DIABELSKI WRZĄTEK II

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!Nareszcie odebrałem autko od mechanika .Jak wcześnie pisałem,powodem problemu okazała sie pęknięta głowica (w trzech miejscach ) Grzał się jak wariat,palił opornie jak osioł!!Po przejechaniu około 1km płyn walił ze zbiorniczka,a na zimnym w tym zbiorniczku pojawiały się bąbelki.Po naprawie objawy zniknęły(wymiana głowicy,uszczelki) Martwi mnie jednak jeden drobiazg.Wskaźnik temperaturt stoi między N a O. Ale czasem włączy się wentylator.TO NORMALNE???Teraz zalany jest wodą (jaki wlać płyn,podobno jest typowy do Forda),czy ma to ujemny wpływ, może powinienem zalać szybko płynem?................ Pytanko czy jak odkręcicie korek od porywy zaworów po dodaniu gazu leciutko dymi??? POZDRAWIAM
  
 
Zalej plyn,bo nie potrzebnie kamien i korozja sie zalegnie
  
 
Temperatura stoi w dobrym miejscu, zalej dobrym plynem, odpowiednio wymieszanym, tak aby byl do -37C i bedzie ekstra.
Moze byc plyn forda. Woda nie bardzo sie nadaje do ukladow nadcisnieniowych.
  
 
Cytat:
2006-07-22 12:16:14, darmcdoman pisze:
Temperatura stoi w dobrym miejscu, zalej dobrym plynem, odpowiednio wymieszanym, tak aby byl do -37C i bedzie ekstra. Moze byc plyn forda. Woda nie bardzo sie nadaje do ukladow nadcisnieniowych.



Już zalane ale czemu włącza się wentylator na N-O,pochodzi troszkę i się wyłączy?????
  
 
uszczelka nie ma nic z tym wspolnego. Wiatrak włącza i wyłącza termowłącznik. Może spróbuj go wymienić. Znajduje się na obudowie termostatu (przynajmnieji powinien tma byc). zeby sprawdzic czy to włącznik weź kawałek kabelka i zepnij wtyczkę ktora wychodzi od tego wlacznika (2 kabelki) przy włączonej stacyjce powinien ruszyc wiatrak. Taki włącznik to groszowa sprawa. ok 15-25 zl
  
 
U mnie wlacza sie na I bieg przy literze O, schladza sie troche i tak w kolko. I nie podchodzi wyzej na skali, nawet w 35C upaly, gdy stoje w korku. Co mnie niezmiernie cieszy.

Ktos niedawno podawal temperatury przy ktorych powinien sie wlaczac wiatrak i wylaczac. Wersje z klima i bez.

  
 
Cytat:
2006-07-23 12:43:26, darmcdoman pisze:
U mnie wlacza sie na I bieg przy literze O, schladza sie troche i tak w kolko. I nie podchodzi wyzej na skali, nawet w 35C upaly, gdy stoje w korku. Co mnie niezmiernie cieszy. Ktos niedawno podawal temperatury przy ktorych powinien sie wlaczac wiatrak i wylaczac. Wersje z klima i bez.



I bieg??!Czy oznacza to że wentylator chłodnicy ma różne prędkości w zależności od temperatury???
  
 
Cytat:
2006-07-23 12:55:58, marek007 pisze:
I bieg??!Czy oznacza to że wentylator chłodnicy ma różne prędkości w zależności od temperatury???



z tego co wiem to jezeli masz klime to wiatrak ma 2 biegi, w pozostalych przypadkach 1 bieg. Sprawdz ile masz bolcy na zlaczce przy termowylaczniku !! jak 2 - to masz 1 bieg, jak wiecej to 2 biegi
  
 
No to mam tylko I bieg,bo są dwa przewody.Wpadłem jednak na pomysł że sprawdzę czujnik temp.Może to on jest walnięty i na N-O załącza wentylator a w rzeczywistości jest powyżej L.Chociaż nie sądze ponieważ wymieniałem ostatnio ale jak ktoś kiedyś pisał dopiero piąty był O.K.
  
 
Zalałem płynem,zrobiłem trochę kilosów jak również zostawiałem silnik na chodzie. rewelacja,wskaźnik na N-O i nie wyżej.Włącza się wentylator na jakieś 30s ale myślę że to normalka. A WIĘC DIABELSKI WRZĄTEK TO HISTORIA

pozdrawiam wszystkich
  
 
a ja miałem dziwne cos z płynem ostatnio
po krótkiej jeżdzie(50km) szaleństwa
zaparkowałem samochód
patrze
a tu mi sie ciurkiem płyn leje ze zbiorniczka wyrównawczego
zbiorniczek był pełny na maxa aż napęczniał
wlączyłem wentylatorek i po paru sekundach do zbiorniczka poleciały bąbelki i płyn zasysło spowrotem
tak ze był na poziomie MIN
kto wie co sie stało???
i dlaczego.

zdenerwowałem sie na essa
pierwszy raz mi cos takiego zrobił
ale wsiadłem i przez następne 50km spokojniejszej jazdy nic sie nie stało
po następnych 100km szaleńczej jazdy nic sie nie stało
a wszystko przed wczoraj przy 35 w cieniu
  
 
Cytat:
2006-07-24 00:45:12, arekturbo pisze:
a ja miałem dziwne cos z płynem ostatnio po krótkiej jeżdzie(50km) szaleństwa zaparkowałem samochód patrze a tu mi sie ciurkiem płyn leje ze zbiorniczka wyrównawczego zbiorniczek był pełny na maxa aż napęczniał wlączyłem wentylatorek i po paru sekundach do zbiorniczka poleciały bąbelki i płyn zasysło spowrotem tak ze był na poziomie MIN kto wie co sie stało??? i dlaczego. zdenerwowałem sie na essa pierwszy raz mi cos takiego zrobił ale wsiadłem i przez następne 50km spokojniejszej jazdy nic sie nie stało po następnych 100km szaleńczej jazdy nic sie nie stało a wszystko przed wczoraj przy 35 w cieniu



A jak wskazania temperatury?
  
 
zagrzany był ale nie na maxa
do czerwonego było kawałek
  
 
wiec to prawie prawidłowe ..............
ciecze rozpreżają sie a płyn który osiaga ok 95 st i woda w nim mogły ............ zaczać zwiekrzac objetość .............. po zchłodzeniu wszystko ok
a nadmiar u ciekł .............. znak tego ze masz sprawny korek zbiorniczka wyrównawczego - inaczej mogłoby coś rozsadzić.
. u mnie jest to samo motor 1.6 16v


[ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2006-07-25 06:31:19 ]
  
 
A jaki poziom cieczy chlodzacej miales przed taka akacja?
U mnie przy 8 litrach plynu w ukladzie silnika TD, nigdy poziom plynu nie wzrasta wiecej niz o pol odleglosci miedzy min a max. Jesli na zimno jest w polowie miedzy kreskami, to maksymalnie dochodzi do poziomu MAX. Nie wiecej.

No, chyba ze masz za duzo wody w plynie. Normalnie temperatura wrzenia dobrze wymieszanego plyny (tak aby w zimie wytrzymywal -37C) wynosi okolo 120C. Jesli jest zbyt duzo wody to temperatura przesuwa sie w kierunku punktu wrzenia wody.
Tylko, ze woda o temp. wrzenia ok.100C na bank sie zagotuje, bo termostat w pelni otwiera sie dopiero przy 102C! Nadcisnienie w ukladzie przesowa nieznacznie punk wrzenia wody w gore, ale tak czy tak moze dojsc do zagotowania w okolicy plaszcza wodnego wokol cylindrow, para wodna wypcha wtedy ciecz i juz wiadomo co wtedy )

Prawie kazdy warsztat ma gestosciomierz do sprawdzania plynu. Warto sobie sprawdzic ten parametr.
  
 
jezdzac na wodzie zamiast plynu niepotrzebnie zakamieniasz uklad a w dodatku przy jezdzie na wodzie szybko zacznie przeciekac pompa wiec lepiej zmien. Co do tego wentylatora i temp. to moze po prostu przegrzany jest czujnik wskaznika albo wlacznik wentylatora i zle daje sygnal. To ze wentylator sie wlacza to dobrze -znaczy ze dziala
  
 
Cytat:
2006-07-25 13:48:40, borys pisze:
jezdzac na wodzie zamiast plynu niepotrzebnie zakamieniasz uklad a w dodatku przy jezdzie na wodzie szybko zacznie przeciekac pompa wiec lepiej zmien. Co do tego wentylatora i temp. to moze po prostu przegrzany jest czujnik wskaznika albo wlacznik wentylatora i zle daje sygnal. To ze wentylator sie wlacza to dobrze -znaczy ze dziala



Apropo czujnika Kupiłem nowy i to on wskazywał temp. N-O,a kiedy strzałka minimalnie weszła na O załączał się wentylator. Spróbowałem ze starym czyjnikiem Inny odczyt,wskazówka na O-R,czyli pięknie na środeczku i minimalnie na R załączał się wentylator. .........A jak w waszych TD ,N-O czyO-R? W zasadzie to bez znaczenia ale wolę prawidłowy odczyt
  
 
Podaje odczyty na postoju.
U mnie w TD wiatrak wlacza sie prawie idealnie miedzy O a R. Wylacza sie kiedy temperatura spada dokaldnie miedzy N a O. Czyli cala akcja odbywa sie na literze O.

Mam auto z klima, odczyty podaje dla niewlaczonej klimy.

[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-07-25 23:02:37 ]
  
 
Witam u mnie w td wiatrak załącza się e połowie literki "O" strzałka schodzi między N a O i tak w koło nawet w korkach i upałach.
Mam auto z klimą więc nie wiem czy odczyty są takie same jak bez klimy Pozdro
  
 
Cytat:
2006-07-25 22:03:10, darmcdoman pisze:
Podaje odczyty na postoju. U mnie w TD wiatrak wlacza sie prawie idealnie miedzy O a R. Wylacza sie kiedy temperatura spada dokaldnie miedzy N a O. Czyli cala akcja odbywa sie na literze O.



Dzięki czyli u mnie wszystko gra prawidłowo!! Pozdrawiam!!