Czy po wymianie... robic zbieznosc??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy po wymianie łączników stabilizatora, tulejek wahaczy, osłony przegubu i tarcz hamulcowych robic zbieznosc?? mowa o essim 1.6 HB z '91r
jeden mechanior powiedzial ze tak a drugi ze nie wiec juz nie wiem

[ wiadomość edytowana przez: Pawlik dnia 2006-07-12 18:16:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: Pawlik dnia 2006-07-12 18:16:34 ]
  
 
Jeśli nie robiłeś korekty zbierzności na rozwalonych tulejach wahacza to ponowna kontrola i korekta po wymianie nie jest konieczna. Wymiana tuleji na nowe powoduje powrót auta do pierwotnej geometrii, a wymiana łącznika stabilizatora nie wpływa na zmianę geometrii. Tak wiec moim zdaniem - zbędny wydatek.
  
 
Nie zminia to jednak faktu, że raz na jakiś czas warto. Ja robię bez względu na wszystko raz do roku, i zawsze potrzebna jest niewielka korekta, a wogóle wychodzi częściej niż raz do roku ( w sobte już drugi raz w tym roku).
  
 
po wymianie tuleji radzilbym przynajmniej sprawdzic zbierznosc -jakby nie patrzec jest to jeden z elementow zawieszenia ktory ma wplyw na zbieznosc a nie masz pewnosci czy rzeczywiscie po zmianie gum zbieznosc wroci do normy (szczegolnie przy podrobkach)

[ wiadomość edytowana przez: borys dnia 2006-07-12 18:59:37 ]
  
 
Cytat:
2006-07-12 18:14:27, Pawlik pisze:
czy po wymianie łączników stabilizatora, tulejek wahaczy, osłony przegubu i tarcz hamulcowych robic zbieznosc??


Bezwględnie robić. Nie ma takiej możliwości, że jeśli nie przestawiałeś zbieżności na rozjechanych tulejach, to wszystko teraz będzie git. Nie będzie git, tym bardziej po wymianie połowy zawiechy.
  
 
Cytat:
2006-07-12 18:59:11, borys pisze:
po wymianie tuleji radzilbym przynajmniej sprawdzic zbierznosc -jakby nie patrzec jest to jeden z elementow zawieszenia ktory ma wplyw na zbieznosc a nie masz pewnosci czy rzeczywiscie po zmianie gum zbieznosc wroci do normy (szczegolnie przy podrobkach) [ wiadomość edytowana przez: borys dnia 2006-07-12 18:59:37 ]



kupilem orginalne tuleje
  
 
Warto sprawdzić...tak jak mówią koledzy.Napewno łączniki nie maja żadnego wpływy na zbieżność ale kontrola raz na jakiś czas jest jak najbardziej wskazana.Własciwa geometria to dużo wiekszy komfort w prowadzeniu auta nie wspominajac już o zuzywaniu się opon.To raptem wydatek rzędu 50zł . Z całej geometrii zawieszenia tylko zbieżność w escorcie jest parametrem regulowanym.
  
 
na wszelki wypadek zrób koszt ok. 60zł a zjechanych gum nic nie uratuje a i kosztują dużo wiecej niż 60zł
  
 
zbieznosc robilem w pazdzierniku, u mnie kosztuje 42zl i teraz tez zrobie
  
 
A w jakim warsztacie najlepiej ustawić zbierzność?? Czeka mnie wymiana paru części w zawieszeniu i chciałbym po tym ustawić zbierzność.
z góry dzięki za info
pozdrawiam