Sonda...działa....nie działa...zagadka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam problem, byłem wczoraj na przeglądzie technicznym i sprawdzali mi analize, itd. Mam problem z sondą i chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś miał coś takiego. Przeglądałem forum (może nie dokładnie), ale identycznego przypadku nie znalazłem. Mianowicie, generalnie sonda działa OK, ale czasami zaświeca się CHECK i wtedy nie działa. Ma po prostu humory. TIS podaje, że moze być to cos z masą.
Czy miał ktoś taki problem? Jak sobie z tym poradził?

Z góry dzięki za pomoc.
  
 
tak, miał.

U mnie było identycznie. Powód - przerwany jeden z kabelków za wtyczką od sondy - czyli po stronie wiązki a nie sondy. U mnie ten przewód odpowiadał za doprowadzenie napięcia na grzałkę sondy.


Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2006-07-19 15:28:07 ]
  
 
Dzięki. Zaraz sprawdzę.
Może akurat to.
  
 
ale to na gazie??czy benie..bo ja jak szybko jade tez czasem sie zapali ale jak to sprawdzic jak gaśnie
  
 
Na benzynie, na gazie sygnał sondy jest emulowany.
  
 
Cytat:
2006-07-19 12:50:58, luki266 pisze:
generalnie sonda działa OK, ale czasami zaświeca się CHECK i wtedy nie działa. Ma po prostu humory. TIS podaje, że moze być to cos z masą. Czy miał ktoś taki problem?



Pewnie zasilanie grzałki. Sprawdź to tak: kiedy zapali ci się check w czasie jazdy daj po garach - strumień spalin powinien ogrzać sondę na tyle, że zacznie pyrgać prawidłowo i check zgaśnie. Natomiast check powinien się w tej sytuacji zapalać w trakcie np. postoju na światłach albo jazdy na niemal jałowych obrotach przez dłuższy czas. Czy jest to uszkodzenie wewnątrz sondy czy gdzieś na kablach to już trudniej stwierdzić, jedynie odpięcie wtyczki i zmierzenie napięcia przy pracującym silniku może dać Ci jakiś obraz, ale może się tak zdarzyć, że akurat napięcie będize (niecałkiem zerwany przewód) i niewiele ci to da. Najlepiej podmienić sondę i zobaczyć czy pomogło.
edit:
Na techu albo na oscyloskopie powinno to wyglądać tak, że sygnał z sondy jest "leniwy" - nie nadąża jakby za obrotami, takie jest złudzenie. W miarę dłuższego gazowania sygnał zaczyna zmieniać się coraz szybciej, sonda się rozgrzewa - ale i tak jest kicha, mimo, że check gaśnie.
pzdr,
marcin

[ wiadomość edytowana przez: marcinuh dnia 2006-07-19 17:54:59 ]
  
 
dokładnie to jest tak, że jak zostawie auto po zapaleniu na luzie jakiś czas to wyskakuje check (nie zawsze). Przy normalnej jeździe nie zaświeca się. Ale jak się zaświeci na luzie to już nie gaśnie, trzeba wyłączyć silnik i zapalić na nowo.

Który kolor kabla to zasilanie?
  
 
Cytat:
2006-07-19 20:32:16, luki266 pisze:
Który kolor kabla to zasilanie?


Ten, przy którym na wtyczce jest wybite A
pzdr,
marcin
  
 
Dzięki, jutro sprawdzę.
  
 
Cytat:
2006-07-19 16:42:45, pioczel pisze:
ale to na gazie??czy benie..bo ja jak szybko jade tez czasem sie zapali ale jak to sprawdzic jak gaśnie



no to akurat jest banalnie proste wystarczy odczytać błędy na techu - błąd sondy jest zapamiętywany przez kompa.

U Ciebie stawiam na EGR a nie na sondę.
  
 
Sprawdzałem napięcie. Na białym kabelku (grzałka) nie pojawia się ani przez moment. Kable wyglądają OK, teraz mam zagadke, gdzie leży problem. Trochę grzebania, ale może będzie to to.
  
 
Witam ponownie.

Czy mógłby mi ktoś pomóc określić w jakich kabelkach dochodzących do sondy powinno być napięcie oraz gdzie dokładnie znajduje się drugi koniec wiązki? Jakie kolory, itp.

Z góry dziękuję
  
 
Cytat:
2006-07-20 21:25:47, luki266 pisze:
Czy mógłby mi ktoś pomóc określić w jakich kabelkach dochodzących do sondy powinno być napięcie oraz gdzie dokładnie znajduje się drugi koniec wiązki?


Zaciągnij sobie schematy z garażu - schemat 2. Zasilanie wychodzi z przekaźnika K44 z pinu 8 - szukaj go obok ECU. A dalej po kablach... Na sondzie zasilanie to A, B to masa, C sygnał.
edit:
No tak, teraz spojrzałem w profil i widzę, że ty masz 2.0 16V... a ja zasuwam po schemacie do mojego
Oczywiście sprawdzałeś napięcie przy pracującym silniku?
pzdr,
marcin


[ wiadomość edytowana przez: marcinuh dnia 2006-07-20 21:44:50 ]
  
 
Tak, oczywiście na pracującym silniku .