Skrzynia biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moja historia zaczeła się, w lutym tego roku, padła mi skrzynia. Ponieważ nie miałem dużo czasu na naprawę, szybko pojechałem na szrot i kupiłem używaną (skrzynię). pojechałem do serwisu, zamontowali. I tego samego dnia samochód był już na chodzie. Skrzynia okazała się ok, tylko miała jeden drobny minus. Złe przełożenie. Przy 3000 obr. na piątym biegu samochód jedzie niecałe 80kmh. W serwisie powiedzieli że niewiedzą o co chodzi, na szrocie upewniali mnie że to dobra skrzynia wymontowana z espero 1.5 16v.
Wykłuciłem się z nimi i powiedzieli że pokryją koszty wymiany na inną, ponieważ postanowili wsadzić nową uznając że tamta jest być może uszkodzona. Czekałem na następną skrzynię ok. tygodnia. Po zamontowaniu tej drugiej okazało się że jest dalej źle. Obliczyli że, żadna skrzynia z espero nie pasuje przełożeniem do mojego espero. Szukali i szukali, no i teraz jest lipiec, próbowali ze skrzyniami ze wszystkich możliwych eperaków, i nic. Podobno pasujące przełożenie ma tylko nubira. Mija pół roku, jak męcze się z tą skrzynią. I teraz moje pytanie.

Czy ktoś wie o co tu chodzi ?

Wszelkie komentarze mile widziane.

P O M O C Y !
  
 
Napisz jak to wygląda na innych biegach.

Dziś popatrzę jak jest u mnie, ale chyba taką prędkośćprzy tych obrotach to powinno być na IV biegu
  
 
Generalnie, jeśli jadę na 2 i przeciągne go do 2500obr. to nie ma już sensu wrzucać 3 (wrzucam 4). Nie pamiętam dokładnie jak jest ze stosunkiem prędkości do obrotów na 4. Ale za chwilę będę jechał więc napiszę o tym najpóżniej za godzine.

Dziękuje i pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-07-17 14:39:03, newage pisze:
Generalnie, jeśli jadę na 2 i przeciągne go do 2500obr. to nie ma już sensu wrzucać 3 (wrzucam 4). Nie pamiętam dokładnie jak jest ze stosunkiem prędkości do obrotów na 4. Ale za chwilę będę jechał więc napiszę o tym najpóżniej za godzine. Dziękuje i pozdrawiam.

cos pokreciles..przy 2500 to nie tyle nie ma sensu wrzucac na 3 ile nie ma sensu na zaden inny bieg tylko kreci sie dalej
  
 
Ja tam zmeniam biegi z trojki na czworke przy ok 3700 z czworki na piatke przy ok 3500. Tak patrzec srednio oczywiscie. Przy wyprzedzaniu na czworce czasami dociagne go do powyzej 4 tys.
Na 5 biegu przy obrotach 3000 mam cos ok 120 km/h.


[ wiadomość edytowana przez: Hornblower dnia 2006-07-17 16:29:02 ]
  
 
Chyba w Esperakach z silnikiem 2.0 była inna przekładnia główna, więc moze zacznij szukać w tym kierunku. Tylko nie wiem, czy mechanicznie skrzynia od 2.0 da się założyć w 1,5.
Czy wskazanie Twojego prędkościomierza porównałeś z innym samochodem?
  
 
Ja mam 1,8 wiec skrzynia teoretycznie taka sama jak w 1,5
przy 100km/h mam niecale 3000 obr/min

W silnikach 2,0 obroty są niższe

Z drugiej strony jesli wkladali skrzynie od 1,5 i bylo zle... moze inny podzespol szwankuje, np zle wskazania licznika?


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2006-07-17 21:10:30 ]
  
 
w silkikach 1,5 była inna skrzynia niz w 1.8 i 2,0 jezeli załozysz do 1,5 skrzynie od 2,0 to bedzie muł jzeli odwrotnie bedzie lepiej sie zbierał ale bedzie miał mniejsza predkosz max czy cos w tym rodzaju
  
 
Prędkość wskazywana przez licznik jest o 10% niższa, sprawdzałem to z innym samochodem, a nawet ze wskazaniem gps'u. Ale nawet gdyby to było 90 km/h przy 3000obr. to i tak wydaje mi sie za mało. Dajmy na to jak jadę w trasie, żeby jechać 100km/h muszę trzymać obroty nonstop dużo powyżej 3000, jest to niezwyklę nużące. I jak jadę tak przez 5 godzin to chyba nie wpływa dobrze na silnik. I jeszcze jedna rzecz, dużo jeździłem na tej skrzyni(byłem zmuszony) po jakimś czasie (ostatnio) zaczął brać olej i to porządnie.
  
 
Wczoraj sprawdzałem jak to jest u mnie przy obrotach 2.500

II - ~40 km/h
III - ~60 km/h
IV - ~80 km/h
V - ~100 km/h

+/- 1 km/h

Odnośnie skrzyń, to wszystkie jednostki mają identyczne przełożenia.
Różnica jest tylko w przekładni głównej w jednostce 2,0 jest mniejsze i wynosi 3,941 ( w 1,5 i 1,8 jest 4,188 )

Wygląda na to, że Ty masz wsadzoną przkładnie główną o innym (większym) przełożeniu.
  
 
Cytat:
Dajmy na to jak jadę w trasie, żeby jechać 100km/h muszę trzymać obroty nonstop dużo powyżej 3000, jest to niezwyklę nużące. I jak jadę tak przez 5 godzin to chyba nie wpływa dobrze na silnik.



A to niby dlaczego?
Po autostradzie mozna spokojnie poleciec 150-160 - obroty sa na ok 4000 jesli dobrze pamietam. Gdy jade do rodzinnego domu to mam okazje przejechac autostrade prawie cala - wyjezdzam na wysokosci Boleslawca i jade do Katowic. Gdybym mial nie przekraczac 3000 to bym chyba zasnal z nudow. I nic sie silnikowi nie dzieje jak przez kilka godzin piluje go na prawie 4000. Bo niby co ma mu sie dziac?
  
 
Cytat:
Wygląda na to, że Ty masz wsadzoną przkładnie główną o innym (większym) przełożeniu.



No ok ale wszystkich skrzyniach, które próbowali była zła przekładnia... ?

Cytat:
A to niby dlaczego?
Po autostradzie mozna spokojnie poleciec 150-160 - obroty sa na ok 4000 jesli dobrze pamietam. Gdy jade do rodzinnego domu to mam okazje przejechac autostrade prawie cala - wyjezdzam na wysokosci Boleslawca i jade do Katowic. Gdybym mial nie przekraczac 3000 to bym chyba zasnal z nudow. I nic sie silnikowi nie dzieje jak przez kilka godzin piluje go na prawie 4000. Bo niby co ma mu sie dziac?



Ok, ok ale gdyby to bylo 140 km/h, to rozumiem, ale to jest 90 km/h. Jakby nie patrzeć wszyscy jeżdzą z taką prędkością w trasie.
A u mnie jest już to prędkość zbliżona do maksymalnej. Mógłbym pojechać 120-130, ale to by było już cos ok. 6000obr.

Pewne jest to że nie powinno tak być.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-07-18 10:53:14, newage pisze:
No ok ale wszystkich skrzyniach, które próbowali była zła przekładnia... ?



Jedyna różnica jaka występuje w skrzyniach w Espero to przełożenie pomiędzy wałkiem głównym, a wieńcem koła przekładni głównej.
Niestety nie wiem jaka jest tam ilość zębów. Znam tylko przełożenie.

Rozumię, że smieniałeś kompletne skrzynie zmechanizmem różnicowym.
Do skrzyni wkładałeś tylko stare półosie.

Dość dziwny przypadek.
  
 
Cytat:
2006-07-18 09:46:11, kisztan pisze:
Odnośnie skrzyń, to wszystkie jednostki mają identyczne przełożenia. Różnica jest tylko w przekładni głównej w jednostce 2,0 jest mniejsze i wynosi 3,941 ( w 1,5 i 1,8 jest 4,188 ) Wygląda na to, że Ty masz wsadzoną przkładnie główną o innym (większym) przełożeniu.



Wyciągam trupa z szafy

Ojcu konczy sie skrzynia w 1,5 i pytanko czy napewno do 1,5 pasuje od 1,8 bo z tego co wyczytałem to od 2,0 odpada
Ktoś próbował ,ktoś wymieniał??


[ wiadomość edytowana przez: Kula69 dnia 2008-02-07 20:48:37 ]
  
 
Z tego co wyczytałem w kilku postach na tym forum, jasno to wynika, że 1.5 i 1.8 mają takie same skrzynie. Poszukaj innych wątków na temat skrzyń to się upewnisz
  
 
Cytat:
2008-02-08 11:07:40, Michuleszno pisze:
Z tego co wyczytałem w kilku postach na tym forum, jasno to wynika, że 1.5 i 1.8 mają takie same skrzynie.


Możliwe,że skrzynia jest taka sama (ale sama skrzynia).Nie wiadomo jak z obudową sprzęgła. Twierdziłbym raczej,że 1,8 i 2,0 są zamienne, a 1,5 to zupełnie inna bajka.
  
 
Obudowy sprzęgła są takie same we wszystkich motorach...