MotoNews.pl
  

Panewka czy nie panewka - stuki w silniku.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam pytanko odnośnie w/w tematu. Po złożeniu mojego DOHCa, przejechałem ok 500km... dochodzą od motoru dziwne stuki(regularne, rosnące wraz z obrotami). Problem w tym, iż stuki pojawiają się przy dluższej jeździe na stałych obrotach np. 3km na obrotach 2500(słyszalne tylko na wolnych obrotach - jak zatrzymam się na światłach). Po dodaniu kilka razy gazu w zakresie od 1000-2000 stukanie cichnie na np. 20km... Sam już niewiem co sie dzieje... czy to może być panewka? Czy panewka może tak stukać(raz tak raz nie)? Mi zawsze wydawało się, że jak panewka chodzi to juz na dobre cały czas... Czekam na jakieś podpowiedzi... Motor jest po generalce DOHC 1800.

Pozdrawiam.
  
 
jak nie upalałeś i nie zaświeciło ci się cisnienie to raczej wyklucz panewke, poza tym ciśnienie byłoby słabe kontrolka gasła by po chwili od uruchomienia itd weż sobie te słuchawki do osłuchiwania płuc, zapomniałem jak sie to wabi i osłuchaj silnik łatwo dzięki temu mozna zdiagnozować czy to góra wali czy dół moze tez przyczyna tkwić w luzie zaworowym
  
 
stetoskop
  
 
Cytat:
2006-07-21 21:56:42, Poramancza pisze:
jak nie upalałeś i nie zaświeciło ci się cisnienie to raczej wyklucz panewke, poza tym ciśnienie byłoby słabe kontrolka gasła by po chwili od uruchomienia itd weż sobie te słuchawki do osłuchiwania płuc, zapomniałem jak sie to wabi i osłuchaj silnik łatwo dzięki temu mozna zdiagnozować czy to góra wali czy dół moze tez przyczyna tkwić w luzie zaworowym


stetoskop
ach te niezawodne deohce....
  
 
Cytat:
jak nie upalałeś i nie zaświeciło ci się cisnienie



Nie upalalem, tylko spokojna jazda do 2500-2800. Ciśnienie oleju zaświeciło się kilka razy na chwile(obroty spadły poniżej 700obr/min) ale zawsze podtrzymywałem obroty stojąc na swiatłach na 1000 i nie było problemu. Dzieje się tak dlatego że motor nie jest super wyregulowany - ustawiałem bez lampy na czuja(nie gaśnie zapala bez problemu) Olej jeszcze jest lipnej jakości. Powiedziano mi, żebym na sam początek wlał jakieś "śmiecia" i po przejechaniu jakiś 300-700km wyminił na pożądny olej typu np. Castrol RS.
  
 
Cytat:
2006-07-21 22:20:14, pwr79 pisze:
Nie upalalem, tylko spokojna jazda do 2500-2800. Ciśnienie oleju zaświeciło się kilka razy na chwile(obroty spadły poniżej 700obr/min) ale zawsze podtrzymywałem obroty stojąc na swiatłach na 1000 i nie było problemu. Dzieje się tak dlatego że motor nie jest super wyregulowany - ustawiałem bez lampy na czuja(nie gaśnie zapala bez problemu) Olej jeszcze jest lipnej jakości. Powiedziano mi, żebym na sam początek wlał jakieś "śmiecia" i po przejechaniu jakiś 300-700km wyminił na pożądny olej typu np. Castrol RS.



z własnego doświadczenia i kolegów radze ci z dobrego serca zmień ten olej jak najszybciej, jak go spuścisz i się mu przyjrzysz to się dowiesz o co chodzi, zalej go jeszcze jakiejś sredniej jakości oliwą i dopiero na 3 ci raz docelowy tłuszcz , pomierz sobie luzy zaworowe moze ktoryś znacznie odstaje od reszty

pozdro
  
 
Cytat:
jak go spuścisz i się mu przyjrzysz to się dowiesz o co chodzi,



?? Zdradzisz mi więcej tajemnicy?

Cytat:
pomierz sobie luzy zaworowe moze ktoryś znacznie odstaje od reszty



Czy jest możliwe, że zawory lub zawór tak gra?(raz tak raz nie)

Pozdr.
  
 
pytanie pierwsze : olej wygląda jak lakier metalik widać jak mienią się w nim drobinki metalu,



pytanie drugie: nie wiem ale wykluczysz najprawdopodobniejsza wg mnie przyczynę, oczywiście musisz mi troche zaufać zeby się za to zabrać
  
 
Cytat:
pytanie pierwsze : olej wygląda jak lakier metalik widać jak mienią się w nim drobinki metalu,



Załapałem, tak może i masz rację zeby zlać jak najszybciej ten cały syf wraz z syfiastym olejem...


Cytat:
pytanie drugie: nie wiem ale wykluczysz najprawdopodobniejsza wg mnie przyczynę,



Oby tak było - pocieszasz mnie
  
 
ja pierwszy olej zlałem po 20 min pracy silnika , zagrzał się i wystudził i spusciłem ... i całe szczęscie bo był slicznie metalizujący , drugi olej wymieiłem po 500 , trzeci po 2500 i dopiero czwarty normalnie (znaczy co 3 -4 starty bedzie)

co do stuków , miałem dokładnie identyko jak Ty , w tym samym okresie docierania jest jedna rada , przestać nasłuchiwać jak ciśnienie jest OK to musisz wierzyć ze jest OK i nie nasłuchiwac bo ocipiejesz

Zawory ile razy regulowałeś ?? tez bym od tego zaczą
co do ciśnienia , jakie miałeś luzy na pompie oleju?? mi gaśnie ciśnienie jak zaczynam kręcić rozrusznikiem , nie ma mowy żeby się zapaliło przy choćby 500 obr(z resztąprzez pewien czas wolne miałem na 500 ustawione
  
 
Cytat:
Zawory ile razy regulowałeś ??



Zaworów jeszcze nie ruszałem...

Cytat:
mi gaśnie ciśnienie jak zaczynam kręcić rozrusznikiem , nie ma mowy żeby się zapaliło przy choćby 500 obr(z resztąprzez pewien czas wolne miałem na 500 ustawione



Mi też gaśnie jak kręce rozrusznikiem, doipero jak sie rozgrzeje to traci na wolnych obrotach - czyli tak ajk pisałem wcześniej. Podejrzewam o to olej, który jest śmieciem i przy 90 stopniach jest pewnie jak woda.
  
 
Cytat:
2006-07-22 10:47:32, pwr79 pisze:
Mi też gaśnie jak kręce rozrusznikiem, doipero jak sie rozgrzeje to traci na wolnych obrotach - czyli tak ajk pisałem wcześniej. Podejrzewam o to olej, który jest śmieciem i przy 90 stopniach jest pewnie jak woda.



jeśli wlałeś jakieś 10w30 czy 5w30 to się nie dziwuj ze tak jest

musi być co najmniej 10w40 a jesli chcesz tani olej to mysle ze lubrem 20w50 krzywdy mu przez te 300km nie zrobisz a w wyzszej temperaturze nie bedzie wodą


[ wiadomość edytowana przez: Poramancza dnia 2006-07-22 11:34:09 ]
  
 
Cytat:
2006-07-22 10:32:56, Blady pisze:
ja pierwszy olej zlałem po 20 min pracy silnika , zagrzał się i wystudził i spusciłem ... i całe szczęscie bo był slicznie metalizujący , drugi olej wymieiłem po 500 , trzeci po 2500 i dopiero czwarty normalnie (znaczy co 3 -4 starty bedzie) co do stuków , miałem dokładnie identyko jak Ty , w tym samym okresie docierania jest jedna rada , przestać nasłuchiwać jak ciśnienie jest OK to musisz wierzyć ze jest OK i nie nasłuchiwac bo ocipiejesz Zawory ile razy regulowałeś ?? tez bym od tego zaczą co do ciśnienia , jakie miałeś luzy na pompie oleju?? mi gaśnie ciśnienie jak zaczynam kręcić rozrusznikiem , nie ma mowy żeby się zapaliło przy choćby 500 obr(z resztąprzez pewien czas wolne miałem na 500 ustawione



"ja" pierwszy olej zlałem

posłuchaj kolegów,dobrze radzą...
  
 
szklanka na zaworze? ktos wie jak to stuka?
  
 
jakoś tak:

stuk puk stuk puk stuk puk
  
 
Cytat:
2006-07-23 23:45:45, dejta pisze:
szklanka na zaworze? ktos wie jak to stuka?



ale szklanka na zaworze nie ma powodu sie trzaskać o il nie jest peknieta, acykac może zbyt duzy luz pomiedzy wałkiem a płytka regulacyjną jak jest dosc znaczny to robi "klaklaklaklakla" a jak jest taki sobie to cyka jak zawór w polonezie odgłos maszyny do szycia
  
 
No i dupa bala... Po wymianie oleju sprawa przedstawia sie tak samo... Po rozgrzaniu silnika do ok 70-80stopni objaw jest ten sam... nie trzyma cisnienia i dochodza chalasy przypominające panewke. Rozbieram motor nie bawem i wyjdzie dokladnie co jest grane z tym ...c silnikiem... Najprawdopodobniej sa to panewki na wałku pośrednim... pytanie odrazu do osób posiadające części.. czy ma ktoś może wałek + panewki do 1800dohc?
  
 
przeszlifuj wałek i niech dorobią do niego panewki - musisz zawieżć tesz blok. koszt około 100 - 150 zł.
  
 
Dowiedziałem sie od osoby, która składała dól silnika, że panewki na wałku były robione... otrzymałem wskazówkę żeby sprawdzić luz osiowy wału - tam może tkwić przyczyna jeżeli stukanie nie jest systematyczne a pojawia sie falami... w przyszły likend wyjmuje motor...
  
 
ech , dlatego najlepiej , zwłaszcza do sportu(nawet amatorskiego) szykować silnik od podstaw SAMEMU lub zlecać to zaufanym ludziom , tylko takim którzy maja o tym pojęcie.

rozbieraj dziada , nie ma wyjścia
oby to był wałek posredni.