MotoNews.pl
  

Automatyczne "ssanie"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem czemu,ale podczas uruchamiania rano zimnego silnika włącza sie "ssanie" na ok 2 lub 3 minuty i ok - jednak obroty silnika wzrastają do ponad dwoch tyś. obrotów.Po tych 3 minutach jest juz ok.Az boje sie co bedzie w zimie.Teraz sa takie upały.Czy to wina komputera czy moze jakiegos czujnika?Dodam,ze gazu nie mam.A moze to normalne??
  
 
Cytat:
Dodam,ze gazu nie mam.


To jak przyspieszasz?

pzdr
  
 
To normalny objaw silnik do osiągnięcie swojej tem pracuje na ssaniu potem przełącza się na normalną prace i powinno być gdzieś ok 800 obr
  
 
Dzieki.Myslałem juz ze jest cos spartolone.Jednak te ponad 2 tyś. obrotów jest dość głośne
  
 
A jak szybko w te upały Twój silnik dochodzi do temperatury pracy?
 
 
Cytat:
2006-07-31 14:47:51, Immo pisze:
A jak szybko w te upały Twój silnik dochodzi do temperatury pracy?




tak jak napisałem ok 3 minut.Robie szybki odjazd z parkingu bo jednak to słychać
  
 
Chodziło mi ile czasu grzeje Ci się do 92 st.
Bo jeśli długo (powyżej 7-8 minut w taką pogodę) to może nie grzeje Ci się tak szybko jak powinien.

Mój silnik latem chodzi na ssaniu ok. 1 min.
3min mam późną jesienią
 
 
Z tego co napisałeś to teoretycznie tak powinno byc.Temperatura skacze do 90 paru stopni i obroty spadają.Ale martwie sie co bedzie w zimie.Wtedy to z 30minut bedze tak ryczał
  
 
A ja nie zauważyłem by ssanie mi się latem włączało.
Odpalam silnik i odrazu ma 800 obr.
  
 
Cytat:
2006-07-31 16:25:58, scalator pisze:
A ja nie zauważyłem by ssanie mi się latem włączało. Odpalam silnik i odrazu ma 800 obr.




masz inny silnik.
  
 
w moim rozruszniku latem to tylko na parę sekund ssanie się załącza. potem norma. ale to tylko rozrusznik
  
 
hmm, według mojej wiedzy ssanie istnieje w silnikach gaźnikowych. Czyżby wszyscy posiadali omegi na gaźniku Przy wtrysku nie ma czegoś takiego jak ssanie. Komputer wtryskuje mniej lub więcej paliwa. To że rano obroty są większe to jak najbadziej normalny objaw.
  
 
Tak,ale jak mi napisał omegolotC30NE "zrobić reset ecu, zagrzac motor odłączyc aku i adoptowac sterownik. Może ktoś wcześniej go uczył z zimnego silnika i jako temp odniesienia ma parę stopni"
  
 
Cytat:
2006-07-31 21:06:13, karolb150 pisze:
hmm, według mojej wiedzy ssanie istnieje w silnikach gaźnikowych. Czyżby wszyscy posiadali omegi na gaźniku Przy wtrysku nie ma czegoś takiego jak ssanie. Komputer wtryskuje mniej lub więcej paliwa. To że rano obroty są większe to jak najbadziej normalny objaw.


bo przecież każdy silnik musi się chyba nagrzać ,a z drugiej strony trzeba by sprawdzi to co pisze "KiVash"
  
 
Cytat:
2006-07-31 21:06:13, karolb150 pisze:
hmm, według mojej wiedzy ssanie istnieje w silnikach gaźnikowych. Czyżby wszyscy posiadali omegi na gaźniku Przy wtrysku nie ma czegoś takiego jak ssanie. Komputer wtryskuje mniej lub więcej paliwa. To że rano obroty są większe to jak najbadziej normalny objaw.


Silnik zimny-czujnik temp daje znać do ECU ten zmienia ilość podawanego paliwa -obroty skik do czasu nagrzania.
Nazwij to "pseudossaniem"
  
 
Czyli jak przy ciepłym silniku odłącze akum. i podłącze z powrotem bedzie ok?
dobre by było

[ wiadomość edytowana przez: KiVash dnia 2006-08-01 08:53:51 ]
  
 
Masz brudny silnik krokowy. On reguluje 'ssanie' (zmniejsza doplyw powietrza, a wtryski podaja wieksza dawke paliwa gdy silnik jest zimny). W lecie obroty na zimnym dochodza do ok. 1000obr/min w zimie max.1500obr/min.
Mialem to samo niejeden raz. Zawsze pomaga dokladne wyczyszczenie denaturatem - no i zawsze mozna sobie nieco lyknac, ze niby do czyszczenia...
  
 
To nie krokowy
kostka czujnika była,ze tak powiem obluzowana)

[ wiadomość edytowana przez: KiVash dnia 2006-08-11 21:55:20 ]