylko problemów na głowę ?? obawiam sie zeby instalacja (czy raczej instalatorzy) nie popsuła mi auta w ktorym jest pełno elektroniki wiec chciałbym aby wszystko było FULL PROFI
czy jest to możliwe ?
pozdrawiam
Andrzej
  
 
CAN może nie pozwolić wszczepić protezy jaką jest gaz, skrzynie nie robią problemów. Pewnie lepiej byłoby pozostawić takie auto jako benzynowe, ale może ktoś ma większą wiedzę i praktykę przedewszystkim.....
  
 
To jest bardzo wredne auto nie wiem czy możliwe jest zainstalowanie LPG. Oczywiście znajdą się rzeźbiarze ale uważaj bo możesz narobić sobie kłopotu, zresztą sam już o tym wspomniałeś.

Z tego co wiem jedną z podstawowych przeszkód ale nie jedynych jest komputer pokładowy, który odlicza km. Jadąc na gazie beny nie ubywa i z czasem komp blokuje samochód. Nie wiem jak teraz może wymyślono jakiś patent (emulator) ale znam trzy warsztaty renomowane, które musiały zdjąć LPG z tego modelu.