MotoNews.pl
  

Ściąganie w lewo podczas hamowania - POMOCY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie
Wieżąć w Waszą wiedzę bardzo proszę o pomoc

Mam Omegę B 2.0 8V
Samochód zaczął nagle podczas hamowania ściągać w lewo


Na początku wymieniłem opony – nic się nie zmieniło

Sprawdziłem cylinderki – błyszczące

Wymieniłem klocki hamulcowe oraz płyn – nic nie pomogło

Wymieniłem tuleje wahacza na nowe – to samo

Pojechałem do ASO w Częstochowie, tam powiedzieli, że tuleje są nie oryginalne i to jest ich wina, więc 580 zł i nowe tuleje – dalej ściąga

Wymieniłem przewody hamulcowe gumowe – nadal nic się nie zmieniło

Ponownie auto stało w ASO 3 dni a oni w tym czasie wymienili amortyzatory (oraz szukali jakiegokolwiek luzu - nie znależli) – ale to też nie pomogło

W ASO stwierdzili, że to jest wina pompy ABS ponieważ w pierwszej fazie hamowania daje dużo większe ciśnienie na lewe koło.

Kupiłem pompę i w tym tygodniu wymieniłem – i co – nadal ściąga jak ściągał.

Dzisiaj zaślepiłem przewód hamulcowy do lewego koła - a on nadal podczas hamowania tylko prawy kolłem oraz tylnimy ściąga jak ściągał.

Samochód nie był nigdy uderzony – zbieżność była robiona komputerowa – nawet rama nie jest skrzywiona

Nie wiem co mam zrobić, brak pomysłu – POMOCY
  
 
Zregenerować zaciski...Wszystkie 4.U mnie było to samo.Kapitalny remont zacisków pomógł.Czyli wymiana śrub pływających w przednich zaciskach,wymiana uszczelniaczy tłoków,mieszków przeciwpyłowych tłoków,a na koniec wymiana płynu hamulcowego.

Zobaczysz nie poznasz hamulca Nie dość że będzie skuteczniejszy to
na pewno nie bedzie sciągało.

  
 
to chyba czas pojechac do ASO i żadać zwrotu gotówki bo chyba troszkę zostałeś naciągnięty.

Ja widze trzy przyczyny sciągania albo masz zapieczone prowadnice hamulcowe i w momencie hamowania słabiej łapie prawe koło (własnie najczęściej tego jest przyczyna).
druga to możliwe ze zaczyna sie kończyć drązek kierowniczy z lewej strony (wymiana wraz z końcówką)
trzecia łozysko koła sie kończy albo występujaca bardzo sporadycznie: krzywa tarcza hamulcowa.
pozdr
  
 
Ewentualnie jeszcze zeszklone klocki lub tarcza na prawej stronie, ale osobiście stawiam na prowadnice lub tłoczki.
Tak głośno myślę... czy może to być luz na przekładni powodujący lekki skręt kół? Podczas pomiaru zbieżności się tego nie wychwyci bo niby jak.
  
 
Cytat:
2006-07-28 14:54:35, pitercat1 pisze:
... . Pojechałem do ASO w Częstochowie, tam powiedzieli, że tuleje są nie oryginalne i to jest ich wina, więc 580 zł i nowe tuleje – dalej ściąga Wymieniłem przewody hamulcowe gumowe – nadal nic się nie zmieniło Ponownie auto stało w ASO 3 dni a oni w tym czasie wymienili amortyzatory (oraz szukali jakiegokolwiek luzu - nie znależli) – ale to też nie pomogło W ASO stwierdzili, że to jest wina pompy ABS ponieważ w pierwszej fazie hamowania daje dużo większe ciśnienie na lewe koło. Kupiłem pompę i w tym tygodniu wymieniłem – i co – nadal ściąga jak ściągał. Dzisiaj zaślepiłem przewód hamulcowy do lewego koła - a on nadal podczas hamowania tylko prawy kolłem oraz tylnimy ściąga jak ściągał. Samochód nie był nigdy uderzony – zbieżność była robiona komputerowa – nawet rama nie jest skrzywiona Nie wiem co mam zrobić, brak pomysłu – POMOCY



Wprawdzie nic do sprawy nie wniosę, ale jak czytam o takich praktykach - wymieniania wszystkiego co popadnie przez pseudofachowców z ASO to mnie krew zalewa tym bardziej, że kiedyś przerabiałem to na własnej skórze !!

Rozumiem, sam wymieniam - moje ryzyko, że nie trafię w przyczynę usterki.

Ale po to do jasnej choler... dajemy samochody do ASO aby ci "fachowcy" z Bożej Łaski WIEDZIELI !!! jakie są przyczyny i objawy usterek, a nie kombinowali jak kary pod górkę za NASZE pieniądze !

A jak nie potrafią to niech idą na sztyfta do prawdziwych fachmenów.
Takie stacje należałoby normalnie napiętnować
  
 
...czysta prawda! Napewno to będą przypieczone cylinderki, szkoda wywalonej kasy z tak błachego powodu i straconego czasu, ale przynajmniej człowiek się czegoś nauczył...
  
 
witam
Wydaje mi sie ze ASO w ktorym byles powinno oddac ci koszty wymiany czesci "w ciemno". to jest normalne naciaganie
pozdawiam
ilku
  
 
Dzięki za zajęcie się moją sprawą, jednakże co do ASO to czują, że mnie naciągneli i chcą abym przyprowadził samochód a oni będą szukać nadal.

A wracając do ściągania, nie wiem do końca czy to jest problem hamulców, bo jak pisałem poniżej; nawet przy odłączonym od hamulca praym kole także ściąga.

Ale pomysł z luzem przekładni kierownicy może być trafny - mam lekki luz i gdy jadę powyżej 90 ciągle muszę kontrować aby jechać prosto - ma ktoś wiedzę na ten temat jak go usunąć

Pozdrawiam
  
 
Czy nikt już nie ma pomysłu co zrobić.

Żaden z Was nie miał podobnego problemu.

Pozdrawiam i liczę na Was
  
 
Cytat:
2006-07-28 14:54:35, pitercat1 pisze:
Dzisiaj zaślepiłem przewód hamulcowy do lewego koła - a on nadal podczas hamowania tylko prawy kolłem oraz tylnimy ściąga jak ściągał.



Czytajcie uważnie, lewe hamulce nie działają a wy piszecie o cylinderkach itp.

Sprawdż ustawienie wszystkich koł, zobacz czy przypadkiem, któreś z nich nie jest w inny sposób pochylone. Sprawdż wszystkie amorki na sprzęcie. Takie rzeczy jak stan all kół i ciśnienie sprawdzileś?
  
 
Byles na stacji diagnostycznej ? Tam sprawdza sile hamowania wszystkich kol i bedziesz mial punkt zaczepienia. No a potem geometria....

A moze (tu dryftuje) jakies luzy w ukladzie kierowniczym ?

Pozdr,
Vino
  
 
Witam
Informacja dla wszystkich którzy mają lub będą mieli ten problem

Należy wymienić cały wahacz a nie same tuleje - jest to sprawdzone i nie tylko na moim samochodzie.
Mimo iż kilkakrotnie wymieniałem tuleje wahacza zgodziłem się na wymianę całych wahaczy i jak ręką odiął.
Teraz od kilku miesięcy jest super

Pozdrawiam