MotoNews.pl
9 Brak termostatu (154715/45)
  

Brak termostatu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy jeśli wywaliłem zepsuty termostat i teraz smigam bez to czy moze sie w jakis sposób cos uszkodzic w silniku czy cos sie moze stac? Bo czas nagrzewania RST jest strasznie szybki i czesto sie włacza wentylator, chyba te silniki juz tak mają, kupie termostat oryginał ale powiedzcie mi czy do jesieni moge jezdzic bez?
  
 
wg mnie jazda bez - to dłuzsze nagrzeanie ( nieraz zimą prawie nie mozliwe)
jesli pomimo braku termostatu "grzejesz" sie normalnie to
czas obadać chłodnice pompe ect ....
(całkiem prywatnie) "
co jak za ile i skad taki silnik RST?
ile ma kucy , momentu - i czy da sie go do kombi (mk7) wetkać ???
prosze o info nawet na priva ..
pozdrawiam i dzieki .."

  
 
dolacze sie do tematu jesli wentylator wlacza sie dopiero przy czerwonym polu to zle ?? jesli tak to co jest przyczyna ??
  
 
Cytat:
2006-08-02 22:44:02, adamj3000 pisze:
dolacze sie do tematu jesli wentylator wlacza sie dopiero przy czerwonym polu to zle ?? jesli tak to co jest przyczyna ??


moze wina zlej kalibracji (wadliwego działania ) czujnika temp ? do deski rozdzielczej ?
pozdrawiam
  
 
no nie wiem calkiem mozliwe bo bawilem sie z zegarem ;/ Kiedys czytalem forum i wyczytalem o 1 i 2 biegu wentylatora o co chodzi ??
  
 
[quote]
2006-08-02 22:58:58, adamj3000 pisze:
no nie wiem calkiem mozliwe bo bawilem sie z zegarem ;/ Kiedys czytalem forum i wyczytalem o 1 i 2 biegu wentylatora o co chodzi ??

Sama nazwa wzkazuje-wentylato dzięki umieszczonej z dołu na obudowie wentylatora opornicy (rezystora) może załaczać się na I biegu (wolniejszym) by po jakimś czasie przełączyć się na drugi (szybszy) bieg-przełączenie to zależy od temperatury cieczy chłądzącej Niestety nie wiem od którego rocznika to ustrojstwo montowali -u mnie jest
  
 
a co moze byc przyczyna tak puznego wlaczania sie wentylatora ??
  
 
Cytat:
2006-08-02 22:58:58, adamj3000 pisze:
no nie wiem calkiem mozliwe bo bawilem sie z zegarem ;/ Kiedys czytalem forum i wyczytalem o 1 i 2 biegu wentylatora o co chodzi ??



to zależy czy masz wersje z klimą czy bez?. Tylko w tym pierwszym wypadku będziesz miał 2 biegi

pzdr.
Czester
  
 
Cytat:
2006-08-03 09:02:01, adamj3000 pisze:
a co moze byc przyczyna tak puznego wlaczania sie wentylatora ??



i mnie tez wentylator wlacza sie dopiero niemal na czerwonym polu a wszystkie czujniki sprawne chyba nie ma sie czym przejmowac.
  
 
Cytat:
i mnie tez wentylator wlacza sie dopiero niemal na czerwonym polu a wszystkie czujniki sprawne chyba nie ma sie czym przejmowac.



chyba jest moj koles ma escorta i trzyma mu temperature na samym srodeczku napisu NORM !!
  
 
Wiec moglo pasc jesli moj wentylator wlacza sie dopiero przy czerwonym polu ?? Wymienialem juz zalacznik wentylatora i nic to nie dalo !!
  
 
Jak powszechnie wiadomo, uklad chlodzenia posiada dwa obiegi - maly obieg i duzy. Termostat otwierajac sie zamyka maly i otwiera duzy. Jezeli wymontujemy termostat, to obydwa obiegi beda otwarte a plyn znajdzie sobie najkrotsza droge, czyli bedzie krazyl jedynie przez maly obieg. Dlatego silnik sie grzeje - a nawet przegrzewa pomimo braku termostatu!
Jezeli termostat ulegl uszkodzeniu a nie miales noweg na wymiane, to trzeba go bylo zablokowac w pozycji otwartej! Tak, zeby uklad pracowal jedynie na duzym obiegu.
  
 
hmmm tylko ze ja nie mam pojecia jak zablokowac ten termostat jak to sie robi itp !! mozesz to jakos opisac bede wdzieczny ;]]
  
 
Cytat:
2006-08-05 10:46:50, adamj3000 pisze:
hmmm tylko ze ja nie mam pojecia jak zablokowac ten termostat jak to sie robi itp !! mozesz to jakos opisac bede wdzieczny ;]]



W Twoim przypadku, to nie jestemm pewien, czy to jest wina termostatu? Odpal na zimnyn silniku, poczekaj az sie zagrzeje i sprawdz, czy rura za termostatem robi sie goraca? Jezeli tak, to termostat otwiera. Druga sprawa, to przy jakiej temp. otwiera? Nalezaloby wymontowac termostat - na termostacie powinna byc podana temp. otwarcia - zagotowac go na kuchence i termometrem sprawdzic przy jakiej temp. sie otworzy.
Moze jest to wina czujnika temp.? Ale nie mam pojecia, ktory czujnik steruje praca wentylatora? Czy jest to ten czujnik umieszczony w bloku silnika, czy moze jest osobny gdzies w okolicy samej chlodnicy?
Jezeli jest w chlodnicy, lub w dolocie z chlodnicy do silnika, to rownie dobrze moze byc wina czujnika jak i termostatu. Bo moze czujnik szwankowac jak i termostat za pozno otwierac. I na jedno by wyszlo - wentylator zalacza sie przy zbyt wysokiej temp.
Ale to sa tylko takie moje spekulacje. Podjedz do jakiegoos dobrego warsztatu - zazwyczaj diagnostyka nic nie kosztuje - pogadasz z fachowcem, to sie dowiesz jaka moze byc przyczyna.
Termostar mozna zablokowac w pozycji otwartej wkladajac jakis maly metalowy przedmiot miedzy grzybek zamykajacy a obudowe. Nie wiem jak to wyglada w escorcie, bo jeszcze nie rozbieralem ale powinno dac sie tam wpasowac jakas monete.
  
 
a dokładnie nakrętka o rozmiarze 13 pasuje tam idealnie, na lato genialne rozwiazanie takie otwarcie
  
 
Przy obecnym upalnym lecie brak termostatu spowoduje tylko lekko późniejsze nagrzanie się silnika do temp. pracy. Choć akurat Essie nawet z termostatem i tak się szybko nagrzewa.
  
 
[quote]
2006-08-05 10:08:52, rosolini pisze:
Termostat otwierajac sie zamyka maly i otwiera duzy.
sorry ale to mi "smierdzi"
nie moze zamknac malego - mam lpg i ... nagrzwnice jak wszyscy .
Gdyby zamknął mały to nagrzewnica 0 parownik lpg 0
wiec na mój gust nie zamyka !!! a otwiera duży i wg mnie duży ma mniejsze opory wiec tędy łatwiej

pozdrówki ..



[ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2006-08-06 08:44:34 ]
  
 
Cytat:
2006-08-06 00:59:31, le-mar pisze:
[quote] 2006-08-05 10:08:52, rosolini pisze: Termostat otwierajac sie zamyka maly i otwiera duzy. sorry ale to mi "smierdzi" nie moze zamknac malego - mam lpg i ... nagrzwnice jak wszyscy . Gdyby zamknął mały to nagrzewnica 0 parownik lpg 0 wiec na mój gust nie zamyka !!! a otwiera duży i wg mnie duży ma mniejsze opory wiec tędy łatwiej pozdrówki .. [ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2006-08-06 08:44:34 ]



aha... przez chlodnice mniejsze opory... jasne
przeciez maly obieg jest czesca duzego - to nie jest jakis osobny uklad!!! wiec zarowno nagrzewnica jak i parownik beda dzialac bez problemu
  
 
Rozkręciłem i rozeznałem się co do budowy !! powiedzcie mi czy dobrze rozumiem musze ta okrągłą blaszkę która jest na sprężynce na stałe unieść do góry ?
  
 
Cytat:
2006-08-06 12:10:01, adamj3000 pisze:
Rozkręciłem i rozeznałem się co do budowy !! powiedzcie mi czy dobrze rozumiem musze ta okrągłą blaszkę która jest na sprężynce na stałe unieść do góry ?



yeap