Krótko i na temat, Mobil M,czy FORD Super Multigrade 15W-40

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam konkretne pytanie jak w temacie,
Nie mogę znaleźć dokładnej specyfikacji fordowskiego oleju jakby ktoś z fachowców miał to będe wdzięczny, mobila jest Tu

Wiele osób zachwala oryginalny olej, a ja jestem zdania że Mobil jest najlepszy, co wybrać??

aa, silnik 1.4, przebieg 130k

Sorki za klona, ale pomyliłem działy
 
 
Valvoline Max Life 10W40
  
 
Pytam o mineralny olej 15W40, nie o półsyntetyk, a pozatym nie szukam propozycji, tylko pytam który jest lepszy, który wybrać i czym sie różnią
 
 
osobiscie przy przebiegu 130k nie lalbym mineralnego..

ale jesli juz wybierac z tych dwoch - wez mobila.

nie na zasadzie lepszy/gorszy, tanszy/drozszy tylko o duzo latwiej dostepny.

parametry maja bardzo zblizone. wiecej info o obu olejach w archiwum forum.
  
 
Ja jednak chciałbym poznać te parametry, bo w sumie zblizone to ma chyba wiekszość mineralnych a w archiwym niebardzo umiem znaleźć.

A co do tego co to bym wolal a co nie, to osobiście też chciałbym lac półsyntetyk, ale na karteczce przy silniku było że ma minerał to kontynuuje, a z drugiej strony nie widze takiej potrzeby
 
 
Jeżeli masz hydrauliczne popychacze to włałbym jednak półsybtetyk 10W40 ( np formuła XR+...lub Mobil super S) jeżeli masz zwykłe popychacze to spokojnie mineralny 15W40 fordowski wystarczy.Zrobisz oczywiście jak bedziesz uważał...
Tutaj masz troszkę o parametrach oleji dostępnych na polskim rynku http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-07-21 00:01:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-07-21 00:04:26 ]
  
 
jezeli mialbys kierowac sie tylko cena to warto zwrocic uwage na koszt butelek jednollitrowych... czasem na dolewkach mozna wiecej stracic pomimo iz czterolitrowka byla tansza...

jezeli kierowalbym sie jakoscia wybralbym mobila nie tylko fordy na nim jezdza a firma jest od wielu wielu lat
  
 
no to teraz z innej beczki, może mi ktos powiedzieć jakie mam popychacze?? z tego co wiem we wszystkich 1.4 CVH są hydrauliczne ale mogę sie mylić.

Jakie będą skutki przejścia na półsyntetyk??

na dzień dzisiejszy autko połyka troszke oleju, wszystko wskazuje na uszczelniacze, ale zużycie nie jest tragiczne więc na razie nie interweniuje.

Co radzicie?
 
 
Ja jedze na fordowskim 15w/40 i jest ok - przed tem jezdzilem na mobilu 15w/40 - roznicy nie widze procz ceny
  
 
choć jeżdżę na semisyntetyku - polecam FORDOWSKI.
To chyba olej produkowany pod kątem silników forda?prawda
Tytuł strony-ceny raczej przystępne
  
 
jeszcze tylko jedno pytanko, moge zalać Formula E 5W30??

nikt nie wie czy to jest minerał, czy półsyntetyk, ale kosztuje tyle co mobil więc mógłbym sie skusić.

W sumie teraz mam mobil 15w40 i nie chciałbym niczego rozszczelnić

Nie będzie skutków ubocznych??
 
 
Cytat:
2006-07-21 20:07:10, zajob pisze:
jeszcze tylko jedno pytanko, moge zalać Formula E 5W30?? nikt nie wie czy to jest minerał, czy półsyntetyk, ale kosztuje tyle co mobil więc mógłbym sie skusić. W sumie teraz mam mobil 15w40 i nie chciałbym niczego rozszczelnić Nie będzie skutków ubocznych??



Formula E 5W30 jest POLSYNTETYKIEM. Jezeli miales zalany mineralny (15W40) to zalewaj takim samym.
  
 
z tego co czytałem, m in w archiwum, to ten olej to minerał tylko ulepszony jakiś, pozatym jak na półsyntetyk troche za tani
 
 
hmn ja doradzam ze Mobil jest b dobry na swoja opatentowana technologie produkcji i jest tpo jeden z najlepszych oleji na swiecie ale kosztuje troszki .......napewno lepszy niz fordowski ale czy warto

pozatym jak pobiera to zalozmy ok 1l na wymiane to jeszcze spoko ale jak wiecej to juz nie warto

jak kolega nizej napisal dla silnikow ktore pobieraja jeden z najlepszych to Maxlife ale jeszcze lepszy jest Motul wiec raczej bym wybieral miedzy nimi

no i trzeba by tu jeszcze wzmianke dodac o Castrolu to tez opatentowana technologia produkcji Magnetec.............

jezeli silnik jest spoko i warto w niego lac lepszy olej i niebierze jeszcze tragicznie duzo to lepszy jest 10W40 szczegolnie zimą

a jezeli bierze oleju juz troszki wiecej to osobiscie polecam oleje GM orginal opel sa to dobre i niedrogie oleje
  
 
Cytat:
2006-07-22 12:27:14, zajob pisze:
z tego co czytałem, m in w archiwum, to ten olej to minerał tylko ulepszony jakiś, pozatym jak na półsyntetyk troche za tani



Nie zaden mineral, tylko jak juz pisalem to polsyntetyk.

Oto co producent oleju pisze na jego temat:

Cytat:
Olej półsyntetyczny o podwyższonych parametrach Ford Formula E 5w-30.
Został opracowany specjalnie dla silników Forda i jest stosowany od pierwszego napełnienia silnika w prawie wszystkich modelach Forda. Olej charakteryzuje się doskonałymi właściwościami w zakresie rozruchu silnika zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach. Doskonale smaruje oraz odprowadza ciepło z przestrzeni roboczej. Jest odporny na degradację.
Szczególnie zalecany do silników benzynowych i wysokoprężnych z wyjątkiem silników benzynowych z turbodoładowaniem.



Natomiast fordowskim olejem mineralnym jest Formula 15W40

Cytat:
Olej wielosezonowy Ford Super Multigrade SAE 15 W-40.
Testowany dla silników wysokoprężnych i starszych modeli Forda.

  
 
No więc jeśli chodzi o branie oleju, to z tego co widze tylko uszczelniacze go bolą, przy zapalaniu chmurka i na zimno troszke a później już nic, silniczek w stanie bardzo dobrym, nie cieknie nie stuka nie faluje na zimno itp

Co da mi zalanie Ford Formula E 5w-30 lub innego półsyntetyku??

jakie będą plusy i minusy takiego przejścia? dodam że oleju bierze ok litr na 10tys