| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2006-07-22 10:05:08 Zalej plyn,bo nie potrzebnie kamien i korozja sie zalegnie ![]() |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-07-22 12:16:14 Temperatura stoi w dobrym miejscu, zalej dobrym plynem, odpowiednio wymieszanym, tak aby byl do -37C i bedzie ekstra.
Moze byc plyn forda. Woda nie bardzo sie nadaje do ukladow nadcisnieniowych. |
hepos Sympatyk FEFK Escort MK7 BYŁ Kraków | 2006-07-23 10:27:07 uszczelka nie ma nic z tym wspolnego. Wiatrak włącza i wyłącza termowłącznik. Może spróbuj go wymienić. Znajduje się na obudowie termostatu (przynajmnieji powinien tma byc). zeby sprawdzic czy to włącznik weź kawałek kabelka i zepnij wtyczkę ktora wychodzi od tego wlacznika (2 kabelki) przy włączonej stacyjce powinien ruszyc wiatrak. Taki włącznik to groszowa sprawa. ok 15-25 zl |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-07-23 12:43:26 U mnie wlacza sie na I bieg przy literze O, schladza sie troche i tak w kolko. I nie podchodzi wyzej na skali, nawet w 35C upaly, gdy stoje w korku. Co mnie niezmiernie cieszy.
Ktos niedawno podawal temperatury przy ktorych powinien sie wlaczac wiatrak i wylaczac. Wersje z klima i bez. |
marek007 FORD ESCORT Płock | 2006-07-23 12:55:58
I bieg??!Czy oznacza to że wentylator chłodnicy ma różne prędkości w zależności od temperatury??? |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-07-23 12:58:23
z tego co wiem to jezeli masz klime to wiatrak ma 2 biegi, w pozostalych przypadkach 1 bieg. Sprawdz ile masz bolcy na zlaczce przy termowylaczniku !! jak 2 - to masz 1 bieg, jak wiecej to 2 biegi |
marek007 FORD ESCORT Płock | 2006-07-23 13:07:06 No to mam tylko I bieg,bo są dwa przewody.Wpadłem jednak na pomysł że sprawdzę czujnik temp.Może to on jest walnięty i na N-O załącza wentylator a w rzeczywistości jest powyżej L.Chociaż nie sądze ponieważ wymieniałem ostatnio ale jak ktoś kiedyś pisał dopiero piąty był O.K. |
marek007 FORD ESCORT Płock | 2006-07-23 23:11:34 Zalałem płynem,zrobiłem trochę kilosów jak również zostawiałem silnik na chodzie. rewelacja,wskaźnik na N-O i nie wyżej.Włącza się wentylator na jakieś 30s ale myślę że to normalka. A WIĘC DIABELSKI WRZĄTEK TO HISTORIA
pozdrawiam wszystkich |
arekturbo escort cabrio rsTurb ... sosnowiec | 2006-07-24 00:45:12 a ja miałem dziwne cos z płynem ostatnio
po krótkiej jeżdzie(50km) szaleństwa
zaparkowałem samochód patrze a tu mi sie ciurkiem płyn leje ze zbiorniczka wyrównawczego zbiorniczek był pełny na maxa aż napęczniał wlączyłem wentylatorek i po paru sekundach do zbiorniczka poleciały bąbelki i płyn zasysło spowrotem tak ze był na poziomie MIN kto wie co sie stało??? i dlaczego. zdenerwowałem sie na essa pierwszy raz mi cos takiego zrobił ale wsiadłem i przez następne 50km spokojniejszej jazdy nic sie nie stało po następnych 100km szaleńczej jazdy nic sie nie stało a wszystko przed wczoraj przy 35 w cieniu |
marek007 FORD ESCORT Płock | 2006-07-24 17:16:08
A jak wskazania temperatury? |
arekturbo escort cabrio rsTurb ... sosnowiec | 2006-07-24 17:46:53 zagrzany był ale nie na maxa
do czerwonego było kawałek |
le-mar Ford Escort /Galaxy ... zielona góra | 2006-07-25 06:29:55 wiec to prawie prawidłowe ..............
ciecze rozpreżają sie a płyn który osiaga ok 95 st i woda w nim mogły ............ zaczać zwiekrzac objetość .............. po zchłodzeniu wszystko ok a nadmiar u ciekł .............. znak tego ze masz sprawny korek zbiorniczka wyrównawczego - inaczej mogłoby coś rozsadzić. . u mnie jest to samo motor 1.6 16v [ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2006-07-25 06:31:19 ] |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-07-25 13:41:31 A jaki poziom cieczy chlodzacej miales przed taka akacja?
U mnie przy 8 litrach plynu w ukladzie silnika TD, nigdy poziom plynu nie wzrasta wiecej niz o pol odleglosci miedzy min a max. Jesli na zimno jest w polowie miedzy kreskami, to maksymalnie dochodzi do poziomu MAX. Nie wiecej. No, chyba ze masz za duzo wody w plynie. Normalnie temperatura wrzenia dobrze wymieszanego plyny (tak aby w zimie wytrzymywal -37C) wynosi okolo 120C. Jesli jest zbyt duzo wody to temperatura przesuwa sie w kierunku punktu wrzenia wody. Tylko, ze woda o temp. wrzenia ok.100C na bank sie zagotuje, bo termostat w pelni otwiera sie dopiero przy 102C! Nadcisnienie w ukladzie przesowa nieznacznie punk wrzenia wody w gore, ale tak czy tak moze dojsc do zagotowania w okolicy plaszcza wodnego wokol cylindrow, para wodna wypcha wtedy ciecz i juz wiadomo co wtedy )
Prawie kazdy warsztat ma gestosciomierz do sprawdzania plynu. Warto sobie sprawdzic ten parametr. |
borys KOMBIca Konin | 2006-07-25 13:48:40 jezdzac na wodzie zamiast plynu niepotrzebnie zakamieniasz uklad a w dodatku przy jezdzie na wodzie szybko zacznie przeciekac pompa wiec lepiej zmien. Co do tego wentylatora i temp. to moze po prostu przegrzany jest czujnik wskaznika albo wlacznik wentylatora i zle daje sygnal. To ze wentylator sie wlacza to dobrze -znaczy ze dziala |
marek007 FORD ESCORT Płock | 2006-07-25 21:52:58
Apropo czujnika Kupiłem nowy i to on wskazywał temp. N-O,a kiedy strzałka minimalnie weszła na O załączał się wentylator. Spróbowałem ze starym czyjnikiem Inny odczyt,wskazówka na O-R,czyli pięknie na środeczku i minimalnie na R załączał się wentylator. .........A jak w waszych TD ,N-O czyO-R? W zasadzie to bez znaczenia ale wolę prawidłowy odczyt |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-07-25 22:03:10 Podaje odczyty na postoju.
U mnie w TD wiatrak wlacza sie prawie idealnie miedzy O a R. Wylacza sie kiedy temperatura spada dokaldnie miedzy N a O. Czyli cala akcja odbywa sie na literze O. Mam auto z klima, odczyty podaje dla niewlaczonej klimy. [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-07-25 23:02:37 ] |
remas MAZDA 6 wrocław | 2006-07-25 22:08:28 Witam u mnie w td wiatrak załącza się e połowie literki "O" strzałka schodzi między N a O i tak w koło nawet w korkach i upałach.
Mam auto z klimą więc nie wiem czy odczyty są takie same jak bez klimy Pozdro |
marek007 FORD ESCORT Płock | 2006-07-25 22:11:53
Dzięki czyli u mnie wszystko gra prawidłowo!! Pozdrawiam!! |