MotoNews.pl
4 LPG, czy robić wyłącznik pompy paliwa? (154456/45)
  

LPG, czy robić wyłącznik pompy paliwa?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od jakiegoś czasu mam awarię i nie działa mi pompa paliwa. Szukałem przyczyny fizycznej prostej i nie znalazłem. Ostatnio byłem u elektryka przy innej okazji - powiedział, że prawdopodobnie komputer nie daje informacji na przekaźnik i nie załącza pompy.

Nie zdecydowałem się na naprawę, bo się zastanawiam, czy nie podłaczyć się gdzieś z + i zrobić włącznik, bo pompa "na krótko" działa. Po przełączeniu na LPG wyłączałbym pompę, bo podobnoż przecież się niepotrzebnie męczy przy mojej jeździe przez 200 km dziennie, żeby dwa razy wystartować auto przez cały dzień.

Co Wy na to? Gdzie się podłączyć z + do pompy, żeby w razie zapomnienia po wyjęciu kluczyka wyłączała się sama?
  
 
co do twojego problemu to stawiam na zdechniętą skrzynkę bezpieczników.
  
 
ale podczas pracy na LPG pracują wtryski.. a jak odetniesz pompę to one się po prostu zepsują.. pompa pracuje i tłoczy paliwo jednocześnie "smarując" wtryski.. ja bym jej nie wyłączał na Twoim miejscu
  
 
Cytat:
2006-07-31 16:37:40, VinCe pisze:
ale podczas pracy na LPG pracują wtryski.. a jak odetniesz pompę to one się po prostu zepsują.. pompa pracuje i tłoczy paliwo jednocześnie "smarując" wtryski.. ja bym jej nie wyłączał na Twoim miejscu


niekoniecznie ja tak juz zrobilem z 7 000 z pol roku smigam i nic sie niedzieje na dodatek powiem ze teraz jakos lepiej chodzi na PB niz jak go kupowalem

Rozlaczylem pompe poniewaz po jakiejs godz od odpalenia dawala juz ostro ("wyla" niewiedziec czemu ) wiec Kupilem przekaznik 8zl u gazownika taki co styka jak dostaje prad i jak go niedostaje i w podlaczylem pod bezpiecznik od pompy (gorzej ze ten sam jest od sondy lambda ale nic nie zauwazylem roznicy) i w momencie jak przelacza na gaz odcinany jest prad do pompy paliwa dosc prosto jest to samemu zrobic ewentualnie sa dostepne takie urzadzonka na allegro po chyba 35zl
Gazownik tez mi tlumaczyl ooo co to mialo sie niestac z tymi wtryskami ale nic sie nie stalo tyle ze ja uzywam ich zawsze do odpalania wiec cos niecos pracuja kilka sekund dziennie )
a wtryski nie pracuja podczas pracy silnika tylko sa chlodzone paliwem ktore tloczy pompka jak paliwko nie krązy to i nie chlodzi wiec teoretycznie moga sie zapiec ale juz testowalem w trasie i nic sie niedzieje wiec narazie jest GIT
  
 
Cytat:
2006-07-31 16:37:40, VinCe pisze:
ale podczas pracy na LPG pracują wtryski.. a jak odetniesz pompę to one się po prostu zepsują.. pompa pracuje i tłoczy paliwo jednocześnie "smarując" wtryski.. ja bym jej nie wyłączał na Twoim miejscu


coś ty!
na gazie wtryski są odcinane i do ECU idzie emulowany sygnał.
co do przekaźnika to przydaje sie zeby byl podłączony razem z elektrozaworem kazu. chodzi o to aby po przelaczeniu na gaz odcinał pompe. wiem cos o tym bo przypalilem moja pompe swego czasu przez brak odcięcia i mala ilosc paliwa w baku :]
  
 
Ja popieram kolege VinCa.Paliwo chlodzi wtryski.A jak niebedzie obiegu paliwa(odprowadzanego poprzez nadmiar) to natapi zatarcie wrtyskiwaczy (wczesniej czy puzniej)
  
 
Cytat:
2006-07-31 17:45:20, polityk pisze:
coś ty! na gazie wtryski są odcinane i do ECU idzie emulowany sygnał. co do przekaźnika to przydaje sie zeby byl podłączony razem z elektrozaworem kazu. chodzi o to aby po przelaczeniu na gaz odcinał pompe. wiem cos o tym bo przypalilem moja pompe swego czasu przez brak odcięcia i mala ilosc paliwa w baku :]


widocznie nie w kazdej instalacji.. ja w escorcie, w mondeo i w seicento nie miałem odciętch.. zawsze jak chodziło lpg chodziłyu wtryski.. wszedzie instalacja drugiej generacji..
  
 
Cytat:
2006-07-31 19:32:01, VinCe pisze:
widocznie nie w kazdej instalacji.. ja w escorcie, w mondeo i w seicento nie miałem odciętch.. zawsze jak chodziło lpg chodziłyu wtryski.. wszedzie instalacja drugiej generacji..



No ale jak mogą chodzić ? Przecież jedziesz na LPG a nie na mieszance LPG/Pb ????????????????? Czy ja czegoś nie rozumie ?
  
 
wszystko zalezy czy komputer od gazu ma opcje emulacji wtryskiwaczy....... jezeli tak to polityk ma racje jezeli nie Vince wygrywa

co do odciecia paliwa to ja jestem zdania zeby odcinac dzialanie pompy -jak chodzi to niepotrzebnie sie zuzywa, niepotrzebnie filt brdzi sie a wtryskiwacze i tak sie grzeja bo paliwo nie przechodzi przez nie tylko wraca przelewem na listwie
  
 
Cytat:
2006-07-31 19:37:41, borys pisze:
wszystko zalezy czy komputer od gazu ma opcje emulacji wtryskiwaczy....... jezeli tak to polityk ma racje jezeli nie Vince wygrywa co do odciecia paliwa to ja jestem zdania zeby odcinac dzialanie pompy -jak chodzi to niepotrzebnie sie zuzywa, niepotrzebnie filt brdzi sie a wtryskiwacze i tak sie grzeja bo paliwo nie przechodzi przez nie tylko wraca przelewem na listwie




Jak moga chodzić ? Działanie wtrysku = wtrysk paliwa, a jedziemy na LPG ?

Paliwo owszem wraca powrotem z listwy ale zostaje jeszcze nadmiar wspomniany przez Fedor-a !
  
 
Raczej niechodza.Ale jest to delikatny element silnika.A nagrzewac sie nagrzewa i to jak.Paliwo jakby niebylo to chlodzi ten element.A tak wogule to poco naprawiac ( lub wymieniac) pompe paliwa skoro mozna ja odlaczyc.Ot to wlasnie jest polska.I dlatego autka z niemiec sa zadbane i bardziej niezawodne.A u nas w kraju tylko fuszera byle jak byle by bylo
  
 
Mr Fedor ktos juz chyba pisal o odłączaniu pompki paliwa i z tego co pamietam to niezbyt dobre rozwiazanie, szczegolnie dla kogos kto odpala na benzynie, np ja

Taka mam instalacje i niechce w niej grzebac ale faktycznie z ta pompa paliwa mozna by bylo cos pomyslec -szkoda pradu i pompy

  
 
Błagam !!!! Niech kolega odklei tę naklejke z tyłu autka oznaczająca pojazd zza naszej zachodniej granicy
  
 
Cytat:
2006-07-31 19:32:01, VinCe pisze:
widocznie nie w kazdej instalacji.. ja w escorcie, w mondeo i w seicento nie miałem odciętch.. zawsze jak chodziło lpg chodziłyu wtryski.. wszedzie instalacja drugiej generacji..


dziwne...
powiedz mi w takim razie jak zamykany był dopływ benzyny do cylindrów ??
no bo na logike... chodzi na LPG to dostaje paliwo z powietrzem
jesli do tego wtryski chodzą to dostaje beznzyne w sposób normalny i uzyskujemy LPG + PB + powietrze...

odcinanie pompy naprawde dobrze dla niej robi :]
  
 
wtryski się zapiekają jak się prawie non stop jeżdzi na samym gazie.........wszyscy mają w swoich wypowiedziach troche racji.......
1. pompa jest stworzona po to aby pracować nieprzerwanie
( więc wg niektórych nie ma po co jej odcinać)
2. z kolei lepiej jest odłączyć pompę paliwa gdyż po co ma chodzi na darmo( przy pracy na gazie bardziej się męczy gdyż powstaje w układzie większe ciśnienie bo nie ma odbiornika-czytaj wtrysków....
a poza tym jak ktoś jeżdzi na rezerwie PB to najczęściej jak nie ma odcięcia pompy to i pompa się zaciera(odpala na oparach na PB przełącza na LPG i pompa nie ma smarowania benzynką.
A co do emulacji to jest całkiem inna sprawa bo to jest poprostu oszukiwanie czyli wysyłanie sztucznej oporności(rezystancji- zazwyczaj ok 15k om ) do kompa benzynowego aby ten nie zgłupiał( nie złapał błędów)...

Mam nadzieje że komuś chciało się to czytać i coś się dowiedział z mojej notatki popartej doświadczeniem..................
  
 
he he ja tez jeszcze nieslyszlem zeby wtryski kiedykolwiek chodzily w trakcie pracy na lpg (chyba koledze cos sie myli) a tak emulator ma tylko oszukiwac komp ze niby chodza a po to by komp niebyl zasypywany bledami (szczegolnie FIAT-y)

Ja jak pisalem mam odlaczona w momencie przelaczania na Lpg i jest Git i tez odpalam na benzynce nic sie niedzieje (co prawda slyszalem juz teorie o zapiekaniu sie wtryskow (teoretycznie brak chlodzenia wtryskow) ale cosik mi sie niechce wierzyc w to bo moj nadal smiga

co do pradu jest takie odciecie jak najbardziej na + bo pompka pobiera spore ilosci pradu
  
 
Wtryski na LPG nie chodzą bo nie mogą. Ich kable sa po prostu odcięte przekaznikami na LPG. CO ma sie zacierac skoro nie chodzi ?!

Odcina sie pompe paliwa, bo niski stan benzynki w baku ja wykonczy - przerabialem
  
 
Przekrój wtrysku elektromagnetycznego:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Wg mnie nie ma znaczenia czy pompa paliwowa pracuje. Paliwo pojawia się we wtrysku dopiero gdy zostanie otworzony. Więc wnioskuje, że jeśli wtrysk nie działa to nagrzewa się i nie ma go co wychłodzić dopuki nie przepłynie przez niego paliwo. (1) Owszem w górnej części paliwo może chłodzić wtrysk tylko nie wiem, czy będzie ono krązyć przez nadmiar (5) czy tylko w listwie rozdzielającej Mało tego jeśli paliwo stanowi czynnik chłodzący to po przejechaniu powiedzmy 300km paliwo teoretycznie powinno zwiększać swoją temperaturę, zwłaszcza że 'zazwyczaj' przy jeździe na LPG jest go niewiele w baku.

Nie chcę być źle zrozumiany, nie chodzi mi o udawadnianie mojej racji tylko czysto teoretyczne rozważanie. Napewno znajdzie się ktoś na forum z większym doświadczenie w tej materii. Trzeba by jasno określi czy paliwo krązy we wtryskiwaczach przez nadmiar, gdy są wyłączone, bo tylko w tym momencie można mówić o jakimkolwiek chłodzeniu.
  
 
Bo gloebszym zastanowieniu bym niewylaczal.Bo i poco.Jezeli tylko poto zeby zwiekszyc zywotnosc pompy o ile faktycznie tak bedzie(to niema sensu ingerowac w instalacje elektryczna).Skoro ktos to zaprojektowal do pracy to niech pracuje.Dla porównania dam przyklad(moze nienajlepszy ale dobry)

Jakie autko byscie wybrali:
a)10 letnie z przebiegiem 100 tys km.
b)10 letnie z przebiegiem 1 tys km.
Ja to pierwsze,bo na 100% lepiej by chodzilo.
  
 
Cytat:
2006-08-02 10:59:16, Fedor pisze:
Bo gloebszym zastanowieniu bym niewylaczal.Bo i poco.Jezeli tylko poto zeby zwiekszyc zywotnosc pompy o ile faktycznie tak bedzie(to niema sensu ingerowac w instalacje elektryczna).Skoro ktos to zaprojektowal do pracy to niech pracuje.Dla porównania dam przyklad(moze nienajlepszy ale dobry) Jakie autko byscie wybrali: a)10 letnie z przebiegiem 100 tys km. b)10 letnie z przebiegiem 1 tys km. Ja to pierwsze,bo na 100% lepiej by chodzilo.



Zdoga w 100% tylko dlaczego tak często zdarza się, że po przesiadce na LPG zaczynają siadać pompy paliwowe ? Widocznie brak odpływu paliwa (przez wtryski) ma na to wpływ, no bo co innego?

P.S. Kumpel w Lanosie wymieniał pompę już 3 razy! (ok. 100kkm)