Klimatyzacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie nie wiem co jest grane!!!!
po włączeniu klimy obroty odrazu skaczą na 2800 obrotów
po wyłączeniu wracają na 900 obrotów
jaka jest tego przyczyna
będę wdzięczny za wszelkie uwagi
  
 
ja nie mam pojecia ale moge Cie pocieszyc ze ostatnio zauwazylem ze stojac na swiatlach bez klimy obroty sa na ok 900-1000 a jak wlaczylem klime to co 5-10 sekund opadaly na chwilke do 750 obrotow i zaraz wracaly... wylaczylem klime i od razu bylo stabilne. nie kumam o co chodzi takze, ale mysle ze to ma zwiazek z pobieraniem paliwa przez klimatyzacje do nawiewu czy cos w tym stylu no i pewnie tez od rodzaju klimy nie wiem nie znam sie, moze ktos sie orientuje w tej sprawie
  
 
wzrost obrotów związany jest z większym poborem energii potrzebnej do działania agregatu. a skoki obrotów z pracą klimy. klima chłodzi tylko do momentu isiągnięcia ustawionej temperatury.
  
 
No właśnie...tyle,że wzrost do 2800 to chyba gruba przesada?!...U mnie po wlączeniu się sprężarki obroty spadają na moment po czym zaraz się stabilizują do normalnego poziomu...nie ma żadnych wysokich skoków w dół czy w górę
  
 
u mnie inaczej, po włączeniu obroty wzrastają, ale nie do 2800, maxymalnie do 1200-1400/s. i są zwiększone aż klima się nie wyłączy.
  
 
Moderatorku jedna uwaga w Espero klima się niewyłącza sama chyba żę za automatyczne wyłączanie przyjąć palec kierującego Niestety Espero ma prostą klime wciskasz knefel chodzi wciskasz ponownie niechodzi i to tyle z możliwości regulacji klimy.... Samoczynne włączanie i wyłączanie to się nazywa Klimatronic no nie. W Espero koreańczycy obcieci "tronic" i zostawili nam tylko "Klima"..
  
 
Witam wszystkich po długim weekendzie
Mam mały problem z klimą - przestała chłodzić tzn nie włącza się sprężąrka, sprawdziłem wstępnie elektrykę tzn. bezpiecznik i przekażnik i tu nie znajduję problemu. Czy wina może leżeć po stronie niskiego ciśnienia czynnika i jak to samemu sprawdzić przed udaniem się do ASO
  
 
Cytat:
2003-05-05 08:02:31, Adminek pisze:
Moderatorku jedna uwaga w Espero klima się niewyłącza sama chyba żę za automatyczne wyłączanie przyjąć palec kierującego Niestety Espero ma prostą klime wciskasz knefel chodzi wciskasz ponownie niechodzi i to tyle z możliwości regulacji klimy.... Samoczynne włączanie i wyłączanie to się nazywa Klimatronic no nie. W Espero koreańczycy obcieci "tronic" i zostawili nam tylko "Klima"..



cholera, a mi się wydawało że toyce mam najprostrzą chłodziarkę... taki zwykły agregat z lodówki
  
 
Większość samochodów ma taką klimę. Elektroniczne są zwykle dostepne dla najlepszych/najdroższych samochodów.
  
 
Cytat:
Witam wszystkich po długim weekendzie
Mam mały problem z klimą - przestała chłodzić tzn nie włącza się sprężąrka, sprawdziłem wstępnie elektrykę tzn. bezpiecznik i przekażnik i tu nie znajduję problemu. Czy wina może leżeć po stronie niskiego ciśnienia czynnika i jak to samemu sprawdzić przed udaniem się do ASO




Przykre ale mam to samo.
Jeżeli chcesz sprawdzić czy to za słabe ciśnienie to:
-załącz silnik
-włącz klimę
-podnieś maskę
-znajdź czujnik ciśnienia (stojąc przodem do auta po lewej stronie w okolicy termostatu na aluminiowej rurce idącej do chłodnicy)
-wyciągnij wtyczkę i na chwilkę zewrzyj (drutkiem )

Jeżeli po tej operacji usłuszysz że kompresor się włączył (a słychać to dobrze) to znaczy że masz mało nowego freonu w układzie, a to MOŻE ale nie musi znaczyć że masz gdzieś dziukę i gaz ucieka.
  
 
Jak to wszystko czytam to w sumie się cieszę, że nie mam klimy - kolejny problem w Espero

Wolę pootwierać wszystkie szyby... w końcu panel mam pod lewą ręką
  
 
Panel może i masz pod lewą ręką ale przy +30 to niewiele ci te szybki dają.... a klima to jest to w upalne dni.... niema to jak przyjemny chłodek na nóżki...
  
 
Kolega Moderator ma rację!! Nasze, fabryczne, klimy mają układ, który odłącza sprężarkę w przypadku nagłego wciśnięcia pedału przyspieszenia Dla wątpiących polecam stronkę 37 i 38 I tomu książki serwisowej. Tak więc "falowanie" obrotów związane z klimą może wynikac tak z mylnych danych z czujnika położenia przepustnicy jak i z powodu nazbyt małego ciśnienia w układzie, lub też wskazań czujnika zbyt niskiej temperatury otoczenia. A co do regulacji temperatury...owszem nie jest to klimatronik, ale nawet instrukcja zaleca by korzystać z regulacji temperatury (takie pokretełko po lewej stronie z niebiskeim i czerwonym polem ). A co do spadku mocy...wystarczy, że spojrzycie ile energi zżera zwykła lodówka...nie ma nic za darmo, albo cisza i komfort jazdy z zamknietymi szybkami, albo niskie zuzycie i przemeczenie na drodze. Ja wybrałem to pierwsze A nasze klimy są raczej niezawodne (przeca to oryginał GM z USA), natomiast najczęściej korodują skraplacze (czyli ta druga chłodnica) i tam jest źródło przecieków.Koszt wymoany to kwota rzędu 300-400zl, a więc nie porażająca.
  
 
E tam Adminek! Olewam ten chłodek jak potem musiałbym się martwić o enrgię, obroty, skraplacze, pokrętła od temperatury - już trochę dalej bo po prawej stronie ( a jak prawą rekę trzymam na podłokietniku to w ogóle nie dostanę ), czujniki ip itd!

Poza tym wiem już jak się sprawuje każda dodatkowa rzecz w Esperaku... "Dzięki, wolę bez"
  
 
plump Najwidoczniej nigdy nie jeździłeś samochodem z klimą... podobnie jak ja jeszcze 3 lata temu nigdy nie siedziałem w klimatyzowanym budynku. Teraz sobie siedzę (pojazd z klimą ma ojciec) i słyszałem ponoć, że na zewnątrz jest gorąco
  
 
Cytat:
2003-05-06 10:26:02, piotrek_nowakowski pisze:
plump Najwidoczniej nigdy nie jeździłeś samochodem z klimą... podobnie jak ja jeszcze 3 lata temu nigdy nie siedziałem w klimatyzowanym budynku. Teraz sobie siedzę (pojazd z klimą ma ojciec) i słyszałem ponoć, że na zewnątrz jest gorąco



Dokładnie.

Przy ustawionym delikatnym nawiewie nie czuć bardzo chłodu, do czasu wyjścia na zewnątrz. W tym momencie czujesz jak duża róznica występuje w temperaturach. W takim samym szoku są ludzie, którzy nie spodziewając się chłodu wchodzą z upału do auta
  
 
Panowie właśnie wruciłem od mechanika
podłączył do gniazda diagnostycznego i do zapalniczki urządzenie wielkości większego kalkulatora następnie pobawił się klawiaturą około dziesięć minut i obroty wruciły do normy
teraz po włączeniu klimy obroty podnoszą się o 50 obrotów
i natychmiast wracają do 900 obrotów.
kosztowało mnie to 20 [ dwadzieścia ] zł.
  
 
mój mechanior też używa takiego przerośniętego kalulatora - a jakie to ma funkcje ... mozna nawet stwierdzić sprawność niektórych kontrolek
  
 
Panowie, każda klima ma autowyłaczanie w przypadku gdy temperatura na skraplaczu spada poniżej chyba 4 stopni Celciusza (inaczej by zamarzło..). A więc to że obroty mogą skakać wynika również z faktu tej termoregulacji. Poza tym w seryjnych klimach jest dodatkowy wentylator na chłodnicy klimy, który załącza się w odpowiednim momencie powodując również zwiększone obciążenie, w mojej niestety tego nie ma i wentylator chłodnicy głównej jest załaczany na stałe...
A obciążenie klimą jest stałe i nie zależy od obrotów, dlatego też najbardzie jest odczuwalana na niskich obrotach...
  
 
Cytat:
A nasze klimy są raczej niezawodne (przeca to oryginał GM z USA), natomiast najczęściej korodują skraplacze (czyli ta druga chłodnica) i tam jest źródło przecieków.Koszt wymoany to kwota rzędu 300-400zl, a więc nie porażająca.



SPERmOjadEk możesz mi wskazać miejsce gdzie za tą cenę kupię skraplacz?? może też ktoś wie czy da się wstawić jakiś zamiennik?? bo ja nie znalazłem taniej niż za 750 PLN
Co prawda jeszcze nie wiem czy w moim przypadku właśnie skraplacz padł (gość od klimy stwierdził że na 99% ale trzeba dokładnie zbadać a nie mam czasu ) ale wolę sie przygotować na szok ewentualnie na niespodziankę