Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() pwr79 F&F MEMBER 125p Warszawa | 2006-07-21 21:48:19 Witam, mam pytanko odnośnie w/w tematu. Po złożeniu mojego DOHCa, przejechałem ok 500km... dochodzą od motoru dziwne stuki(regularne, rosnące wraz z obrotami) ![]() Pozdrawiam. |
![]() flapjck1 F&F Sympatyk mini urzut | 2006-07-21 22:10:03 stetoskop ![]() |
![]() mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2006-07-21 22:13:41
stetoskop ![]() ach te niezawodne deohce.... |
![]() pwr79 F&F MEMBER 125p Warszawa | 2006-07-21 22:20:14
Nie upalalem, tylko spokojna jazda do 2500-2800. Ciśnienie oleju zaświeciło się kilka razy na chwile(obroty spadły poniżej 700obr/min) ale zawsze podtrzymywałem obroty stojąc na swiatłach na 1000 i nie było problemu. Dzieje się tak dlatego że motor nie jest super wyregulowany - ustawiałem bez lampy na czuja(nie gaśnie zapala bez problemu) Olej jeszcze jest lipnej jakości. Powiedziano mi, żebym na sam początek wlał jakieś "śmiecia" i po przejechaniu jakiś 300-700km wyminił na pożądny olej typu np. Castrol RS. |
![]() pwr79 F&F MEMBER 125p Warszawa | 2006-07-21 23:16:11
?? Zdradzisz mi więcej tajemnicy? ![]()
Czy jest możliwe, że zawory lub zawór tak gra?(raz tak raz nie) Pozdr. |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2006-07-21 23:45:16 pytanie pierwsze : olej wygląda jak lakier metalik widać jak mienią się w nim drobinki metalu,
pytanie drugie: nie wiem ale wykluczysz najprawdopodobniejsza wg mnie przyczynę, oczywiście musisz mi troche zaufać zeby się za to zabrać ![]() |
![]() pwr79 F&F MEMBER 125p Warszawa | 2006-07-21 23:57:30
Załapałem, tak może i masz rację zeby zlać jak najszybciej ten cały syf wraz z syfiastym olejem...
Oby tak było - pocieszasz mnie ![]() |
![]() Blady F&F Sympatyk FIAT | 2006-07-22 10:32:56 ja pierwszy olej zlałem po 20 min pracy silnika , zagrzał się i wystudził i spusciłem ... i całe szczęscie bo był slicznie metalizujący , drugi olej wymieiłem po 500 , trzeci po 2500 i dopiero czwarty normalnie (znaczy co 3 -4 starty ![]() co do stuków , miałem dokładnie identyko jak Ty , w tym samym okresie docierania ![]() ![]() ![]() Zawory ile razy regulowałeś ?? tez bym od tego zaczą co do ciśnienia , jakie miałeś luzy na pompie oleju?? mi gaśnie ciśnienie jak zaczynam kręcić rozrusznikiem , nie ma mowy żeby się zapaliło przy choćby 500 obr(z resztąprzez pewien czas wolne miałem na 500 ustawione ![]() |
![]() pwr79 F&F MEMBER 125p Warszawa | 2006-07-22 10:47:32
Zaworów jeszcze nie ruszałem...
Mi też gaśnie jak kręce rozrusznikiem, doipero jak sie rozgrzeje to traci na wolnych obrotach - czyli tak ajk pisałem wcześniej. Podejrzewam o to olej, który jest śmieciem i przy 90 stopniach jest pewnie jak woda. |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2006-07-22 11:33:46
jeśli wlałeś jakieś 10w30 czy 5w30 to się nie dziwuj ze tak jest musi być co najmniej 10w40 a jesli chcesz tani olej to mysle ze lubrem 20w50 krzywdy mu przez te 300km nie zrobisz a w wyzszej temperaturze nie bedzie wodą [ wiadomość edytowana przez: Poramancza dnia 2006-07-22 11:34:09 ] |
![]() mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2006-07-23 21:19:54
"ja" pierwszy olej zlałem ![]() ![]() ![]() ![]() posłuchaj kolegów,dobrze radzą... ![]() |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2006-07-23 23:45:45 szklanka na zaworze? ktos wie jak to stuka? |
![]() owz F&F Sympatyk sejo/passat Poznań/Skórzewo | 2006-07-24 00:18:52 jakoś tak:
stuk puk stuk puk stuk puk ![]() ![]() |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2006-07-24 09:43:47
ale szklanka na zaworze nie ma powodu sie trzaskać o il nie jest peknieta, acykac może zbyt duzy luz pomiedzy wałkiem a płytka regulacyjną jak jest dosc znaczny to robi "klaklaklaklakla" a jak jest taki sobie to cyka jak zawór w polonezie odgłos maszyny do szycia ![]() |
![]() pwr79 F&F MEMBER 125p Warszawa | 2006-08-17 11:43:42 No i dupa bala... ![]() ![]() |
![]() tom_stm F&F Wolny Słuchacz :) Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2006-08-17 17:22:22 przeszlifuj wałek i niech dorobią do niego panewki - musisz zawieżć tesz blok. koszt około 100 - 150 zł. |
![]() pwr79 F&F MEMBER 125p Warszawa | 2006-08-17 19:53:18 Dowiedziałem sie od osoby, która składała dól silnika, że panewki na wałku były robione... otrzymałem wskazówkę żeby sprawdzić luz osiowy wału - tam może tkwić przyczyna jeżeli stukanie nie jest systematyczne a pojawia sie falami... w przyszły likend wyjmuje motor... |
![]() Blady F&F Sympatyk FIAT | 2006-08-17 20:06:03 ech , dlatego najlepiej , zwłaszcza do sportu(nawet amatorskiego) szykować silnik od podstaw SAMEMU lub zlecać to zaufanym ludziom , tylko takim którzy maja o tym pojęcie.
rozbieraj dziada , nie ma wyjścia ![]() oby to był wałek posredni. |