Polonez Caro+ 1.6 GSI - rocznik 2000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czas na cos nowszego , Autko jest z pażdziernika 2000 roku. Moja przygoda z tym samochodem zaczeła sie 30 maja 2005 roku po połrocznych poszukiwaniach następcy dotychczasowego Poloneza (tutaj bedzie link do drugiego autka jak sie zbiore w sobie zeby napisac pare zdań ), kupiłem go od "starszego pana" w momenie zakupu mial przejechane 38990 km. Przebieg byl autentyczny, poprzedni wlasciciel jezdzil tylko i wyłacznie po Krakowie i przyznał sie ze raz byl na wakacjach w Czechach , prawie w calym aucie na wykladzinach byla fabryczna folia , dodatkowo dostałem od własciciela komplet opon zimowych z felgami, radio kasetowe sony (nówka) orginalnie zapakowane w pudełku (gosc trzymal radio w domu, bo kradną a zakladal tylko jak gdzies dalej jechal.
Tak wyglądał w dniu zakupu.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Autko bylo standardowo wyposażone + dokupiony był przez właściciela pakiet klimatyzacja + alufelgi i takiego wlasnie poloneza szukalem, nie uwierzycie jakie miny mają kierowcy merców czy innych beemek jak widza poloneza z zamknietymi szybami stojącego na swiatłach w 40 stopniowym upale, a szofera nie zalewaja siódme poty hehe.


Po trzech miesiącach od zakupu przyszedł czas na male "zepsucie" autka, zmuszony byłem do założenia instalacji LPG ponieważ dojeżdzam codziennie na uczelnie, a na benzynce jak wiadomo pewne bankructwo. Przy okazji zalożylem też haka zeby mozna było od czasu do czasu wozić różne graty na działke .

Na poczatku tego roku przyszedł czas na małe "doposażenie" fury, wymieniłem radyjko na JVC cd/mp3, oraz zalozylem elektryczne szybki w przednich drzwiach, a no i zapomnialbym zamontowalem termometr in/out dla własnego lepszego samopoczucia . Ostatnio pozbyłem sie "kapusty" z wlotu powietrza, teraz wg mnie i lepiej wygląda przód samochodu i lepiej schładza sie silnik w nastałe ostatnio upały (jednak chłodnica od klimatyzacji troche zasłania zwykłą chłodnice i zdarzało się że temperaturka była troszke za wysoka. Mam jeszcze w planach troszke usprawnień ale o tym będę informował na bieząco w tym wątku

Aktualnie mam przejechane 65000 km

A oto aktualne fotki

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Kolejne fotki:

Komora silnika i sprężarka klimatyzacji

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Deska rozdzielcza z magicznym przyciskiem "AC"

Image Hosted by ImageShack.us

Wspomniany wczesniej termometr i nowy bajer w autku elektryczna regulacja świateł narazie w wersji prototypowej ale już działającej

Image Hosted by ImageShack.us

To narazie tyle, dziękuje za uwagę


[ wiadomość edytowana przez: FM dnia 2006-08-21 13:48:09 ]

[ wiadomość edytowana przez: FM dnia 2007-01-13 18:49:01 ]
  
 
z plusa zawsze podobalo mi sie Atu badz Kombi ale ten jest ladniutki naprawde trafiles fartownie taki okaz...szczere gratulacje niechaj jak najdluzej powozi
klima rulez.. szkoda ze jej tak malo.. pozdrawiam
  
 
Polonez na medal
Ja już w swoim też mam 80% klimy bo brakuje mi ostatniego elementu żebym mógł też cieszyć się chłodem
  
 
Kolor może nie za specjalny ale wyposażenie super.
  
 
ładny poldek i kratka duzo ładniejsza, jednak jeszcze lepsza bylaby taka jaka mial kolega k1cyprys w swoim Caro
jak maja sie osiagi auta przy włączonej klimie duza róznica
  
 
Przydaly by sie foty komory silnika
  
 
Jednym słowem: przywykurwisty!
  
 
Zgodnie z obietnicą wstawiłem nowe fotki, w tym fotki komory silnika na życzenie road_runner'a

P.S.
cendra - ktos juz ladnie określił spadek osiagów przy włączonej klimie, jest tak jakby jechał jeden pasażer więcej, więc nie jest źle
  
 
pokrętło regulacji świateł i całe to ustrojstwo pochodzi z opla korsy????
  
 
siłowniki są od lanosa, a do pokrętła z lanosa nie mogłem za chiny dotrzeć więc wybrałem się na szrota i wydłubałem pokrętło z astry (chyba we wszystkich oplach jest takie samo), narazie działa ok
  
 
ale ciasnota w komorze robiles cos juz np przy altku? jak dostep do bebechow? i nadal gratuluje nabytku
  
 
co to za czujniki na obudowie termostatu??
w c+ są gdzie indziej czujniki do wskaźnika i wentyla czy jak??
  
 
Cytat:
co to za czujniki na obudowie termostatu??
w c+ są gdzie indziej czujniki do wskaźnika i wentyla czy jak??



Obydwa to czujniki temperatury: jeden do wskaźnika temperatury, drugi do kompa.
  
 
Mieszkam w tej samej miejscowosci a w zyciu tego autka na oczy nie widzialem. A musze podkreslic, ze ogladam sie za kazdym polonezem
  
 
Cytat:
2006-11-21 19:26:41, ozi86 pisze:
Mieszkam w tej samej miejscowosci a w zyciu tego autka na oczy nie widzialem. A musze podkreslic, ze ogladam sie za kazdym polonezem



Hehe a ja ciebie juz pare razy mijałem , a to pewnie spowodowane jest tym że autko dużo jeździ głównie po śląsku, w związku z tym jak wyjeżdzam rano to wracam wieczorem .

Coby nie było że robie OT to wkrótce postaram się wrzucić nowe fotki bo przybyło nowe wyposażenie, dorobiłem się CB z antenką zamontowaną na stałe w dachu , szczegóły wkrótce
  
 
Nadszedł czas na podsumowanie przejechanych 50000km które zrobiłem w 22 miesiące od dnia zakupu tego samochodu

Podsumowanie kosztów eksploatacyjnych:
5 x wymiana oleju + filtra (Lotos Syntetic) - 500zl
4 x przegląd instalacji gazowej z wymiana filtra - 120zl
2 x wymiana filtra powietrza, świec, kabli - 140zl
ubezpieczenie - 1200zl
przegląd techniczny - 300zl

co daje nam w sumie 2260zl

Przez ten okres byly wymienione następujące rzeczy, większość z przymusu, ale niektóre profilaktycznie jak pasek rozrządu (kwoty w większości to cena + robocizna, trza płacić jak się człowiek nie zna ):
wymiana uszczelki pod glowicą - 200zl
wymiana rury łączącej katalizator i środkowy tłumik - 75zl
wymiana paska rozrządu - 140zl
wymiana końcówek drążków i drążka środkowego - 232zl
wymiana uszczelki pod termostatem - 2zl
spawanie środkowego i ostatniego tłumika - 20zl
i ostatnio wymiana pompy paliwa, - 150zl (niestety chciało się zaoszczędzić na benzynie i pompa się przytarła, niby działała ale strasznie wyła i czasami nie ciągnął na benzynie tak jak powinien)

Paliwo:
benzyna - ok 800zl
gaz - ok 15000zl

przez ten okres ogólne spalanie na gazie wyszło 10,29 L/100km

Po podliczeniu i przeliczeniu wychodzi ok 0,38zl /kilometr, to tylko ponownie obala mity że eksploatacja poloneza jest strasznie droga zwłaszcza przez wysokie spalanie i awaryjność

Obecny stan licznika 91000km

A teraz czas na modyfikacje, w zasadzie jakiś rewolucji od poprzedniego posta nie ma , dołożyłem do elektrycznych szyb sterownik domykający szyby firmy PROXIMA. Modelu nie pamiętam, ale jeżeli ktoś potrzebuje mogę poszukać . Dość droga zabawka bo coś ponad 100zl kosztował, ale jest bardziej rozbudowany od wszelkich domykaczy na allegro, wybór padł na ten model ponieważ ma parę fajnych funkcji, min po naciśnięciu jeden raz klawisza szyba opuszcza się sama na dół i w tym momencie zasilanie jest odłączane, przez co nie nadwyrężają się zębatki i ślimak przy silniczku, tak samo jest przy zamykaniu szyby, sterownik ma tez funkcje zapobiegającą przycięciu np reki.
Drugą modyfikacją, już bardziej ingerującą w budowę auta , jest zamontowane CB-radio, jest to UNIDEN 520XL, radyjko "wkomponowałem" w deskę rozdzielczą, przez to że jestem uczulony na punkcie oryginalności samochodu i jak najmniejszej ingerencji we wnętrze, zakupiłem cały środek deski na allegro za 10zl i to teraz jeździ w autku, oryginał czeka sobie spokojnie w garażu na ewentualny powrót , tak oto wygląda amatorszczyzna , ale przynajmniej całkowicie nie rzuca się w oczy potencjalnym "przywłaszczaczom"



A tu uchwycik na "gruszkę":



niestety nie udało się spełnić tej zasady jeżeli chodzi o antenę , przez
jakiś czas była na magnesie, ale jak ogólnie wiadomo polonez nie jest za nowoczesną konstrukcją, a w związku z tym antena zbierała wszystko (pompka paliwa, wentylator, elekt. szyby) tylko nie to co powinna , podjąłem męska decyzje i antena powędrowała w dziurkę na dachu w fabrycznie przygotowanym miejscu, oto ono jakby ktoś jeszcze nie widział jak toto wygląda



antenka obecnie jest to LEMM AT-1000 i wygląda na to że już taka pozostanie, spełnia wszelkie moje oczekiwania, antenka ma jedyne 1,70m co razem z autem daje troszkę ponad 3m wysokości, trzeba uważać na niższe wiadukty ;P. Oto ona:



to chyba tyle z nowości, ale się referat z tego zrobił ;P

  
 
FM

mam prosbe bylbys w stanie cyknac fotki miejsca w ktorym wchodza przewody od klimy przez sciane grodziowa i tego jak wyglada caly osprzet pod konsola. chodzi mi o to jak jest wymiennik klimy polaczony jest z nadmuchem plusa.

z gory dziekuje kolega z fsoptk
  
 
Witam wszystkich na forum (właśnie się zarejestrowałem)!

Śledzę ten wontek od jakiegoś już czasu, gdyż chciałem do swojego Poldka założyć klime. Ostatnio temperatury już mi tak dopiekły, że w końcu się zdecydowałem i kupiłem komplecik części, jakie udało mi się znaleźć - prawie wszystkie nowe i oryginalne od Poloneza.
Aktualnie brakuje mi tylko mocowania dodatkowego koła pasowego dla paska sprężarki, mocowania górnego (napinacza) sprężarki oraz wspornika dodatkowego mocowania sprężarki (tego co idznie pod obudowę termostatu. Na szczęście wszystkie te cześci są do dorobienia we własnym zakresie. (a może ktoś coś takiego by miał ???)

Mam jednak pewne pytania do kogoś kto ma lub miał taką klimę w polonezie.

Po pierwsze czy w polonezie z klimą jest jakiś wentylator przed chłodnicą, czy też tak jak widać na zdjęciach kolegi FM tylko dwa wiatraki od strony silnika?

Po drugie jak włączają się te wiatraki - czy jeden z nich chodzi zawsze razem ze sprężarką a drugi jest włączany w przypadku załączenia przez czujnik ciśnienia na osuszaczu lub czujnik chłodnicy wody (fabrycznie)? Czy może jeden jest sterowany przez czujnik ciśnienia na osuszaczu (nie pracuje ciągle ze sprężarką), a drugi jest standardowo sterowany temperaturą płynu w chłodnicy?

Czy w fabrycznej instalacji da się włączyć klime bez włączania nawiewu (dmuchawy)?

Dołączam się również do prośby kolegi "mateokrzyku" o dodatkowe fotki z miejsc niewidocznych na zaprezentowanych zdjęciach.

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.